  • 1. Data: 2009-01-10 19:29:34
    Temat: dołożenie pamięci RAM
    Od: szef <s...@p...spamowa>

    Witam

    Moja płyta główna to ASUS A7V8X. Chciałem powiększyć pamięć RAM, więc
    dokupiłem kość 1GB PC 400 DDR(dokładnie na nalepce napisane jest DDR
    12BX4 PC400 1GAUM3708). Po zrestartowaniu komputer jej nie wykrywa. Ktoś
    może podpowiedzieć jak zdiagnozować problem ?

  • 2. Data: 2009-01-10 19:58:43
    Temat: Re: dołożenie pamięci RAM
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 10 Jan 2009 20:29:34 +0100, szef napisał(a):

    > Ktoś
    > może podpowiedzieć jak zdiagnozować problem ?

    Wystarczy zajrzeć do instrukcji:
    Max. 3 GB niebuforowanej pamięci PC2100 / PC1600 non-ECC SDRAM (PC3200 Max.
    do dwóch banków/ PC2700 Max do czterech banków)

    A tu masz skrót z danych technicznych:
    ilość gniazd pamięci 3 szt. (1x DDR400, 2x DDR333)
    maks. pojemność pamięci 3 072 MB (3GB dla DDR200 i DDR266)

    Nie wiem co siedzi w innych slotach, pewnie z czymś przegiąłeś :)
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2009-01-10 21:13:52
    Od: szef <s...@p...spamowa>

    Jacek Maciejewski pisze:

> [...]
    > maks. pojemność pamięci 3 072 MB (3GB dla DDR200 i DDR266)
    >
    > Nie wiem co siedzi w innych slotach, pewnie z czymś przegiąłeś :)

    hmm w innych slotach nic nie siedzi, wyjąłem starą kość i włożyłem
    nową(dla przypomnienia 1GB PC 400 DDR - na nalepce DDR 12BX4 PC400
    1GAUM3708).

  • 4. Data: 2009-01-10 21:28:58
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "szef" <s...@p...spamowa> napisał w wiadomości

    > może podpowiedzieć jak zdiagnozować problem ?

    A do innego slotu sprobowales przelozyc??

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://forum.virtual-it.pl/

  • 5. Data: 2009-01-10 23:12:53
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    szef pisze:

    > hmm w innych slotach nic nie siedzi, wyjąłem starą kość i włożyłem
    > nową

    To skąd wiesz, że jej nie wykrywa ?

    M.

  • 6. Data: 2009-01-10 23:45:26
    Od: szef <s...@p...spamowa>

    Mariusz pisze:

    > To skąd wiesz, że jej nie wykrywa ?
    >
    > M.

    bo wkładam pamięć ram i komp mi nie startuje :/

  • 7. Data: 2009-01-11 08:24:26
    Od: szef <s...@p...spamowa>

    Washi pisze:
    > A do innego slotu sprobowales przelozyc??

    tak

  • 8. Data: 2009-01-11 08:56:16
    Od: Chichotek <z...@e...jnj.cy>

    Był 10 styczeń (sobota) gdy o godz. 20:29 *szef* napisał(a):

    > Po zrestartowaniu komputer jej nie wykrywa. Ktoś
    > może podpowiedzieć jak zdiagnozować problem ?

    A nowszy bios do mobo wgrałeś?

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 2x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 9. Data: 2009-01-11 09:56:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 10 Jan 2009 22:13:52 +0100, szef napisał(a):

    > hmm w innych slotach nic nie siedzi, wyjąłem starą kość i włożyłem
    > nową(dla przypomnienia 1GB PC 400 DDR - na nalepce DDR 12BX4 PC400
    > 1GAUM3708).

    Bywa że płyta nie chce pracować z jakimć modułem i już, nic nie poradzisz.
    Z danych tech. wynika że płyta ma jakieś wąty co do modułów 3200. Może
    uruchom komp na starej pamięci i zmień taktowanie w biosie o ile było
    ustawione na SPD. Ustaw "z palca" taktowanie 133. Zresztą, szybsze ci nie
    potrzebne bo procki na tej płycie mogą mieć też co najwyżej 133 a pamiętam
    że niesynchroniczna praca pamięci i procka to nie był dobry pomysł.
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2009-01-11 11:00:54
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    szef napisał/a:

    > bo wkładam pamięć ram i komp mi nie startuje :/

    Zajrzałeś najpierw do BIOS-u?

    --
    animka