-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: do fanów FWD -- to, czego nigdy nie przeżyjecie
Date: Sat, 21 May 2011 14:44:36 +0200
Organization: Aleuania-Pueruania
Lines: 99
Message-ID: <ir8cac$s5v$1@inews.gazeta.pl>
References: <ir4g8h$jn0$1@inews.gazeta.pl> <ir6lb1$e9o$1@inews.gazeta.pl>
<ir714f$ch7$1@inews.gazeta.pl> <ir89ak$ju7$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
NNTP-Posting-Host: c39-026.client.duna.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1305982092 28863 83.151.39.26 (21 May 2011 12:48:12 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 21 May 2011 12:48:12 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Numer mego telefonu '665 363835'='Moj Eneuel'
X-Priority: 3
X-User: eneuell
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2369854
[ ukryj nagłówki ]
" Michał" ir89ak$ju7$...@i...gazeta.pl
> Niestety tak na lodo/śniegu koło 70-80km/h trzeba jechać
No widzisz. A Panna Mercedes na śniegu z zerową szybkością to robiła. :)
Można było na parkingu między samochodami niemal na styk manewrować w ten sposób. :)
>> > Starym autem (jak się w końcu nauczyłem wprowadzać go w poślizg
>> > bo się nie dawał) udawało się 6 sekundowe z boku na bok - tylko
>> > po śniego-lodzie, ponad ~7 sek wychowywało że już się następnego
>> > "wahadła" nie dało.
>> RWD można i kwadrans, o ile ktoś ma cierpliwość. ;)
> Tu jedynie kręcić w kółko można kwadrans, tyłem ;)
> Za to bez problemu obrót o 180 stopni przy 50km/h
> 360 mi nigdy nie wyszedł ;)
W FWD 360? Imposible. ;) O 180 -- owszem.
Bo nie można nadać szybkości początkowej po krzywej -- jedynie po prostej.
Przód hamuje, dupa leci tam, gdzie jechała przed stratą przyczepności tylnych kół.
Aby odwrócić się, trzeba zmienić zwrot w tym samym kierunku jazdy
(na przykład północ-południe zmienić na południe-północ) i raz jeszcze o 180. ;)
(czyli trzeba zatrzymać się do zera po pierwszych 180)
>> > tylko na asfalcie to chyba ze 110 trzeba by jechać żeby się tym
>> > dało rzucić na bok:(
>> Za to przód wpada w poślizg/uślizg znacznie szybciej. :)
> Nie bardzo, tz tak - zależy jeszcze od wersji silnikowej.
> na zakręcie i tak bardziej niż przód to tył się zsuwa troszkę,
> ale to w modelu z najsłabszym silnikiem - 2.0.
Cudów nie ma. Te koła wcześniej wpadną w poślizg, które
napędzają, o ile wszystkie jadą po tej samej nawierzchni.
Albo te, które hamują. W nożnym lepiej hamują te, które są
z przodu samochodu, ale przodu wyznaczanego zwrotem kierunku jazdy.
(jak się jedzie do tyłu -- ,,przednimi'' są tylne) ;)
A na ręcznym -- wcześniej wpadają w poślizg te koła, na które
działa hamulec ręczny, a zwykle działa na koła tylnej osi samochodu.
>> > ale to FWD jeździ bokiem i to dłuuuuuuuuuuugo bokiem :)
>> Na ręcznym zaciąganym rękami? :)
> eee... to chyba bez ręcznego było (nie liczę jakieś tam nawrotki,
Bez ręcznego nie da się, chyba że na spreparowanej nawierzchni.
Na filmach widać, jak tylne koła stają. Znaczy -- zatrzymują się. ;)
> ale te jazdy bokiem 6 sekundowe to zdecydowanie nie ręczny).
Bo inaczej nie da się. 6 sekund to dużo. Wiem, bo mam
astmę, a 6 sekund to czas wydechu na spirometrach. :)
> Zresztą ze środka fajnie się czymś takim kieruje jak auto
> leci półbokiem.
Ale opony z okrągłych robią się kwadratowe. ;)
> Na lodo-śniegu to już nawet przy ~50km/h się da, na asfalcie
> ostatnio testowałem "nową, starą firmówkę" (wersja 2.5 z lekkim
> małym silnikiem) i mi się zsunęło z pasa na sąsiedni przy 150km/h.
:) Fajnie było? ;) Bo w RWD przy każdej szybkości nosi dupką
i fajnie jest też przy każdej szybkości. (bo łatwo to kontrolować)
Każdy zakręt, każdy łuk, o ile niema ESP itp. :) Dodając lub ujmując
gazu dodatkowo sterujesz samochodem. W mieście czy poza miastem, na
dowolnie dużej szybkości. :) (na przykład na 140 km/h)
> tz. one jak się się nim rzuci trochę na bok, najpierw leci tył
> a potem całe auto bokiem, z tym że jest to sterowne.
Aby było sterowALne, musisz trzymać się przednimi kołami jezdni.
Możesz je skręcać, ale muszą obracać się, nie mogą ślizgać się.
Jak wpadną w poślizg -- tak zwana kaplica. :) Można próbować
szczęścia puszczeniem kierownicy -- powinny ustawić się tak,
aby jechać, ale może zabraknąć czasu. :) Poza tym -- FWD ma
zwykle inaczej pochylone koła przednie niż RWD i samoistne
powroty kół są w FWD trudniejsze niż w RWD. Wiele razy
naciąłem się na to, puszczając kierownicę. :)
> tylko na asfalcie wszystko dzieje się jakieś 4x szybciej.
> Na lodzie jest "powolne i majestatyczne" ;)
> na asfalcie, "ooo, ooo!!! , dobra starczy!, hamulec".
Ręczny? ;)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 21.05.11 14:48 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.05.11 15:28 Michał
- 21.05.11 20:08 megrims
- 22.05.11 09:37 Robert Rędziak
- 22.05.11 18:40 J.F.
- 22.05.11 20:31 Robert Rędziak
- 22.05.11 20:32 Robert Rędziak
- 22.05.11 22:46 Tomasz Pyra
- 23.05.11 12:17 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=