    From: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dosypka lub nowy toner
    Date: Tue, 27 Sep 2011 09:23:32 +0200

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:j5qhr4$5ft$1@inews.gazeta.pl...
    > witam
    >
    > mam drukarko kopiarkę Brother DCP7010. NA wyświetlaczy pojawił sie napis
    > mało toneru. W zeszłym roku kupiłem za 150zł wkład i już się skończył?

    Niekoniecznie się skończył. Może chip zliczający osiagnął zadaną ilość
    kartek i zasygnalizował brak toneru.
    Czasami w sterownikach drukarki da się ten komunikat zignorować (np.
    drukarki HP, Canon czy Lexmark). Kyocera nie ma chipa, ma pomiar toneru za
    pomocą czujnika indukcyjnego, ale można podkleić taśmą bezbarwną cienką
    podkładkę i oszukać. :-)
    Były też drukarki, które oprócz chipa miały optyczny czujnik toneru, jak
    "światełko" przchodziło przez toner to drukarka sygnalizowała brak toneru
    (np. canon LBP5000).
    Często tonery startowe sygnalizują brak toneru po 400-500 kartkach a tam
    toneru jeszcze sporo jest. :-)