  • Data: 2010-01-27 20:50:26
    Temat: Re: do telefonistów
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik rrrrrrrrrrr napisał:
> [...]
    m_tech/

    > Tylko że te 2 telefony (identyczne ) pracowały razem na tej linii przez
    > około 10 lat i wszystko było OK a neostrada wisi na tej linii od 3 lat
    > ???
    > Może niepotrzebnie skojażyłem problemy z tym telefonem i konieczność
    > wizyty montera (błękitna linia od razu potwierdziła uszkodzenie linii)

    Zarówno linia może się rozjechać z parametrami - starzenie kabla, wilgoć
    po roztopach, korozja połaczeń, aluminiowe kable telefoniczne w bloku,
    owinięte miedzianą parówką instalacyjną - zdziwisz ile tak jest
    robionych instalacji. Twój telefon też nie jest wieczno trwały -
    zawilgocenie, zestarzenie kondensatora, warystora, większa upływność
    diod mostka prostowniczego i masz już z głowy przyczyny. Że działało
    10lat, to nie jest dla mnie żaden argument. Mój TV ma 22 lata i jakoś mu
    nigdy nie wypominałem, że 3 razy się zepsuł - no kurzcze miał prawo.
    Zmierz ile prądu pobiera każdy aparat i modem neostrady (skąd wiesz, że
    nic nie pobiera? nie powinien ale...), potem dodaj do siebie te 3
    wartości i sprawdź, czy nie przekracza przypadkiem WTO.
    Nienormalny spadek napięcia może być powodowany zbyt dużym obciążeniem,
    bądź zbyt dużym oporem linii. Tak wiem - operator powinien utrzymywać
    ludzi, którzy mają czas bawić się w takie testy, bo nie każdy to zrobi
    ale to już nie do mnie te uwagi.
    Maciek