eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykledoświadcenie vs szkolenie, uwaga link z gazety.Re: doświadcenie vs szkolenie, uwaga link z gazety.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: doświadcenie vs szkolenie, uwaga link z gazety.
    Date: Sat, 04 Dec 2010 02:30:52 +0100
    Organization: POEE
    Lines: 51
    Message-ID: <o...@a...chello.pl>
    References: <id9cp9$oht$1@news.onet.pl> <op.vm4y8u07bkkx24@attitude-adjust>
    <idc052$k5t$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-77-237-135.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1291426277 8850 89.77.237.135 (4 Dec 2010 01:31:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 4 Dec 2010 01:31:17 +0000 (UTC)
    X-User: drone23lk
    User-Agent: Opera Mail/10.63 (Win32)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:632654
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 04 Dec 2010 00:57:22 +0100, kakmar <k...@g...com> wrote:

    [....]
    > Na pewno warto będzie przeczytać co im wyszło. Tyle że obawiam się
    > (może niesłusznie) że dobranie do takiego badania wiarygodnej próby
    > jest niezwykle trudne. W dodatku ma niestety decydujący pływ na wyniki.

    E, akurat znalezienie nowicjuszy, osób ze sporym doświadczeniem i osób po
    IAMie to nie jest duży problem.

    >> IMO warto robić, symulatory to dość istotne narzędzie pozwalające
    >> na umieszczanie badanych w kontrolowanych sytuacjach i sprawdzanie
    >> jak szybko i jak sprawnie reagują, w lotnictwie od dawna się używa
    >> to i dla motocykli by można było ;-)
    >
    > Tyle że kierowcy latających autobusów to inna bajka, są bardziej lub
    > mniej profesjonalni i symulatory służą czemuś zupełnie innemu.

    Latanie ogólnie jest bardziej skomplikowane, ale jedno z zadań symulatorów
    tj. trenowanie sytuacji prowadzących do śmiertelnego wypadku może być
    całkiem sensowne, podczas normalnej jazdy po mieście jednak z rzadka
    wymusza
    ktoś pierwszeństwo i jak już wymusza to zwykle się fatalnie kończy. Na
    symulatorze można zrobić że na 20 minut jazdy masz 5 wymuszeń i trzeba
    ćwiczyć hamowanie awaryjne w połączeniu z omijaniem. :-)

    > Symulator motocykla to znowu coś innego, fizyka zaszyta w takiej
    > maszynie musiałaby uwzględniać miękkie warunki wpływu pozycji
    > motocyklisty i jej zmian na prowadzenie pojazdu.

    To i tak jednak dużo prostsze niż symulowanie samolotu. Tylko
    trzeba odpowiednio zaprojektowanego motocykla - na siłownikach,
    z czujnikami nacisku, żeby wykrywać jak kierowca przesuwa
    ciężar. Ale to nie jest duży problem.

    > Nawet jeśli dali radę i symulator jest naprawdę dobry, to pozostaje
    > nadal pytanie, jak jego zachowanie ma się do doświadczeń badanych.

    No z tego co guglałem to niestety znajdowałem linki do płatnych
    artykułów, ale wynikało że symulator ma do 25 stopni przechyłu
    i bierze pod uwagę inicjowanie zakrętu przeciwskrętem. Więc jakieś
    tam podstawy ma.

    Inna sprawa, że takie rozwiązanie (motocykl na siłownikach) jest
    trochę lewe. Łatwe do zrobienia dla studentów w ramach projektu,
    ale nierealistyczne - powinni mieć całość na siłownikach przód-tył
    (do przyśpieszania/hamowania) a do skręcania powinien się przekręcać
    obraz na ekranie. :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: