  • 1. Data: 2012-01-12 19:32:06
    Temat: do czytania pdfów
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jak nazywają się te urządzenia symulujące książkę służące do czytania
    ebooków? gdzie je można kupić i ile mniej więcej kosztują?

  • 2. Data: 2012-01-12 19:38:30
    Temat: Re: do czytania pdfów
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kłopot taki, że te czytniki książek nie lubią PDF-ów.
    Więc myślę, że dla Ciebie to raczej jakiś tablet.
    Chociaż z drugiej strony e-ink ma wiele przewag nad tradycyjnym LCD - może
    któryś e-book reader o dużym formacie ekranu (e-ink)?

  • 3. Data: 2012-01-12 20:41:07
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 12.01.2012 20:32, identifikator: 20040501 pisze:
    > jak nazywają się te urządzenia symulujące książkę służące do czytania
    > ebooków? gdzie je można kupić i ile mniej więcej kosztują?
    telefon?
    jaka jest nagroda za prawidłową odpowiedź?
    ToMasz
    PS
    PDFy o ile rozpoznawalne są łatwo, to przedstawiają najczęściej tekst na
    kartce(stronie). Ów podział na strony, jest na ogół wadą. Wadą w
    wiekszości przypadków są również "entery" Tak więc ( w moim przypadku)
    najlepiej jest sciągać teksty w formacie txt, albo doc, wycinać entery,
    i wrzucać do telefonu. Wtedy na ekranie ładnie się wyświetla i Ivona
    (Maja)płynnie czyta...

  • 4. Data: 2012-01-12 20:53:08
    Od: "kajus44" <k...@i...pl>

    identifikator: 20040501 wrote:
    > jak nazywają się te urządzenia symulujące książkę służące do czytania
    > ebooków? gdzie je można kupić i ile mniej więcej kosztują?

    Nie żartuję i nie troluję: napisz na pl.rec.ksiazki
    Cywilizacja siłą wdarła się i tam. Niedawno był wątek o Kindlu, ale jak
    założysz nowy wątek to grupa odpowie Ci szybko i na temat.

  • 5. Data: 2012-01-12 20:56:26
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 12 Jan 2012 19:38:30 +0000 (UTC), "_ąćęłńóśźż."
    <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    >Chociaż z drugiej strony e-ink ma wiele przewag nad tradycyjnym LCD - może
    >któryś e-book reader o dużym formacie ekranu (e-ink)?

    kindle DX daje sobie rade nawet z np. 3 kolumnowymi pdf'ami
    znakomicie.
    ale male kindle z einkiem juz znacznie gorzej, choc bez problemu je
    otwieraja. juz na telefonie z appem adobe lepiej text widac.
    ale jesli pdf nie jest jakos mocno sformatowany, mozna go bardzo
    zgrabnie skonwertowac i potem czyta sie, na tych malych urzadzeniach
    jak ksiazke przeznaczona na to urzadzenie. <rs>

  • 6. Data: 2012-01-12 21:06:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    identifikator: 20040501 napisa?(a):

    > jak nazywają się te urządzenia symulujące książkę służące do czytania
    > ebooków? gdzie je można kupić i ile mniej więcej kosztują?

    Nazywają się 'czytniki ebooków" ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 7. Data: 2012-01-13 00:04:38
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "identifikator: 20040501"
    <N...@g...pl>

    > jak nazywają się te urządzenia symulujące książkę służące do czytania
    > ebooków? gdzie je można kupić i ile mniej więcej kosztują?

    Powiadają, że na starym DX sie dobrze czyta pdfy.

    http://www.amazon.com/dp/B002GYWHSQ/ref=sa_menu_kdpm
    3/185-7511933-4931143

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 8. Data: 2012-01-13 08:32:03
    Od: AndrzejS <"AndrewStasiewicz[x]"@gmail.com>

    W dniu 2012-01-12 21:56, rs pisze:

    > kindle DX daje sobie rade nawet z np. 3 kolumnowymi pdf'ami
    > znakomicie.

    Nie chodzi o to, czy daje sobie rade. PDF jest formatem sztywnym,
    np. z twardo przypisanymi stronami. Strona tekstu jest jakby obrazkiem,
    co czasem jest korzystne, a czasem nie. Powiekszanie PDFa skutkuje
    widocznoscia kawalka tekstu, a moze lepiej byloby ten tekst na nowo
    poprzelamywac.

    Np. format "epub" prezentuje tekst ruchomy, dynamicznie łamany.
    Czytana ksiazka - zaleznie od powiekszenia - ma np 100 albo 500 stron.
    Wszelkie odwolania, spisy tresci, indekssy, zakladki musza to przeliczac.

    Gdzies slyszalem, ze Adobe pracuje nad takim PDFem.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 9. Data: 2012-01-13 10:37:06
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/01/2012 08:32, AndrzejS wrote:

> [...]
    > co czasem jest korzystne, a czasem nie. Powiekszanie PDFa skutkuje
    > widocznoscia kawalka tekstu, a moze lepiej byloby ten tekst na nowo

    Nie ma najmniejszych problemów z przekonwertowaniem tego na fromat
    kindla. Amazon daje nawet daromwe konto mailowe @kindle.com, na które
    możesz wysłać dowolny dokument (PDFy, DOC, RTF, TXT, you name it), po
    minucie połamany PDF z zachowanymi paragrafami itp. przesyłają na
    czytnik przez 3G albo Wifi.

    Co innego jeśli PDF to tylko zeskanowana do plików graficznych książka,
    ale takich rzeczy chyba już dzisiaj nikt nie robi..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 10. Data: 2012-01-13 13:20:30
    Od: Tom <l...@U...onet.pl>

    W dniu 13-01-2012 11:37, kamil pisze:
    (...)

    po
    > minucie połamany PDF z zachowanymi paragrafami itp. przesyłają na
    > czytnik przez 3G albo Wifi.

    Trzeba tylko dodać, że przez 3G jest to usługa płatna.

    T.