  • Data: 2010-04-08 17:28:06
    Temat: Re: dobry hosting
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek wrote:

    > Zaraz zaraz ... przecież da się przekroczyć limit transferu na VPSie.

    No limit się da, ale to jest ograniczenie regulaminowe, a nie sprzętowe.

    > Nie wiem co prawda jak to jest: czy na VPSie źle napisany soft nie
    > zakłóci pracy innych VPSów w obrębie tej samej maszyny...

    Nie, jądro dba o odpowiedni przydział zasobów i w razie czego możesz zrobić
    bobu tylko sobie. Dysku też nie sformatujesz chociażbyś nie wiem jak się
    starał. ;)

    > Jednakże nie
    > sądzę aby nawet na serwerze dedykowanym monitorowanie obciążenia,
    > transferów, stosowanie narzędzi diagnostycznych było pozbawione sensu.
    > Twoja wypowiedź miała w moim odczuciu sens następujący: masz dużo
    > serwisów, to VPS zwolni cię z dbania o w/w parametry.

    Nie mówię że monitorowanie jest pozbawione sensu, tylko że na VPS-ie ty sam
    dbasz o to i sobie monitorujesz, firmy która ci udostpnie nie obchodzi czy
    wykorzystujesz przydzielona pamięć w 10 czy w 100 procentach.

> [...]
    > hostingu. To, ze na dedykowanym nie zakłóciłbym innym serwisu nie
    > limituje różnorodności typów hostingów. Zresztą nie ma co się grzebać w
    > interpretacjach - aby uciąć szukanie drugiego dna oświadczam, że nie
    > było moim zamiarem precyzowanie słowa "hosting". :-D

    > Jestem pewny tego za co płacę. :-)
    > Dedykowany w tej cenie? Chciałbym. Łącze 100M na dedykowanym to znacznie
    > więcej niż 3000zł :-)
    >
    > Zerknij sobie na drogą ofertę:
    > http://serwery.pl/Serwer_NetAdmin.html
    > Miesięcznie 600zł + załóżmy g...niane pasmo 10M 4000zł = 4600zł *12 =

    Żartujesz? Kto to kupuje? Tyle sałaty za jakieś stare rzęchy Dual Core z
    dyskami 160 GB? Przecież to nawet na komunię wstyd by komuś dać.

    > Za drogo? Może taniej:
    > http://www.az.pl/serwery-dedykowane-wlasne-serwery-w
    ww.html#colotrans
    > Serwer załóżmy Start 1000zł + za 250GB transferu jakieś 200zł w sumie
    > 1200zł *12 = ho ho !
    > Tak czy owak te 3000zł to pikuś przy takich kwotach.

    Rewelacyjne "oferty" - trochę to przypomina czasy jak rejestrowałem domenę
    .pl w NASKU co kosztowało ponad 300 złotych, dwa tygodnie czekania i kilka
    faksów.

    > 3000zł to średni pułap w tej firmie bo przy wyższych parametrach łącz i
    > obciążeń CPU płaci się więcej, i to dużo więcej. Zerknij sobie na np.
    > http://serwery.pl/CennikSerwerow.html - od tego zaczynałem, konkretnie
    > Provider 30+. Kosztuje on 1800zł i jest kompletnie nierozwojowy. 3000zł
    > za znacznie lepszy serwer, to nie jest dużo.

    Płacisz za shared takie pieniądze? Ty chyba byłeś zahibernowany przez
    ostanie 10 lat? Nie lepiej kupić dedyka tutaj:

    http://www.hetzner.de/en/hosting/produktmatrix/roots
    erver-produktmatrix/

    Intel? Core? i7-920 Quad-Core 8 GB DDR3 RAM 2 x 750 GB - 49 euro
    miesięcznie, albo to samo z 12 GB RAMU i dwoma dyskami 1.5 TB w RAIDZie za
    69 euro miesięcznie? W tym pasmo 92 GBit, monitoring 24/7, klimatyzowana
    serwerownia
    Albo tutaj:

    http://www.ovh.pl/produkty/oferty_dedykowane.xml

    Core2Duo 2x 2.66+ GHz, 4 GB RAM, 2x750GB - 249 zł netto/miesiąc. Wpięty w
    łącze 100MBit, do tego transfer 5 TB na miesiac po przekroczeniu którego
    obcinają ci prędkość do "marnych" 10Mbitów - czyli masz większą prędkość niż
    w najwyższej ofercie chyba większości dedyków w Polsce.

    Jak chcesz taniej, to tutaj masz:
    http://www.kimsufi.pl/ks/

    > Przyznaj się, że to Ty trochę w obłokach bujasz i hostujesz za "10zł" :-D

    Przyznaję się - wymyśliłem sobie te firmy i podstawiłem fałszywe strony www.
    Tak w ogóle to ja mam takie ceny za hosting, więc logicznie rzecz biorąc -
    mnie też nie ma. :)

    > Nie chcę publicznie podawać nazwy dostawcy. Jeśli chcesz o tym pogadać,
    > to zapraszam na priv.
    > Chodzi mi o "Ale to są dobre rady typu jak się sprawnie przeprowadzić do
    > nowego mieszkania korzystając z dwóch rowerów..." w odpowiedzi na moją
    > opinię, że narzędzia diagnostyczne, szybka pomoc itp są kluczowe w
    > wyborze serwera. Takie podsumowanie sugeruje, że nie mam pojęcia co jest
    > istotne.

    A ja tłumaczę że na dedyku czy VPS-ie narzędzia diagnostyczne sam sobie
    konfigurujesz, więc co za sens w pytaniu o nie dostarczyciela?

    A nawiasem mówiąc to ja mam kolokację wykupioną w Polsce - ale tylko dlatego
    że dostałem naprawdę dobrą cenę (nie tak niską jak na zachodzie oczywiście,
    ale nie jest to 4600 zł/miesiąc) dobre łącze z BGP, całodobowe wsparcie
    techniczne i serwerownia jest od mojego miejsca zamieszkania pięć minut na
    piechotę, więc w każdej chwili mam fizyczny dostęp do sprzętu. I to tylko z
    tego powodu.

    --
    Zbigniew[at]Cofala[dot]com
    http://turox.pl