-
1. Data: 2011-06-15 07:21:52
Temat: dokladne wykonanie kulek ze zderzeniami
Od: "fir" <g...@p...onet.pl>
niby malo da sie wymyslec rzeczy prostszych niz zrobienie poruszajacych
sie kulek ze zderzeniami ale i ten temat okazuje sie momentami bardzo
skomplikowany
ogolnie chodzi o to ze potrzebuje dosyc dynamicznego ruchu takich kulek ->
jak zastanawiam sie wychodzi mi ze byloby to tak 'rzedu' 5 tys pixeli na
sekunde, o ile program spadnie do 20 fps to znaczy ze jedna pileczka moze
przeskoczyc nawet 250 pixeli na ramke
z tego wysnulem wnioski ze mozna to zrobic na dwa co najmniej sposoby
(ew mieszany)
albo liczyc same ruchy pileczek 'rzadko' i geometrycznie
z kolizji odcinkow dokladnie wyliczac punkty kolizji po czym dokladnie
stawiac docelowa pozycje po policzeniu tej lamanej (to daloby sie zrobic
choc nie tak latwo i defakto raczej tylko dla przyblizenia kolizji tylko
dwu pilek na raz)
albo iczyc ruchy pilek 'gesto' tj zagescic petle updatow do tego stopnia
by osiagnac co najwyzej pikselowy przeskok pozycji (same pilki maja rozmiar ok
10 pixeli lub tego rzedu) (choc sa tu do
rozwazenia kwestie czy inaczej updateowac szybkie pilki a inaczej (rzdziej)
wolne) a same odbicia liczyc w najprostszy sposob - if distance < r1+r2
wyznaczac prosta miedzy srodkami i 'odbijac' rownolegle do niej skladowe
predkosci
apropos ktos zna dokladny wzor na wymiane tych skladowych ? dla przypadku
rownych mas jest to chyba
v1=v2
v2=v1
(tak pisalo chyba w moim podreczniku od fizyki ze szkoly
ale jakos dawno nie powtarzalem tego materialu)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2011-06-15 07:26:39
Temat: Re: dokladne wykonanie kulek ze zderzeniami
Od: MoonWolf <m...@p...com>
fir denied rebel lies:
[...]
> z tego wysnulem wnioski ze mozna to zrobic na dwa co najmniej sposoby
> (ew mieszany)
> albo liczyc same ruchy pileczek 'rzadko' i geometrycznie
[...]
> albo iczyc ruchy pilek 'gesto' tj zagescic petle updatow do
[...]
... albo użyć biblioteki do fizyki.
--
<:> Roger, MoonWolf Out <:>|These are thew lips that
(::) (::)|taste no freedom
(:) JID:m...@j...org(:)| http://karakkhaz.prv.pl
-
3. Data: 2011-06-16 19:10:44
Temat: Re: dokladne wykonanie kulek ze zderzeniami
Od: "slawek" <h...@s...pl>
Użytkownik "MoonWolf" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:it9mrf$o20$...@n...onet.pl...
> ... albo użyć biblioteki do fizyki.
Co niestety nic nie da - poziom złożoności jest taki, że "biblioteki do
fizyki" jedynie udają że liczą realistycznie.
AFAIR, dla 49 kulek mamy maszynę Lotto, dla 12 "kulek" (jądro C12) da się
jeszcze policzyć.
slawek
--- Posted via news://freenews.netfront.net/ - Complaints to n...@n...net ---