-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: do fanów FWD -- to, czego nigdy nie przeżyjecie
Date: Sat, 21 May 2011 13:28:16 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 139
Message-ID: <ir8elf$4vs$1@inews.gazeta.pl>
References: <ir4g8h$jn0$1@inews.gazeta.pl> <ir6lb1$e9o$1@inews.gazeta.pl>
<ir714f$ch7$1@inews.gazeta.pl> <ir89ak$ju7$1@inews.gazeta.pl>
<ir8cac$s5v$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1305984496 5116 172.20.26.241 (21 May 2011 13:28:16 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 21 May 2011 13:28:16 +0000 (UTC)
X-User: mttj
X-Forwarded-For: 83.7.173.48
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2369862
[ ukryj nagłówki ]> > Tu jedynie kręcić w kółko można kwadrans, tyłem ;)
> > Za to bez problemu obrót o 180 stopni przy 50km/h
> > 360 mi nigdy nie wyszedł ;)
>
> W FWD 360? Imposible. ;) O 180 -- owszem.
> Bo nie można nadać szybkości początkowej po krzywej -- jedynie po prostej.
> Przód hamuje, dupa leci tam, gdzie jechała przed stratą przyczepności
tylnych k
> ół.
To było tyłem, przodem 180 prawie niemożliwe, bo i tak poleci bokiem.
(chyba żeby jak złapie przyczepność kręcić).
360 chciałem zrobić tyłem, ale to trzeba by z 70 km/h jechać, nie
wiem czy tyle tyłem pojedzie.
drugi problem to biegi: 1 i R na tej skrzyni od około 30km/h można wrzucić :(
(na starej skrznini jedynka wchodził prawie przy każdej - tylko
już nie mam tego auta z filmiku).
> Aby odwrócić się, trzeba zmienić zwrot w tym samym kierunku jazdy
> (na przykład północ-południe zmienić na południe-północ) i raz jeszcze o
180. ;
> )
> (czyli trzeba zatrzymać się do zera po pierwszych 180)
Nie, wystarczy przodem zarzucić tak żeby nie wyhamował ;)
ale to o jeździe tyłem mówię.. ;)
przodem sobie nie wyobrażam, chyba że by jakiś krawężnik w zimie
wykorzystać pod marketem do tego ;) (tylko było by po feldze i krawężniku...
> > Nie bardzo, tz tak - zależy jeszcze od wersji silnikowej.
> > na zakręcie i tak bardziej niż przód to tył się zsuwa troszkę,
> > ale to w modelu z najsłabszym silnikiem - 2.0.
>
> Cudów nie ma. Te koła wcześniej wpadną w poślizg, które
> napędzają, o ile wszystkie jadą po tej samej nawierzchni.
> Albo te, które hamują. W nożnym lepiej hamują te, które są
> z przodu samochodu, ale przodu wyznaczanego zwrotem kierunku jazdy.
> (jak się jedzie do tyłu -- ,,przednimi'' są tylne) ;)
tu niestety je muli, (jak ABS się nie świeci) i skrzyneczka "Bosch" działa.
> A na ręcznym -- wcześniej wpadają w poślizg te koła, na które
> działa hamulec ręczny, a zwykle działa na koła tylnej osi samochodu.
zgadza się - robiłem to wszystko bez ręcznego bo straciłem go
przy wymianie tarcz tylnych ;)
> >> Na ręcznym zaciąganym rękami? :)
>
> > eee... to chyba bez ręcznego było (nie liczę jakieś tam nawrotki,
>
> Bez ręcznego nie da się, chyba że na spreparowanej nawierzchni.
> Na filmach widać, jak tylne koła stają. Znaczy -- zatrzymują się. ;)
jeździłem tym to wiem ;) :
Skręcasz na czymś takim i leci bokiem, cała filozofia, wyprostujesz
to przestanie lecieć bokiem. Kierownicą sterujesz jak bardzo bokiem ma
iść i gazem (przednie koła nie są w poślizgu, ale tylne zwalniają).
Skręcisz za bardzo to wpadnie w totalny poślizg i będzie leciało bokiem
nie sterownie (ale przewidywalnie) - ale z tego można bez problemu wyjść
skręcając w 2 na maxa tylko potem jak huśnie w 2 stronę to tył wyprzedzi
przód więc albo szybka konta, albo trzymamy na hamulcu to elektronika pomoże,
i auto wyjdzie na prosto, lub jak się tylko dziobnie to zazwyczaj na 2 bok
daje się huśnąć.
Pogłębić lot bokiem (bez ręcznego można, przy powiedzmy 25% gazu
dziobnąć po hamulcu)
> > ale te jazdy bokiem 6 sekundowe to zdecydowanie nie ręczny).
>
> Bo inaczej nie da się. 6 sekund to dużo. Wiem, bo mam
> astmę, a 6 sekund to czas wydechu na spirometrach. :)
no 6 sekund to duuużo :)
> > Zresztą ze środka fajnie się czymś takim kieruje jak auto
> > leci półbokiem.
>
> Ale opony z okrągłych robią się kwadratowe. ;)
nie, wszytskie 4 obracają się, ale inaczej niż asfalt :)
> > Na lodo-śniegu to już nawet przy ~50km/h się da, na asfalcie
> > ostatnio testowałem "nową, starą firmówkę" (wersja 2.5 z lekkim
> > małym silnikiem) i mi się zsunęło z pasa na sąsiedni przy 150km/h.
>
> :) Fajnie było? ;) Bo w RWD przy każdej szybkości nosi dupką
> i fajnie jest też przy każdej szybkości. (bo łatwo to kontrolować)
> Każdy zakręt, każdy łuk, o ile niema ESP itp. :) Dodając lub ujmując
> gazu dodatkowo sterujesz samochodem. W mieście czy poza miastem, na
> dowolnie dużej szybkości. :) (na przykład na 140 km/h)
fajnie było :)
Przy 140km/h to ja nie chce ;) bo jeszcze jakiejś barierki nie dokręcą
i zamiast "się otrzeć" o nią, zapłacić za barierkę i kupić "nowe" auto
to się jeszcze okaże że śrubki nie dokręcili.
ESP na szczęście wszystko ma, ale da się wyłączyć.
> > tz. one jak się się nim rzuci trochę na bok, najpierw leci tył
> > a potem całe auto bokiem, z tym że jest to sterowne.
>
> Aby było sterowALne, musisz trzymać się przednimi kołami jezdni.
> Możesz je skręcać, ale muszą obracać się, nie mogą ślizgać się.
> Jak wpadną w poślizg -- tak zwana kaplica. :) Można próbować
> szczęścia puszczeniem kierownicy -- powinny ustawić się tak,
> aby jechać, ale może zabraknąć czasu. :) Poza tym -- FWD ma
> zwykle inaczej pochylone koła przednie niż RWD i samoistne
> powroty kół są w FWD trudniejsze niż w RWD. Wiele razy
> naciąłem się na to, puszczając kierownicę. :)
tu nie wróci :( tz. wróci na środek.
Zasada jest prosta latanie bokami, to latanie bokami ale auto
jedzie tam gdzie kierownica jest ustawiona, co by tył nie robił
(poza skrajnościami ala huśnięty 2gi raz, i auto obraca się bardzo szybko),
więc ustawiamy kierownice tam gdzie chcemy jechać i pojedzie, albo
w poślizgu z którego wyjdzie po 3 sek, albo wyjdzie w 0.3 sek, jak nie
wychodzi sam to hamulec na ~1sek
> > tylko na asfalcie wszystko dzieje się jakieś 4x szybciej.
> > Na lodzie jest "powolne i majestatyczne" ;)
> > na asfalcie, "ooo, ooo!!! , dobra starczy!, hamulec".
>
> Ręczny? ;)
zakręt po prostu, ręcznego nie mam :)
aa zapomniałem - zimówki mam jeszcze ;) muszę wymienić ;)
Pozdrawiam!
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 21.05.11 20:08 megrims
- 22.05.11 09:37 Robert Rędziak
- 22.05.11 18:40 J.F.
- 22.05.11 20:31 Robert Rędziak
- 22.05.11 20:32 Robert Rędziak
- 22.05.11 22:46 Tomasz Pyra
- 23.05.11 12:17 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
Najnowsze wątki
- 2025-03-20 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-20 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-20 Greenpeace została zobowiązana do zapłaty niemal 667 mln dolarów [USA,wyrok sądu]
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Brak ograniczeń dla chińskiego kapitału - wam nie do rządu, tylko na zmywak do chińskiej knajpy!!!
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 szal-Unia == federacja policyjna
- 2025-03-19 Polsza == państwo policyjne
- 2025-03-19 Grzegorz Płaczek o programie szczepień dzieci. ,,Stworzono eldorado dla firm farmaceutycznych"
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Czy grupa p.s.prawo przetrwa najbliższe wybory (prezydenta)?