eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydo fanów FWD -- to, czego nigdy nie przeżyjecie › Re: do fanów FWD -- to, czego nigdy nie przeżyjecie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: do fanów FWD -- to, czego nigdy nie przeżyjecie
    Date: Sat, 21 May 2011 14:44:36 +0200
    Organization: Aleuania-Pueruania
    Lines: 99
    Message-ID: <ir8cac$s5v$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ir4g8h$jn0$1@inews.gazeta.pl> <ir6lb1$e9o$1@inews.gazeta.pl>
    <ir714f$ch7$1@inews.gazeta.pl> <ir89ak$ju7$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: c39-026.client.duna.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1305982092 28863 83.151.39.26 (21 May 2011 12:48:12 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 21 May 2011 12:48:12 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Numer mego telefonu '665 363835'='Moj Eneuel'
    X-Priority: 3
    X-User: eneuell
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2369854
    [ ukryj nagłówki ]


    " Michał" ir89ak$ju7$...@i...gazeta.pl

    > Niestety tak na lodo/śniegu koło 70-80km/h trzeba jechać

    No widzisz. A Panna Mercedes na śniegu z zerową szybkością to robiła. :)
    Można było na parkingu między samochodami niemal na styk manewrować w ten sposób. :)

    >> > Starym autem (jak się w końcu nauczyłem wprowadzać go w poślizg
    >> > bo się nie dawał) udawało się 6 sekundowe z boku na bok - tylko
    >> > po śniego-lodzie, ponad ~7 sek wychowywało że już się następnego
    >> > "wahadła" nie dało.

    >> RWD można i kwadrans, o ile ktoś ma cierpliwość. ;)

    > Tu jedynie kręcić w kółko można kwadrans, tyłem ;)
    > Za to bez problemu obrót o 180 stopni przy 50km/h
    > 360 mi nigdy nie wyszedł ;)

    W FWD 360? Imposible. ;) O 180 -- owszem.
    Bo nie można nadać szybkości początkowej po krzywej -- jedynie po prostej.
    Przód hamuje, dupa leci tam, gdzie jechała przed stratą przyczepności tylnych kół.

    Aby odwrócić się, trzeba zmienić zwrot w tym samym kierunku jazdy
    (na przykład północ-południe zmienić na południe-północ) i raz jeszcze o 180. ;)
    (czyli trzeba zatrzymać się do zera po pierwszych 180)

    >> > tylko na asfalcie to chyba ze 110 trzeba by jechać żeby się tym
    >> > dało rzucić na bok:(

    >> Za to przód wpada w poślizg/uślizg znacznie szybciej. :)

    > Nie bardzo, tz tak - zależy jeszcze od wersji silnikowej.
    > na zakręcie i tak bardziej niż przód to tył się zsuwa troszkę,
    > ale to w modelu z najsłabszym silnikiem - 2.0.

    Cudów nie ma. Te koła wcześniej wpadną w poślizg, które
    napędzają, o ile wszystkie jadą po tej samej nawierzchni.
    Albo te, które hamują. W nożnym lepiej hamują te, które są
    z przodu samochodu, ale przodu wyznaczanego zwrotem kierunku jazdy.
    (jak się jedzie do tyłu -- ,,przednimi'' są tylne) ;)

    A na ręcznym -- wcześniej wpadają w poślizg te koła, na które
    działa hamulec ręczny, a zwykle działa na koła tylnej osi samochodu.


    >> > ale to FWD jeździ bokiem i to dłuuuuuuuuuuugo bokiem :)

    >> Na ręcznym zaciąganym rękami? :)

    > eee... to chyba bez ręcznego było (nie liczę jakieś tam nawrotki,

    Bez ręcznego nie da się, chyba że na spreparowanej nawierzchni.
    Na filmach widać, jak tylne koła stają. Znaczy -- zatrzymują się. ;)

    > ale te jazdy bokiem 6 sekundowe to zdecydowanie nie ręczny).

    Bo inaczej nie da się. 6 sekund to dużo. Wiem, bo mam
    astmę, a 6 sekund to czas wydechu na spirometrach. :)

    > Zresztą ze środka fajnie się czymś takim kieruje jak auto
    > leci półbokiem.

    Ale opony z okrągłych robią się kwadratowe. ;)

    > Na lodo-śniegu to już nawet przy ~50km/h się da, na asfalcie
    > ostatnio testowałem "nową, starą firmówkę" (wersja 2.5 z lekkim
    > małym silnikiem) i mi się zsunęło z pasa na sąsiedni przy 150km/h.

    :) Fajnie było? ;) Bo w RWD przy każdej szybkości nosi dupką
    i fajnie jest też przy każdej szybkości. (bo łatwo to kontrolować)
    Każdy zakręt, każdy łuk, o ile niema ESP itp. :) Dodając lub ujmując
    gazu dodatkowo sterujesz samochodem. W mieście czy poza miastem, na
    dowolnie dużej szybkości. :) (na przykład na 140 km/h)

    > tz. one jak się się nim rzuci trochę na bok, najpierw leci tył
    > a potem całe auto bokiem, z tym że jest to sterowne.

    Aby było sterowALne, musisz trzymać się przednimi kołami jezdni.
    Możesz je skręcać, ale muszą obracać się, nie mogą ślizgać się.
    Jak wpadną w poślizg -- tak zwana kaplica. :) Można próbować
    szczęścia puszczeniem kierownicy -- powinny ustawić się tak,
    aby jechać, ale może zabraknąć czasu. :) Poza tym -- FWD ma
    zwykle inaczej pochylone koła przednie niż RWD i samoistne
    powroty kół są w FWD trudniejsze niż w RWD. Wiele razy
    naciąłem się na to, puszczając kierownicę. :)

    > tylko na asfalcie wszystko dzieje się jakieś 4x szybciej.
    > Na lodzie jest "powolne i majestatyczne" ;)
    > na asfalcie, "ooo, ooo!!! , dobra starczy!, hamulec".

    Ręczny? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: