  • Data: 2010-01-26 22:25:32
    Temat: Re: do telefonistów
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tylko że te 2 telefony (identyczne ) pracowały razem na tej linii przez
    > około 10 lat i wszystko było OK a neostrada wisi na tej linii od 3 lat
    > ???
    > Może niepotrzebnie skojażyłem problemy z tym telefonem i konieczność
    > wizyty montera (błękitna linia od razu potwierdziła uszkodzenie linii)

    No cóż, elektronika się z czasem "zużywa" - mogą pojawić się prądy
    upływu itp... w Twoim wypadku - wystarczy... Prąd ten nie jest stały,
    tylko ulega pewnym zmianom, przez co różnie się to zachowuje (raz jest
    lepiej, raz gorzej).
    Napisz coś więcej o tych telefonach... np. elektroniczne, przewodowe,
    bez baterii (wymienialnej), bez zasilacza, maja LCD itp. To wiele wyjaśni...
    Nie wiem na ile jesteś obyty z elektroniką, ale napięcie w linii
    zmierzyłeś... mógłbyś zmierzyć prąd?? Najprościej zrobić to w 1
    gniazdku. Odkręcasz kabelek, który przychodzi z zewnątrz, do
    amperomierza, a druga noga amperomierza tam, gdzie był ten kabelek
    przykręcony. Masz pomiar prądu w całej linii. Zobaczysz ile bierze
    telefon pierwszy, ile drugi i jak się to zmienia po podniesieniu
    słuchawki... Z tego, co pamiętam, to maksymalny prąd pobierany w czasie
    spoczynku to 0,5mA, ale głowy za to nie dam... podziel się zmierzonymi
    wartościami na grupie ;)...
    co do bezpieczeństwa operacji - linia jest odporna na zwarcia
    (długotrwałe zwarcie może być uznane za uszkodzenie linii i Ci TPSA
    odłączy ;P), jest na niej bezpieczne napięcie 60V stałego, musisz
    uważać, żeby telefon nie zadzwonił ;)... wtedy pojawia się zmienne ok.
    100VAC, co bezpieczne nie jest! Polecam robić w godzinach, w których
    nikt nie dzwoni ;)... Ale i tak wszelkich prób podejmujesz się na własną
    odpowiedzialność... jeśli nie czujesz się na siłach, to raczej musisz
    wezwać technika albo kupić nowy telefon....

    Konop