  • Data: 2012-04-11 19:27:35
    Temat: Re: dobra lutownica do smd?
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-11 08:20, Zbych pisze:
    > Po prostu nie używaj cienkich grotów. Ja obudowy tqfp208, 0603, drabinki
    > smd itp. lutuję właśnie xytronixem ze spłaszczonym grotem o szerokości
    > ~1,5mm.
    a ja często grotem jak do rynien, najgrubszy jaki xyz posiada, bo ma
    ogromną pojemność/bezwładność cieplną, i robie nim od razu pół układu ;)
    ale są miejsca gdzie to mi się po prostu nie mieści, mechanicznie, a
    obok są elementy plastikowe nieodporne na temperaturę.

    > Jak dołożysz jeszcze parę stówek to kup RX-802AS. Ma grzałkę
    > zintegrowaną z grotem, więc nic nie powinno zamarzać.
    Nie ma sprawy, ale czy to nie jest jakaś wydumka dziwna (może i
    porządna, ale niezbyt popularna?), z wellerem przynajmniej wiem, że
    kupię groty na allegro/ebay/na końcu świata, i za 4 lata też, a do tego
    czegoś? Jak widzę to chyba jakiś chiński wynalazek
    http://goot.ocnk.net/product/121 ? Wolałbym nie wyrzucić 1200zł netto
    (plus groty po ~100zł) w coś co nie jest sprawdzone ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173