eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydo 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionychRe: do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych
    Subject: Re: do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest
    niedokładnie ustawionych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Date: Fri, 25 Jan 2019 13:34:25 +0100

    W dniu 2019-01-25 o 13:07, zhbick pisze:

    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Może więc czas na przejście z legalnie oślepiających H1/H4/H7 na
    > nielegalne, acz porządnie ustawione LED?

    Ze światłami jest podobny problem, jak jest spalinami. Ten kto oślepia
    ma miło - jemu wyżej świeci na drogę. Niemiło mają bliźni znajdujący się
    w zasięgu świateł oślepiającego. Dlatego też nie ma motywacji, aby coś
    zmieniać. Może nawet nie wiedzieć, że oślepia.

    Kiedyś zrobiłem taki eksperyment. Jadąc po zmroku jechałem w mieście na
    światłach mijania i w pewnym momencie przełączyłem na długie. Paru
    kierowców z przeciwka mrygało do mnie dając mi znać, że ich oślepiam.
    Drugim razem ruszając spod zakładu od razu włączyłem długie i tak
    jechałem całą drogę na długich do domu 15 km oślepiając pod drodze
    wszystkich. Nikt mi nie mrugnął.