  • 21. Data: 2009-09-01 13:42:01
    Temat: Re: dokladnie od ktorego wrzesnia rusza tv cyfrowa?
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    sensei wrote:
    > Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    > w wiadomości news:h7j0h9$dkq$1@news.onet.pl...

    > aktywacja karty platna, instalacje tez za darmo nikt nie robi, poza tym ta
    > oferta nie zawiera Polsatu, TV4 i TVP regionalnej które będą w naziemnej
    > cyfrowce.

    Dorzucę, żeby Ciebie jeszcze bardziej zmartwić: z faktu, że Telewizja
    Polska SA nadaje kanały tzw. telewizji publicznej, nie wynika, że ktoś
    Ci dostarczy do domu telewizor za darmo, zainstaluje antenę zawnętrzną i
    będzie pokrywac rachunki za prąd.

    Pytanie było proste: która platforma daje programy za darmo?
    Odpowiedź: TNK.

    A tak BTW: aktywacja karty w TNK nie jest płatna.

    M.

  • 22. Data: 2009-09-01 15:56:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:

    > A tak BTW: aktywacja karty w TNK nie jest płatna.

    Ale bez zapłacenia TnK choćby za krótki okres nic za darmo nie obejrzysz.

  • 23. Data: 2009-09-01 17:01:11
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Cavallino wrote:

    > Ale bez zapłacenia TnK choćby za krótki okres nic za darmo nie obejrzysz.

    Bez kupienia zestawu za 200 zł. I tak to jest sprzedawane ciemnemu
    ludowi, i tak lud to kupuje. Niestety :-(

    M.

  • 24. Data: 2009-09-01 17:56:49
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:h7j8bd$4ei$1@news.onet.pl...

> [...]
    > będzie pokrywac rachunki za prąd.
    >
    > Pytanie było proste: która platforma daje programy za darmo?

    no coz jak zobaczysz w koncu DVB-T to zrozumiesz jak slabiutka jest ta
    darmowa oferta TnK i jak slaba jakosc oferuje o tym ze nie wszedzie da sie
    zainstalowac antene sat nie mowiac i o tym ze w czasie ulewy nic nie
    zobaczysz rowniez

    > A tak BTW: aktywacja karty w TNK nie jest płatna.

    karta kosztuje wiec nie jest za darmo w normalnym telewizorze masz tuner
    naziemny do ktorego nic nie potrzebujesz kupowac ani zadnej karty wkladac,
    dalej nie widzisz roznicy?

  • 25. Data: 2009-09-01 18:36:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:h7jk0s$6br$1@news.onet.pl...

    > Bez kupienia zestawu za 200 zł.

    A to już niekoniecznie prawda, zależy czym dysponujesz wcześniej.
    Ja musiałem kupić tylko kartę.

  • 26. Data: 2009-09-02 05:37:59
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > no coz jak zobaczysz w koncu DVB-T to zrozumiesz jak slabiutka jest ta
    > darmowa oferta TnK i jak slaba jakosc oferuje o tym ze nie wszedzie da sie
    > zainstalowac antene sat

    To jużnie ejst wina TNK a ew. miejsca gdzie chcesz odbierać i podobnie
    będzie z DVB-T bo także nie wszędzie dotrze i nie wszędzie będzie się dało
    zainstalowac antenę

    >nie mowiac i o tym ze w czasie ulewy nic nie zobaczysz rowniez

    Skąd takie rewelacje ? TNK nie ejst odporna na deszcz ? a może czasza zbyt
    mała ? zmień na większą, dobrze ustaw i ulewa nie będzie przeszkadzać

    > karta kosztuje wiec nie jest za darmo w normalnym telewizorze masz tuner
    > naziemny do ktorego nic nie potrzebujesz kupowac ani zadnej karty wkladac,
    > dalej nie widzisz roznicy?

    W normalnym tv masz tuner i jak bedziesz chciał odbierać DVB-T to musisz
    dokupić odpowiedni tunerek albo zmienić TV

  • 27. Data: 2009-09-02 07:33:08
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > To jużnie ejst wina TNK a ew. miejsca gdzie chcesz odbierać i podobnie
    > będzie z DVB-T bo także nie wszędzie dotrze i nie wszędzie będzie się dało

    co Ty opowiadasz? Antene naziemną ma 99% społeczeństwa już dziś i nikt nie
    musi nic instalować czesto wystarczą nawet anteny pokojowe.

    > Skąd takie rewelacje ? TNK nie ejst odporna na deszcz ? a może czasza
    > zbyt mała ? zmień na większą, dobrze ustaw i ulewa nie będzie przeszkadzać

    smieszny jestes jak jest duza ulewa to nawet profesjonalne wielometrowe
    anteny satelitarne na uplinku wysiadają i wtedy w calym kraju nie ma TV
    naziemnej jesli dosyl jest tylko satelitarny jak to bylo w czasie GP Niemiec
    rok temu w Polsacie. Transmisja satelitarna nie jest odporna na ulewę i nie
    ma znaczenia jak dużą masz antenę.

    > W normalnym tv masz tuner i jak bedziesz chciał odbierać DVB-T to musisz
    > dokupić odpowiedni tunerek albo zmienić TV

    wszystkie nowe TV mają albo za chwilę bedą miały wbudowany tuner DVB-T.
    Tuner naziemny w telewizorze zawsze jest, inne to rzadkość.

  • 28. Data: 2009-09-02 08:31:52
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Skąd takie rewelacje ? TNK nie ejst odporna na deszcz ? a może czasza
    > zbyt mała ? zmień na większą, dobrze ustaw i ulewa nie będzie przeszkadzać

    Do tego się odniosę.
    Mitem jest stwierdzenie, że dobrze zainstalowana i odpowiednio duża antena
    (niezależnie czy satelitarna czy radiolinia naziemna) pracująca W PASMACH
    MIKROFALOWYCH jest "odporna na deszcz".

    Nie wiem jak to widać z wielkiego miasta ale na prowincji nadajniki NAZIEMNE
    z dosyłem satelitarnym nie działają w czasie burzy (dotyczy to mniejszych
    obiektów, gdzie nie ma światłowodu czy radiolinii).
    W takim RTON Świnoujście w czasie burzy NAD WARSZAWĄ znkają wszystkie trzy
    programy TV (TVP1, TVP2 i Polsat).
    Czy posądzasz TP Emitel czy RSTV (operator Polsatu zajmującego sie naziemnym
    nadawaniem) o "złe ustawnienie" lub "stosowanie zbyt małych" anten
    satelitarnych ?
    Przecież to profesjonalne łącza.
    Zwłaszcza uplink w Warszawie. A burza go odcina od satelity.
    Co innego downlink. Tutaj też są zaniki NA PROFESJONALNYCH obiektach.
    Nie ma takiej siły. Mikrofale są tłumione przez silny opad w ZAUWAŻALNYM
    stopniu tak, że odpowiednio duży opad zrywa łączność (to samo tyczy się
    radiolinii do BTSów komórkowych).
    UHF z zakresu telewizyjnego nie zostanie przerwany przez nawet nawalne opady
    deszczu. Sygnał się zmniejszy ale nigdy na tyle byłącznośc się zerwała.
    DVB-T w Polsce będzie się opierało w kwestii dosyłu na światłowodowych
    łączach STM-16 w dużych obiektach.
    Wtedy burze nad Warszawą, nad nadajnikiem czy nad odbiorcą nie zerwą mu
    odbioru.

    vari

  • 29. Data: 2009-09-02 11:53:13
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    sensei pisze:

> [...]
    > naziemny do ktorego nic nie potrzebujesz kupowac ani zadnej karty wkladac,

    co ty powiesz?
    1. dvb-t nie działa i do tego długa droga
    2. nie zawsze można zomontować antene sat? a naziemną tak łątwo?
    3. co takiego jest na naziemnej co jest warte uwagi?
    4. ja i sporo ludzi, którzy kupili tv ponad rok temu - nie ma mpeg4,
    a co za tym idzie - kupno boxa (tylko po co?)
    5. zobaczymy jak długo będzie za darmo

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 30. Data: 2009-09-02 12:00:52
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > co ty powiesz?
    > 1. dvb-t nie działa i do tego długa droga

    bo urzedy w polsce sa jakie sa... a w dodatku nadawcy ucza polakow
    koniecznosci placenia za odbieranie TV i liczy sie zysk ich platform sat
    wiec zrobia wszystko by na ziemi nie powstala atrakcyjna bezplatna oferta

    > 2. nie zawsze można zomontować antene sat? a naziemną tak łątwo?

    naziemna niemal kazdy ma. poza tym jak nie ma to zainstalowac duzo prosciej,
    ustawiac dokladnie nie trzeba, kable sa mniej wymagajace, jak ktos chce
    odbierac nie ma wielkiego problemu

    > 3. co takiego jest na naziemnej co jest warte uwagi?

    poki co malo. bo nadawcy o to zadbali, patrz pkt.1. ale zmienic sie moze
    szybko, w Niemczech jest ponad 30 ciekawych kanalow a w UK ponad 40 tak ze
    ludzie rezygnuja z kablowek i platform sat. I to wlasnie jest problem.

    > 4. ja i sporo ludzi, którzy kupili tv ponad rok temu - nie ma mpeg4,
    > a co za tym idzie - kupno boxa (tylko po co?)

    niech kupia modul Neotion, bedzie dzialalo.

    > 5. zobaczymy jak długo będzie za darmo

    tak dlugo jak rynek reklam oceniany na 4mld zl bedzie nadal zainteresowany
    placeniem nadawcom programow bezplatow TVP, Polsat, TVN i innym duzych
    pieniedzy za ich nadawanie. Gdyby Polsat czy TVN sie zakodowal stracilby od
    razu wieleset mln zl wiec tego nie zrobi. A pojawia sie nastepni ktorzy tez
    beda chcieli pare mln z tego tortu uszczknac, w UK jest ponad 40 programow
    bezplatnie i wszyscy sa zadowoleni.