-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!diablo1.news.osn.de!news.osn.de!diablo2.news.osn.de!proxad.net!feeder2-2.
proxad.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt
-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POST
ED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: docieranie hamulców
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jrhtt3$qme$1@usenet.news.interia.pl>
<jri2u1$cpj$82@usenet.news.interia.pl>
<jri3dk$3pd$2@usenet.news.interia.pl>
<jri3ls$cpj$83@usenet.news.interia.pl>
<1...@4...net>
<jrl3dt$cpj$147@usenet.news.interia.pl>
<1nnqyxk1o1386.iztswke5igkc$.dlg@40tude.net>
<jrl611$cpj$148@usenet.news.interia.pl>
<u5wnhwa0znuv$.1p1wvu0sid2s7.dlg@40tude.net>
<jrmruj$1j7$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
Date: Mon, 18 Jun 2012 19:09:40 +0200
Message-ID: <cs3en2nfte29$.1casettgnb2rw$.dlg@40tude.net>
Lines: 54
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.53.27
X-Trace: 1340039379 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26701 83.11.53.27:29918
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2455302
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 18 Jun 2012 11:30:11 +0200, Bugatti wrote:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
>
>> Dlatego dołożenie dystansów na przednią oś zmniejsza nadsterowność.
>
> Tomaszu,
> __zwiększa__ nadsterowność (inaczej: jeśli pojazd ma charakterystykę
> neutralną i zwiększymy mu rozstaw kół przednich to przechodzi on w
> charakterystykę nadsterowną) -
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5b2c251129
00b193.html
To jest jakiś babol, zwłaszcza że napisano "reduces wheel load difference",
co już na pierwszy rzut oka widać że jest odwrotnie.
Przy kładącym się na bok nadwoziu, im dłuższa oś tym większe różnice w
skoku poszczególnych kół spowodowanych przechyłem.
A im większe te różnice, tym większy "wheel load difference", a nie
mniejszy.
Jeżeli porówna się dwa przykładowe podwozia o rozkładzie mas 50/50 i
identycznym zawieszeniu każdego koła.
- jeden z rozstawem osi P/T 1600/1400
- a drugi odwrotnie P/T 1400/1600
Oba będą przechylać się na zakrętach tak samo, ale dłuższa oś przy tym
samym przechyle będzie mieć większą różnicę między skokiem lewego i prawego
koła.
Co za tym idzie większe różnice nacisku na koło, większe napięcie
stabilizatora i dłuższa oś będzie szybciej tracić przyczepność, CBDO.
Skrajnym przypadkiem jest tu ewolucja do pojazdu trzykołowego - im bardziej
będzie się skarać oś, tym mniejsza różnica w nacisku między kołami. Aż do
końcowego przypadku kiedy jest tylko jedno koło na osi i różnica nacisku
takiego pojazdu wtedy w ogóle nie dotyczy.
O ile można się zastanawiać czy może szersza przednia oś nie poprawia
zdolności do skręcania (przez odsuwanie punktu przyłożenia siły od środka
ciężkości pojazdu), to jednak moim zdaniem mieszanie tego parametru z
pod/nadsterownością jest błędem - chociaż tu to mogę ja się mylić, bo z
różnymi stanowiskami w tej sprawie się spotykam.
Zresztą tu byłoby świetne pole do popisu dla festyniarskiego tuningu -
dystanse z tyłu. Samochód od razu "zajebiaszczo" wygląda z dłuższą tylną
osią (prawie jak Lambo ;), a z tyłu nie ma problemu darcia skręconych kół o
nadkole.
Tyle że próbowałem - taki samochód się zupełnie nie prowadzi.
Za to solidne dystanse tylko z przodu i się robi driftmaszyna nawet z
Cinquecento (no może przesadzam trochę z tą driftmaszyną, ale boka załapać
dużo łatwiej).
Następne wpisy z tego wątku
- 18.06.12 19:11 to
- 18.06.12 19:12 to
- 18.06.12 19:14 Tomasz Pyra
- 18.06.12 19:16 to
- 18.06.12 19:38 Tomasz Pyra
- 18.06.12 19:41 Tomasz Pyra
- 18.06.12 20:10 marcin
- 18.06.12 20:11 to
- 18.06.12 20:12 to
- 18.06.12 20:16 marcin
- 18.06.12 20:19 Tomasz Pyra
- 18.06.12 20:48 to
- 18.06.12 20:47 to
- 18.06.12 20:48 marcin
- 18.06.12 20:59 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO