  • Data: 2017-07-31 12:03:28
    Temat: Re: dodatkowe akumulatory do autka
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-31 o 00:40, g...@g...com pisze:
    > Jest sobie tego typu autko:
    > http://allegro.pl/jeep-raptor-drifter-2x45w12v-mp3-2
    015-promocja-i5092877194.html

    > Oryginalne akumulatory (2x10Ah 6V) nieco już osłabły, dziecię ciut urosło i
    trzebaby magazyn energii powiększyć. Zamówiłem 2 akumulatory 12Ah i chciałbym
    najlepiej podłączyć wszystkie 4.

    > Tylko jak będzie najlepiej [S]tare z [N]owymi?
    > oryginalnie są obydwa spięte szeregowo -S-S-
    >
    > 1. czy tak: -(S=N)-(S=N)-
    > 2. czy tak: -(S-N)=(S-N)-
    > 3. czy tak: -(S-S)=(N-N)-
    > 4. czy tak: -(S=S)-(N=N)-
    > 5. czy przełącznik i oddzielnie korzystać wpierw z jednych, a potem z drugich
    >
    > [ mam nadzieję że czytelnie opisałem o co mi chodzi, X-Y oznacza połaczenie
    szeregowe a X=Y równoległe ]
    Starych z nowymi szeregowo nie możesz łączyć, można równolegle, jak masz
    miejsce to tak połącz czyli nr 1 wg twojej rozpiski.

    > Mógłbym zapytać jeszcze o jakąś przetwornicę która daje stałe napięcie na wyjściu
    (dopóki baterie nie padną), ale podejrzewam że to temat skomplikowany i drogi.
    Są podnoszące do laptopów ale nie wiem czy sama przetwornica nie za duża
    np taka:
    http://allegro.pl/przetwornica-dcdc-step-up-150w-lap
    top-car-f-vat-i6562687854.html

    --