eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingdokladne wykonanie kulek ze zderzeniami
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2011-06-15 07:21:52
    Temat: dokladne wykonanie kulek ze zderzeniami
    Od: "fir" <g...@p...onet.pl>

    niby malo da sie wymyslec rzeczy prostszych niz zrobienie poruszajacych
    sie kulek ze zderzeniami ale i ten temat okazuje sie momentami bardzo
    skomplikowany

    ogolnie chodzi o to ze potrzebuje dosyc dynamicznego ruchu takich kulek -&gt;
    jak zastanawiam sie wychodzi mi ze byloby to tak &#039;rzedu&#039; 5 tys pixeli na
    sekunde, o ile program spadnie do 20 fps to znaczy ze jedna pileczka moze
    przeskoczyc nawet 250 pixeli na ramke

    z tego wysnulem wnioski ze mozna to zrobic na dwa co najmniej sposoby
    (ew mieszany)

    albo liczyc same ruchy pileczek &#039;rzadko&#039; i geometrycznie
    z kolizji odcinkow dokladnie wyliczac punkty kolizji po czym dokladnie
    stawiac docelowa pozycje po policzeniu tej lamanej (to daloby sie zrobic
    choc nie tak latwo i defakto raczej tylko dla przyblizenia kolizji tylko
    dwu pilek na raz)

    albo iczyc ruchy pilek &#039;gesto&#039; tj zagescic petle updatow do tego stopnia
    by osiagnac co najwyzej pikselowy przeskok pozycji (same pilki maja rozmiar ok
    10 pixeli lub tego rzedu) (choc sa tu do
    rozwazenia kwestie czy inaczej updateowac szybkie pilki a inaczej (rzdziej)
    wolne) a same odbicia liczyc w najprostszy sposob - if distance &lt; r1+r2
    wyznaczac prosta miedzy srodkami i &#039;odbijac&#039; rownolegle do niej skladowe
    predkosci

    apropos ktos zna dokladny wzor na wymiane tych skladowych ? dla przypadku
    rownych mas jest to chyba

    v1=v2
    v2=v1

    (tak pisalo chyba w moim podreczniku od fizyki ze szkoly
    ale jakos dawno nie powtarzalem tego materialu)


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 2. Data: 2011-06-15 07:26:39
    Temat: Re: dokladne wykonanie kulek ze zderzeniami
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    fir denied rebel lies:

    [...]
    > z tego wysnulem wnioski ze mozna to zrobic na dwa co najmniej sposoby
    > (ew mieszany)
    > albo liczyc same ruchy pileczek &#039;rzadko&#039; i geometrycznie
    [...]
    > albo iczyc ruchy pilek &#039;gesto&#039; tj zagescic petle updatow do
    [...]

    ... albo użyć biblioteki do fizyki.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|These are thew lips that
    (::) (::)|taste no freedom
    (:) JID:m...@j...org(:)| http://karakkhaz.prv.pl


  • 3. Data: 2011-06-16 19:10:44
    Temat: Re: dokladne wykonanie kulek ze zderzeniami
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "MoonWolf" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:it9mrf$o20$...@n...onet.pl...

    > ... albo użyć biblioteki do fizyki.

    Co niestety nic nie da - poziom złożoności jest taki, że "biblioteki do
    fizyki" jedynie udają że liczą realistycznie.

    AFAIR, dla 49 kulek mamy maszynę Lotto, dla 12 "kulek" (jądro C12) da się
    jeszcze policzyć.

    slawek


    --- Posted via news://freenews.netfront.net/ - Complaints to n...@n...net ---

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: