    From: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dobra lutownica do smd?
    Date: Wed, 11 Apr 2012 21:37:09 +0100

    On 10/04/2012 22:42, BartekK wrote:
    > Witam
    > Mam hotaira i czasem używam. Mam transformatorówkę ;) A do małych smd
    > mam stację Xytronixa z kolbą, wiele grotów różnych włącznie z minifalą
    > itp... ale ta stacja ma jeden duży mankament - słabe przenoszenie ciepła
    > z grzałki (albo słaba pojemność cieplna?) przy cieńkich grotach. Przy
    > najcieńszym grocie - na jego czubku jest utrzymywana temperatura tylko
    > pod warunkiem że nie lutuję, odpływ ciepła przez zwykły laminat FR4 i
    > ścieżki powoduje że temperatura w miejscu lutowania spada poniżej
> [...]

    Weller tez ma duza bezwladnosc termiczna, czyli swojego problemu nie
    zlikwidujesz.

    Jesli wyrobisz finansowo to sprobuj kupic JBC. Na Ebay jest akurat
    starszy model (jesli Ci nie starczy na nowy sprzet):
    http://www.ebay.co.uk/itm/JBC-ADVANCED-AD2200-SOLDER
    ING-SOLDER-STATION-HAND-PEICE-TIP-/380422600713?pt=U
    K_Home_Garden_PowerTools_SM&hash=item5892f43809

    Do normalnej pracy patrz na kolby 2245 (czyli taka jak z linka), do
    naprawy nowoczesnych komorek patrz na kolby 2210 (sa bardzo male).
    Nagrzewa sie blyskawicznie, ma tryb standby, groty starczaja na bardzo
    dlugo.

    Aha, nie ma zadnych z wad Wellera. Odkad kupilismy to do firmy, to nikt
    nic innego do lutowania nie uzywa - niedlugo bedziemy mieli 10 Wellerow
    do sprzedania ;-)

    --
    Jerry1111