    From: "Peters" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: domofon: nie buczy, jak dobrać transformator
    Date: Thu, 21 May 2009 10:20:50 +0200

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gur587$ad4$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak długie przewody są od trafa do zaczepu? Jeśli długie, a na dodatek
    > kabelek jest domofonowy/telefoniczny, to wymień na dwużyłowy ok. 2 x 0,75
    > mm kw. A jak nie masz możliwości to połącz równolegle max. dużo żył
    > biegnących do zaczepu. Spadek napięcia na kabelku będzie duży, bo zaczepo\
    > pobiera ok. 1 A. I przy 10 V normalnie pracuje jakby co. Mówię o
    > normalnych, średniej klasy zaczepach. Jeśli to jakieś wynalazki to może
    > być inaczej. Słabsze działanie może wyniakć też ze starości. Brudny smar,
    > wyrobiebnie mechanizmu itp. Kup nowy, to raptem ok. 50 zł. Z praktyki też
> [...]

    Pewnie rację ma Robert .Podpisuję sie pod jego słowami. Wczoraj rozwiązałem
    właśnie taki sam problem. Też podejżewałem zasilacz (podłożyłem inny) i
    dalej słabo ciągnie i nie brzęczy całą mocą. Czyściłem (może za słabo ) i
    smarowałem i bez efektu. Przełożyłem werk z innego nie zużytego lecz z
    wyłamanym językiem elektromagnesu i działa jak należy. Kup nowy (raz na 10
    lat chyba się należy nówka sztuka) .

    pozdr PK