  • 1. Data: 2010-02-01 10:14:00
    Temat: [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam,

    Wymieniłem rodzicom stary analogowy tuner na opticum + starter TNK.
    Zardzewiałe śruby przy odkręcaniu połamały mocowanie konwertera, ale nie
    przejąłem się i pomogłem sobie poxipolem. Wydawało mi się, że tego się
    nie da schrzanić, bo podstawa uchwytu odpowiednio pozycjonuje konwerter.
    Niestety sygnału brak. Kręcę anteną i tak i siak, a wskaźnik jakości
    sygnały ani drgnie.

    Konwerter skręciłem 5stopni w prawo (okolice Katowic). Zrobiłem to "na
    oko", więc może się okazać, że jest błąd +/- 2 stopnie. Czy to może
    mieć, aż takie duże znaczenie? Czy w ogóle samo osadzenie konwertera
    może być kluczowe dla zupełnego braku sygnału? Na przykład to, że
    konwerter jest o centymetr bliżej czaszy lub centymetr dalej?

    Wcześniej tuner sprawdziłem na swojej antenie z CP. Wszystko działało
    jak należy. Antena rodziców jest spora 85-90cm. Nie sądziłem, że będę
    miał takie problemy.

    Co radzicie? Jak to sprawdzić i poprawić?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-02-01 10:53:18
    Od: a...@p...pl

    a moze to wina niezaprogramowanego tunera tnk? Idz do kogos, co ma
    sprawna instalacje i tam zaprogramuj tuner. I dopiero w tedy idz do
    rodzicow i tam kres antena. Jezeli nie ruszyles czaszy w pionie
    (opusciles/podniosles) tylko przekreciles w poziomie to latwiej.
    konwerter (skos konwertera) ustaw na poczatek na zero - wyjscie kabli
    dokladnie pionowo w dol i obracaj czasz powoli w prawo w lewo.

    Moze ta strona bedzie ci pomocna:

    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/index.
    html

    sprawdz o ktorej godzinie dla twojej miejscowosci cien slonca bedzie
    wskazywal satelite HotBird 13E (stopni). Zaznacz to sobie i
    podniesienie (elewacja) na ok. 30 stopni (tez na tej stronie
    znajdziesz). Jak bedziesz postepowal zgodnie ze wskazowkami, to
    ustawic wszystko sam. Jak nie, to zapros fachowca. Czaszy nie
    wymieniaj, bo taka 90 cm jest dobra (w kazdych warunkach pogodowych
    zapewni ci zapas sygnalu, mniejsze juz nie). No i oczywiscie precyzja
    ustawienia trzech parametrow: azymut, elewacja i skos. Wszystko musi
    byc dobrze ustawione, wtedy nigdy nie bedzie problemow.

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2010-02-01 11:01:20
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    shaman pisze:
> [...]
    > miał takie problemy.
    >
    > Co radzicie? Jak to sprawdzić i poprawić?

    wezwij kogoś z miernikiem, może to być jeszcze kwestia konwertera.
    tak będzie najszybciej jak nie masz doświadczenia, możesz stracić
    cały dzień.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 4. Data: 2010-02-01 11:46:38
    Temat: Re: [do praktyków] - nie moge z?apaae sygna?u z HB 13E - Yle za?o?ony konwerter?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-02-01 11:53, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > rodzicow i tam kres antena. Jezeli nie ruszyles czaszy w pionie
    > (opusciles/podniosles) tylko przekreciles w poziomie to latwiej.

    Halo ziemia!!! Przecież napisałem, że podłączyłem tuner do swojej anteny
    z CP i wszystko działa!

    > konwerter (skos konwertera) ustaw na poczatek na zero - wyjscie kabli
    > dokladnie pionowo w dol i obracaj czasz powoli w prawo w lewo.

    Raczej trudno kręcić czymś, co jest przyklejone poxipolem :) Poxipol
    daje gwarancję, że jak coś przykleisz to już tego nie przekręcisz ;)
    Pytałem na ile ważny jest ten parametr - czy jeśli skos jest o 2 stopnie
    za mały to sygnał znika do zera?

    > Moze ta strona bedzie ci pomocna:
    > http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/index.
    html

    stronkę znam - 5 stopni skosu wziąłem właśnie z tej stronki

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2010-02-01 11:47:47
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-02-01 12:01, pawell32 pisze:
    > shaman pisze:
    [ciach]

    > wezwij kogoś z miernikiem, może to być jeszcze kwestia konwertera.
    > tak będzie najszybciej jak nie masz doświadczenia, możesz stracić
    > cały dzień.

    jeśli tylko takie rady tu znajdę to faktycznie wezwanie speca będzie
    jedyną opcją :(

    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2010-02-01 11:59:49
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    shaman pisze:
    > [ciach]

    > jeśli tylko takie rady tu znajdę to faktycznie wezwanie speca będzie
    > jedyną opcją :(

    jest zimno, z tego co piszesz konwertera nie zmieniałeś, a może nie mieć
    górnego pasma, a więc może nie widzieć sygnału.
    te dekodery nie potrzebują b. silnego sygnału, antena spora.
    na takiej ostatnio ustawiłem, gdzie antena patrzy przez drzewo.
    dlatego może zacznij od zmiany konwertera.

  • 7. Data: 2010-02-01 12:18:38
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 01 Feb 2010 11:14:00 +0100, shaman
    <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

> [...]
    >nie da schrzanić, bo podstawa uchwytu odpowiednio pozycjonuje konwerter.
    >Niestety sygnału brak. Kręcę anteną i tak i siak, a wskaźnik jakości

    jezeli to jest jakis stary konwerter, to moze nie miec gornego pasma
    lub ma inna wartosc heterodyny i programuje sie z "przsunieciem".
    Podaj typ konwertera, ew. ile ma lat......

> [...]
    >może być kluczowe dla zupełnego braku sygnału? Na przykład to, że
    >konwerter jest o centymetr bliżej czaszy lub centymetr dalej?

    w skrajnych wypadkach moze miec to znaczenie !

    >Wcześniej tuner sprawdziłem na swojej antenie z CP. Wszystko działało
    >jak należy. Antena rodziców jest spora 85-90cm. Nie sądziłem, że będę
    >miał takie problemy.

    wiec problem z niezaprogramowanym tunerem odpada.

    Zainstalowanie anteny przez fachowca to ca 50-60 zl. warto za te
    pieniadze marznac na mrozie? Jak nie jestes pewny konwertera to wymien
    takze konwerter - drugie 50 zl i masz problem z glowy.

    I jeszcze, mojemu tacie zalozylem zeza na Astre 19 + przelacznik i na
    TNK ma takze pare dodatkowych programow z Astry (TV Trwam), wiec w
    takim przypadku lepiej zrobi to fachowiec.

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2010-02-01 12:25:37
    Temat: Re: [do praktyków] - nie mog? z?apa? sygna?u z HB 13E - ?le za?o?ony konwerter?
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 01 Feb 2010 12:46:38 +0100, shaman
    <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

    >Halo ziemia!!! Przecież napisałem, że podłączyłem tuner do swojej anteny
    >z CP i wszystko działa!

    tu Planeta 51 wzywa Ziemie. Masz racje, umknelo to mojej uwadze.

> [...]
    >daje gwarancję, że jak coś przykleisz to już tego nie przekręcisz ;)
    >Pytałem na ile ważny jest ten parametr - czy jeśli skos jest o 2 stopnie

    wg mnie ten klej to wielki blad, teraz to juz pozamiatane. Wg mnie wez
    fachowca, niech przywiezie nowy uchwyt (mozna ew. dokupic w sklepach
    sat/elektronicznych - tylko trzeba dobrac taki sam) i nowy konwerter.
    Daj mu zarobic 50 zl. A najlepiej to zrobic jeszcze zeza na Astre. Tam
    tez sa programy (najwiecej po niemiecku: myzyczne, sportowe). Mysle,
    ze warto dolozyc te paredziesiat zlotych.

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2010-02-01 12:32:24
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-02-01 13:25, a...@p...pl pisze:

> [...]
    > tez sa programy (najwiecej po niemiecku: myzyczne, sportowe). Mysle,
    > ze warto dolozyc te paredziesiat zlotych.

    Zanim zacząłem kleić to skoczyłem do 2 sklepów - naiwnie myślałem że
    dokupię sobie plastik mocujący konwerter - niestety okazuje się że to
    jest wyposażenie anteny i oddzielnie dokupić się nie da. Gość w sklepie
    od razu mi zaproponował nową antenę - więc co mi zależało zaryzykować.
    Nie chciałbym wyskakiwać z dodatkowej gotówki jeśli to może tylko jakiś
    drobiazg. A może np. konwerter uszkodzony i wymiana anteny i tak nic nie da?

    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2010-02-01 12:42:27
    Temat: Re: [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - ?le założony konwerter?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-02-01 13:18, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > TNK ma takze pare dodatkowych programow z Astry (TV Trwam), wiec w
    > takim przypadku lepiej zrobi to fachowiec.

    Zawołać fachowca zawsze mogę. Ale jeśli uda mi się to zrobić to
    zaoszczędzoną stówę mogę dać rodzicom. Dla nich to nie mało.

    PZDR
    Shaman