  • 11. Data: 2010-08-03 19:19:29
    Temat: Re: dodatkowe ubezpieczenie assistance - starter pzmot - czy warto?
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Użytkownik Anna <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:i39h1t$bo5$...@m...internetia.pl...
    > no to ja juz nie rozumiem to na jakiej zasadzie dzialaja te ubezpieczenia
    > co mi dają jako klientowi?
    Nic jeśli się nic nie stanie.
    Jeśli będzie auto zepsute, to zapłacą za holowanie, hotel i śniadanie: Razem
    max 1000 zł jak kolega J. napisał:-)
    S.

  • 12. Data: 2010-08-03 20:13:39
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "Anna" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > znaczy sie co przy jakiejs awarii lub kolizji ja wyskakuje z 1000 zł czy
    > oni mi oferuja usługi za około 1000 zł?

    Oni ci oferują usługę wartą max 1000zł
    Sam miałem kiedyś osobno wykupione w PZU. Auto zepsuło się w nocy, ciemno
    jak w d*
    Ani się dodzwonić, ani skorzystać, bo jakiś tam warunek nie był spełniony.

    Trzeba było radzić sobie samemu. Dobrze, ze miałem jakąś gotówkę
    Holownik 600zł
    Jest problem z czynnymi warsztatami w nocy, zabrał auto do siebie.
    Następnego dnia dalsze zmartwienia

  • 13. Data: 2010-08-03 20:16:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2010 18:13:42 +0200, Anna wrote:
    >znaczy sie co przy jakiejs awarii lub kolizji ja wyskakuje z 1000 zł czy oni
    >mi oferuja usługi za około 1000 zł?

    Oni ci zapewniaja uslugi, ktore normalnie by Cie rzedu 1000zl
    kosztowaly.
    Za to nie placisz, ale moze przyjsc potrzeba zaplacenia za co innego -
    czy to drobnice, czy sama naprawe auta.

    Czy to malo czy duzo to juz sama musisz ocenic ile to warte.

    J.

  • 14. Data: 2010-08-03 20:27:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2010 18:33:34 +0200, Sylwester Łazar wrote:
    >Jest to raczej kwestia płacenia za podjęcie ryzyka, czyli:

    Dokladnie - ubezpieczenie.

    >Powiedziałbym, jeśli nie stać cię na 1000 zł w razie nagłego wypadku -
    >zrezygnuj z urlopu.

    Ale tak przez cale zycie rezygnowac ?

    >Jeśli całe życie będziesz płaciła za podjęcie ryzyka komuś - nic nie
    >będziesz miała dla siebie.

    Ale za to bedzie to zycie bezpieczne :-)

    >Jest OC, AC, auto NW, na życie swoje, NW na dzieci w szkole i przedszkolu,
    >ubezpieczenie karty kredytowej i jeszcze dużo innych ubezpieczeń.
    >Dodatkowo się ubezpieczać? Po co?
    >OC 300zł
    >AC 400 zł
    >NW 50 zł
    >Życie 200 zł
    >szkoła 100 zł
    >karta 50 zł
    >Już jest 1100 zł rocznie.

    No ale jesli 1100zl rocznie to dla ciebie duzo .. to sie ubezpiecz,
    dobrze radze :-)

    OC wiadomo - obowiazkowe i bardzo dobrze.
    AC to juz wedle uwazania, ale mozesz jutro stracic auto i co wtedy ?
    Zycie - to dla dzieci/zony/meza. Chyba ze z funkcja wypadkowa, ktorej
    czesto nie ma.

    NNW samochodowe to juz faktycznie mozna sie zastanowic czy sensowne.
    Za niskie, ale przy niskich dochodach i licznej rodzinie - kazda
    slotowka sie przyda.

    J.

  • 15. Data: 2010-08-03 20:58:13
    Od: Mateusz Mirski <m...@T...pl>

    W dniu 2010-08-03 18:41, Anna pisze:
    > no to ja juz nie rozumiem to na jakiej zasadzie dzialaja te
    > ubezpieczenia i co mi dają jako klientowi?

    Polecam OWU pierwszego lepszego ubezpieczyciela (w zależności od opcji
    są różne oferty), polecam się też zorientować co daje Twój
    ubezpieczyciel samochodu. Możesz u niego mieć już coś "gratis", albo
    lepszą cenę na dokupienie.

    Ostatnio kupowałem OC+AC w PZU i ofertę mieli taką (bynajmniej nie jest
    to reklama, tylko akurat znam tą ofertę):
    AP komfort - gratis do OC
    AP super RP w opcji powyżej 20km - 59 pln
    AP super RP - 120 pln
    AP super Europa w opcji powyżej 20km - 134 pln
    AP super Europa - 179 pln

    W Allianz AFAIR standard dają gratis do AC, a te dodatkowe to 99pln i
    coś jeszcze więcej, nie wnikałem, bo nie mieli ubezpieczenia szyb.

    http://www.pzu.pl/pub/files/PZU_SA/produkty/OWU/OWU_
    PAP.pdf
    http://www.allianz.pl/ogolne_warunki_ubezpieczenie_c
    ar_assistance.pdf
    http://www.starter24.pl/cms/att/regulaminy/Regulamin
    OWUassistance.pdf

    A pytanie, czy warto?
    Po przeanalizowaniu mojego profilu używania samochodu, stwierdziłem, że
    nie potrzebuję nic ponad AP komfort. Jeśli jednak zdecyduję się jechać w
    przyszłym roku na wakacje daleko za granicę, to na pewno wykupię coś na
    Europę.

    Mateusz Mirski

  • 16. Data: 2010-08-03 21:03:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2010 18:34:23 +0200, Anna wrote:
    >przepraszam ale wytłumaczcie kobiecie jak chłopu na miedzy
    >jade na urlop nagle:
    >1) samochód mi staje i nie chce jechać - nie wiem co to jest - wzywam pomoc
    >np. startera i co i on próbuje naprawić mnie nja miejscu tak - czy płace za
    >to? przecież mam ubezpieczenie - za części chyba płacę ale za robocizę nie
    >dobrze rozumiem

    Jakbys miala VW/Audi/Skode i bylo to w Niemczech, to moze by
    naprawili.

    Dla przykladu to wygladalo w praktyce tak: jest piatek wieczor i auto
    sie psuje 300km od domu, w dodatku po niemieckiej stronie.
    Wzywasz pomoc, przyjezdza laweta, oczywiscie nie potrafi naprawic (*),
    wiec odwoza auto do najblizszego ASO, i to jest za darmo.
    Laweta odwozi cie laskawie do hotelu (**). W sobote rano sie
    dowiadujesz ze mechanik w weekend nie pracuje. Dobrze ze salon
    pracuje, jest komu zostawic kluczyki do naprawy i o telefon poprosic.
    Dzwonisz znow do assisance i prosisz o auto zastepcze. Hotel i auto na
    koszt ubezpieczyciela.

    W tym ukladzie za naprawe placisz oczywiscie calkowicie samodzielnie.
    Albo jest gwarancja producenta i naprawa za darmo.

    W poniedzialek okazuje sie ze auta nie naprawia od reki i bedzie w
    srode, albo i nie. Ubezpieczyciel narzeka ze zgodnie z umowa bylo auto
    zastepcze na 5 dni _albo_ hotel, wiec skoro hotel na dobe byl, to w
    wypozyczalni pokryja 4 dni. Ale w koncu o tym zapomina.
    W srode jedziesz, zwracasz pozyczone auto, odbierasz swoje,

    Czyli do tej pory do zaplacania byl jedynie rachunek w warsztacie plus
    transport hotel-aso-hotel-wypozyczalnia-aso plus benzyna za 2*300km.
    Byc moze byloby to nawet do zwrotu - juz nie probowalem.

    (*) - coraz rzadziej jest szansa naprawic auto na drodze, w Polsce by
    chyba nawet nie probowali.
    (**) - nie wiem czy to maja w obowiazkach, ale dowiezli. Przy wiekszej
    ilosci osob w aucie bez taksowki by sie nie dalo.

    Oczywiscie moze scenariusz wygladac inaczej - np rozbijasz auto w
    Lodzi, pokrywaja lawete do najblizszego blacharza plus bilety kolejowe
    dla rodziny do miejsca przeznaczenia, a powrot z urlopu z odbiorem
    auta zalatwiasz sobie sama.

    J.

  • 17. Data: 2010-08-03 21:07:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2010 19:19:29 +0200, Sylwester Łazar wrote:
    >Nic jeśli się nic nie stanie.
    >Jeśli będzie auto zepsute, to zapłacą za holowanie, hotel i śniadanie: Razem
    >max 1000 zł jak kolega J. napisał:-)

    No, moze sie skonczyc na transporcie wraku z Portugalii plus hotel
    plus bilety lotnicze dla 5 osob, wiec raczej wiecej doplaca :-)

    Ale sprawdzic czy obejmuje tez zagranice i w jakim zakresie.

    J.

  • 18. Data: 2010-08-03 21:08:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 03 Aug 2010 18:11:42 +0200, Grzegorz Prędki

    >Czyli nie korzystasz.

    Korzysta z ochrony :-)

    Chociaz .. czy aby na pewno korzysta, czy tylko doplaca :-)

    J.

  • 19. Data: 2010-08-03 21:13:19
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2010-08-03 21:08, J.F. pisze:
    > On Tue, 03 Aug 2010 18:11:42 +0200, Grzegorz Prędki

    > Korzysta z ochrony :-)
    >
    > Chociaz .. czy aby na pewno korzysta, czy tylko doplaca :-)
    >
    > J.

    Korzystam z ich oferty choć nie dane mi było korzystać z ich pomocy :)
    Póki co finansuje pomoc dla innych, być może sam niedługo będę musiał z
    takowej skorzystać:)

  • 20. Data: 2010-08-03 21:19:00
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > No ale jesli 1100zl rocznie to dla ciebie duzo .. to sie ubezpiecz,
    > dobrze radze :-)
    To jest dla mnie duża suma w sensie utopienia (w liczeniu nie na rok, a na
    życie.)
    Do tej pory nie utopiłem jakieś 40 000 zł :-)
    To tak ze 2 pokoje w moim domu.
    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar