  • 11. Data: 2012-01-13 14:04:09
    Temat: Re: do czytania pdfów
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-01-13 11:37, Użytkownik kamil napisał:

    > Co innego jeśli PDF to tylko zeskanowana do plików graficznych książka,
    > ale takich rzeczy chyba już dzisiaj nikt nie robi..

    W przypadku książek rzadko, ale jeśli idzie o wersje elektroniczne
    gazet papierowych ty tylko tak.
    Do czytania takich gazet musiałem sobie tablet kupić.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2012-01-13 14:19:51
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.01.2012 09:32, AndrzejS pisze:
    > Gdzies slyszalem, ze Adobe pracuje nad takim PDFem.

    Taki "PDF" nazywa się HTML, ale nikt w nim nie będzie raczej
    publikował treści, bo nie ma blokady kopiowania...

    Swoją drogą temat raczej nie na tę grupę dyskusyjną.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 13. Data: 2012-01-13 17:46:22
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 13 Jan 2012 09:32:03 +0100, AndrzejS
    <"AndrewStasiewicz[x]"@gmail.com> wrote:

    >Nie chodzi o to, czy daje sobie rade.

    to o co chodzi? wlasnie o to pytal inicjator watku.

    > PDF jest formatem sztywnym,
    >np. z twardo przypisanymi stronami. Strona tekstu jest jakby obrazkiem,
    >co czasem jest korzystne, a czasem nie. Powiekszanie PDFa skutkuje
    >widocznoscia kawalka tekstu,

    a na innych urzadzeniach powiekszenie pdf'a czym skutkuje? zdaje sie,
    ze mowisz o powiekszaniu czcionki a nie pdf'a (co to w ogole znaczy).

    > a moze lepiej byloby ten tekst na nowo
    >poprzelamywac.

    juz bylo w tym watku o tym pisane. owszem tak jest zdecydowanie
    lepiej.

    >Np. format "epub" prezentuje tekst ruchomy, dynamicznie łamany.
    >Czytana ksiazka - zaleznie od powiekszenia - ma np 100 albo 500 stron.
    >Wszelkie odwolania, spisy tresci, indekssy, zakladki musza to przeliczac.
    >Gdzies slyszalem, ze Adobe pracuje nad takim PDFem.

    ale pytekpytal o ebecne pdfy, a nie te, ktore kiedys nastapia. <rs>

  • 14. Data: 2012-01-13 18:30:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/01/2012 13:20, Tom wrote:
    > W dniu 13-01-2012 11:37, kamil pisze:
    > (...)
    >
    > po
    >
    > Trzeba tylko dodać, że przez 3G jest to usługa płatna.

    Mam model z Wifi, więc nie korzystałem, ale dzięki za sprostowanie.
    Książki kupione na Amazonie zdaje się są już przesyłane za darmo?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 15. Data: 2012-01-13 18:30:57
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/01/2012 14:04, RadoslawF wrote:

    > W przypadku książek rzadko, ale jeśli idzie o wersje elektroniczne
    > gazet papierowych ty tylko tak.
    > Do czytania takich gazet musiałem sobie tablet kupić.

    Można scrollować takie PDFy na kindlu, ale to się kiepsko sprawdza.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 16. Data: 2012-01-13 19:45:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-01-13 19:30, Użytkownik kamil napisał:

    > Można scrollować takie PDFy na kindlu, ale to się kiepsko sprawdza.

    Bo scrollowanie na boki zawsze kiepsko się sprawdza.
    Normalnie czytam na PDA 320x240,ale skany wymagają dużego ekranu,
    1024x600 to absolutne minimum, tablety 7 calowe mające
    800x480 mają za małą rozdzielczość.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-01-14 10:40:41
    Od: Tom <l...@U...onet.pl>

    W dniu 13-01-2012 19:30, kamil pisze:

    > Mam model z Wifi, więc nie korzystałem, ale dzięki za sprostowanie.
    > Książki kupione na Amazonie zdaje się są już przesyłane za darmo?

    Tak, kupione są przesyłane za darmo (opłata wliczona jest po prostu w
    cenę ebooka), natomiast opłata dotyczy książek skonwertowanych przez
    serwis amazona i przesyłanych przez 3G.
    http://swiatczytnikow.pl/wyslij-e-mailem-pliki-na-ki
    ndle/

    pozdrawiam
    T.

  • 18. Data: 2012-01-14 19:55:59
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 13 Jan 2012 18:30:20 +0000, kamil <k...@s...com> wrote:

> [...]

    ale sam nie probowales tego robic, wiec nie wprowadzaj w blad (wlasnie
    zrobilem test z prostym 10-cio stronicowym textem -
    http://www.equip.org/PDF/DG040-1.pdf).
    amazon odsyla dokladnie taki sam pdf jaki sie do nich wyslalo i w
    przypadku tego formatu jest to zawracanie glowy, bo nic z nim nie
    robi. nie foramtuje textu - nie lamie go - jak to sugerujesz. na
    malych urzadzeniach "skonwertowane" przez amazon "duze" pdf'y sa tak
    samo malo, albo niewygodnie, czytelne jak niekonvertowane, wrzucone na
    urzadzenie via USB. nic sie nie zmienilo od czasu kiedy w kindle 1
    byla to opcja traktowana jako experymentalna. <rs>

  • 19. Data: 2012-01-14 20:31:03
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/01/2012 19:55, rs wrote:

> [...]
    > urzadzenie via USB. nic sie nie zmienilo od czasu kiedy w kindle 1
    > byla to opcja traktowana jako experymentalna.<rs>

    Piszesz jakieś kompletne bzdury. Twojego PDFa przekonwertował i przesłał
    mi w formacie .azw, działa jak każdy inny ebook (słownik, notatki itd).

    Z tym zrobił identycznie

    http://www.gelifesciences.com/aptrix/upp00919.nsf/Co
    ntent/D8231FCCAB0A3652C1257633008284EC/$file/2892674
    8AB_web150.pdf

    Usunął kolumny i tekst jest teraz ciągły, są grafiki, fakt że posypał
    się przy tabelkach ale cudów nie wymagajmy, zresztą to można załatwić
    Calibre z odpowiednio ustawionymi parametrami konwersji jeśli ktoś się
    uprze.

    Nie, Kindle nie nadaje się do czytania technicznych PDFów A4 z trzema
    kolumnami i multum grafiki i tabel, ale nie do tego został stworzony.
    Zwykłe PDFy z tekstem za to konwertuje bez namniejszych problemów.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 20. Data: 2012-01-14 20:36:22
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/01/2012 19:55, rs wrote:

> [...]
    > http://www.equip.org/PDF/DG040-1.pdf).
    > amazon odsyla dokladnie taki sam pdf jaki sie do nich wyslalo i w

    A wpisałeś CONVERT w temacie maila?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil