  • 11. Data: 2004-01-19 11:06:39
    Temat: Re: doswiadczenia z chello?
    Od: SpOOnman <t...@p...onet.pl>

    Ja jestem graczem i naprawde mam na co narzekac. Jezeli uzywacie chello do
    p2p to rzeczywiscie - kilka zrodel i transfer ladny, podobnie do WWW -
    wystarczy niewielka predkosc do komfortowej pracy. Dla mnie licza sie
    milisekundy i roznice miedzy 30 a 230 sa dla mnie kolosalne :)

    Przerwy w dostawie sie nie zdarzaja, zgadzam sie. Tylko jakosc spada.
    Chyba w marcu zeszlego roku byla taka awaria na caly miesiac na zachod, ze
    obnizyli mi abonament.

    Pozdrawiam,
    SpOOnman

  • 12. Data: 2004-01-19 19:01:49
    Od: Aleksander Piotrowski <a...@n...com.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

    > ... z tym samym wyjątkiem. Ale wygląda na to, że już to proxy nie jest
    > obowiązkowe. (Albo się nauczyli je lepiej maskować, musiałbym parę testów
    > przeprowadzić, to stare proxy się zachowywało idiotycznie (tj. ponawiało
    > samo z siebie request), jeśli serwer nie odpowiadał w miarę szybko.)

    Hmmm... Udało Ci się `wypisać' z używania ich proxy? Jak to zrobiłeś?

    Alek

  • 13. Data: 2004-01-19 19:40:00
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Aleksander Piotrowski <a...@n...com.pl> wrote:
    > Hmmm... Udało Ci się `wypisać' z używania ich proxy? Jak to zrobiłeś?

    Nic nie robiłem, mój testip.php pokazuje adres mojego (nomen omen) NIC-a,
    a nie ich proxy. Ale nie wiem, czy się udało -- to może równie dobrze
    oznaczać, że to proxy zrobili w końcu naprawdę przezroczyste. :)

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 14. Data: 2004-01-19 19:59:33
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Nic nie robiłem, mój testip.php pokazuje adres mojego (nomen omen) NIC-a,
    > a nie ich proxy. Ale nie wiem, czy się udało -- to może równie dobrze
    > oznaczać, że to proxy zrobili w końcu naprawdę przezroczyste. :)

    Pozwole sobie zauwazyc, ze 15.01 zadalem tu wlasnie pytanie o t.p. chello:
    niestety jakos nikt nie chce podjac tematu...

    "Dążenie do perfekcji może być oparte jedynie na doskonałym poczuciu smaku i
    dbałości o najwyższą jakość" Zino Davidoff
    Alex D. B. Listy z beginem ignoruje.

  • 15. Data: 2004-01-19 21:26:59
    Od: "ArteQ" <a...@g...pl>

    > ... z tym samym wyjątkiem. Ale wygląda na to, że już to proxy nie jest
    > obowiązkowe. (Albo się nauczyli je lepiej maskować

    Chyba nie do konca... IP rozpoznaje randomowo, patrzylem w logi strony
    (gdzie wchodzily praktycznie TYLKO osoby z chello) na przestrzeni ~miesiaca
    i nie zauwazylem zadnej prawidlowosci. Raz wykrywa IP proxy, raz prawdziwe.
    Nie bardzo wierze, zeby tak czesto padalo... wiec stawialbym na jakas
    "udana" konfiguracje.

    Niestety ichniejszy HelpDesk nie przyjmuje nic do wiadomosci i uparcie
    twierdzi, ze to proxy ma na celu poprawe jakosci... itd. Raz nawet dostalem
    odpowiedz, ze transparent proxy jest wprowadzone po to, aby "miec pewnosc iz
    nie zostanie popelniony blad podczas konfiguracji przegladarki internetowej
    przez uzytkownikow". Przyznam, ze sie usmialem :-)

    ArteQ

  • 16. Data: 2004-01-19 22:56:35
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    ArteQ <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > i nie zauwazylem zadnej prawidlowosci. Raz wykrywa IP proxy, raz prawdziwe.

    Cóż, może partiami jest to przełączane. A może niektórzy po prostu
    mają to proxy włączone (np. z DHCP dostają).

    > Niestety ichniejszy HelpDesk nie przyjmuje nic do wiadomosci i uparcie
    > twierdzi, ze to proxy ma na celu poprawe jakosci... itd.

    W pewnym sensie to racja.

> [...]
    > nie zostanie popelniony blad podczas konfiguracji przegladarki internetowej
    > przez uzytkownikow". Przyznam, ze sie usmialem :-)

    Przyznam, że ich rozumiem. Tylko szkoda, że żadną miarą nie dało się
    go wyłączyć, a także nie zareagowali na buga, którego im zgłosiłem. :)

  • 17. Data: 2004-01-19 23:42:55
    Od: "ArteQ" <a...@g...pl>

    > Cóż, może partiami jest to przełączane. A może niektórzy po prostu
    > mają to proxy włączone (np. z DHCP dostają).

    Transparent proxy z DHCP?

    > W pewnym sensie to racja.

    Zalozenia oczywiscie sluszne (chociaz ja bym wolal miec mozliwosc wyboru i
    sam decydowac czy z proxy chce korzystac czy nie), tylko ze skoro tak czesto
    powoduje to problemy to dlaczego na sile chca to przepchnac? Krew czlowieka
    zalewa kiedy z FTP/p2p sciaga sie z max predkoscia, ping do serwera
    (powiedzmy www) < 50ms a strone zeby otworzyc to trzeba ze 3 razy
    odswierzyc... Po czym po n-tym reloadzie magicznie otwiera sie cala w ulamku
    sekundy :-)

    > Przyznam, że ich rozumiem. Tylko szkoda, że żadną miarą nie dało się
    > go wyłączyć, a także nie zareagowali na buga, którego im zgłosiłem. :)

    A ja nie bardzo... Tzn rozumiem, ze tak im latwiej. I pewnie nie mialbym nic
    przeciwko gdyby mi to zycia nie utrudnialo (czasami, bo nie twierdze ze tak
    jest zawsze).

    ArteQ

  • 18. Data: 2004-01-20 00:01:48
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    ArteQ <a...@g...pl> wrote:
    > Transparent proxy z DHCP?

    Nie, zwykłe proxy.

  • 19. Data: 2004-01-20 00:16:59
    Od: "ArteQ" <a...@g...pl>

    > Nie, zwykłe proxy.

    Zwykle proxy nie jest problemem, bo kazdy moze je sobie sam wlaczyc/wylaczyc
    wg uznania. No i zdaje sie, ze to ustawianie proxy przez DHCP to nie jest
    tak do konca zaimplementowanie (tzn w protokole moze i jest, ale
    przegladarki maja na ten temat inne zdanie ;-) i nie na kazda przegladarke
    dziala... Zreszta w tym konkretnym przypadku chodzi wlasnie o
    transparent-proxy a nie o zwykle. Ze zwyklego powoli rezygnuja i obecnie
    funkcjonuje raczej tylko na zasadzie "nikomu nie przeszkadza, a moze jeszcze
    ktos z tego korzysta".

    ArteQ