  • 1. Data: 2012-01-08 11:14:14
    Temat: dmuchawa p307
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

    Mam problem z wentylatorem wewnętznym w P307SW
    Przestał działac, jak poruszałem kablami znajdującymi się pod kierownią,
    dochodzącymi jak mi się wydaje do silnika dmuchawy to zaczął chodzić i
    trochę chodził. Jadnak przestał u ruszanie kablami, sprawdzenie złącz nie
    pomaga.
    Co moż być przyczyną i jak naprawić

  • 2. Data: 2012-01-08 11:45:59
    Temat: Re: dmuchawa p307
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Darek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dochodzącymi jak mi się wydaje do silnika dmuchawy to zaczął chodzić i
    > trochę chodził. Jadnak przestał u ruszanie kablami, sprawdzenie złącz nie

    skoro ruszanie kablami pomaga tzn ze gdzieś coś nie łączy. Trzeba szukać
    organoleptycznie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 3. Data: 2012-01-08 14:20:59
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Stawiałbym na szczotki.
    -- .
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 4. Data: 2012-01-08 14:43:24
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

    > Stawiałbym na szczotki.
    Też tak już dostałem opinię i radę aby mu "dołożyć" - nie pomogło
    Szukałem w necie i znalazłem że w tym typie pada opornica do regulacji, ale
    objawaia się brakiem niektórych biegów - umnie działały wszystkie

  • 5. Data: 2012-01-08 18:10:15
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Kup miernik za 20zł, podłączyć najbliżej jak się da przy wentylatorze i
    sprawdzić czy napięcie dochodzi.
    Jeśli nie, to szukasz na lewo, czyli instalacja, jeśli dochodzi to na prawo,
    czyli wentylator.
    S.

  • 6. Data: 2012-01-08 18:36:14
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

> [...]
    to mam nie ma problemu
    > sprawdzić czy napięcie dochodzi.
    > Jeśli nie, to szukasz na lewo, czyli instalacja, jeśli dochodzi to na
    Tyle co się zobaczyłem są dwa złącza przyczepione do plastików pod
    kierownicom i złącza przy wentylatorze (nie wiem jak je wyrwać).
    Od tych złącz na plastikach idzie jakaś wiązka gdzieś w dół - nie
    rozbierałem jesze i nie wiem co dalej się dziej

  • 7. Data: 2012-01-08 20:04:20
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > kierownicom i złącza przy wentylatorze (nie wiem jak je wyrwać).
    Nie wyrywaj.
    Natnij izolację, tak jak obierasz marchewkę na długości ok. 5 mm na obu
    przewodach przy wentylatorze i podłącz woltomierz ustawiony na zakres 20V
    DC=.
    Napisz tu co wskazuje po załaczeniu wentylatora i bez załączenia.
    Jak zmierzysz, to zaklej kawałkiem taśmy izolacyjnej.
    S.

  • 8. Data: 2012-01-08 20:07:58
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wyrywaj.
    Nie mam zamiaru - poprostu nie wiem jak je rozdzielić - te na dole jak
    widziałem dokładnie to sobie poradziałem z rozebraniem - porypany wynalazek
    > Natnij izolację, tak jak obierasz marchewkę na długości ok. 5 mm na obu
    mój mechanik o prądu traktuje to igłą - trochę mam za daleko do niego i mi
    tego nie zrobi -(
    > przewodach przy wentylatorze i podłącz woltomierz ustawiony na zakres 20V
    to wiem od dawna - wychowany na analogach a tam nie nie było możliwości
    błędu, błąd= rozwalenie
    a cyfrowy już widziałem napiecie na aku 17V - bateria be-)))
    > DC=.
    > Napisz tu co wskazuje po załaczeniu wentylatora i bez załączenia.
    to dopiero jutro po pracy

  • 9. Data: 2012-01-08 20:27:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Nie wyrywaj.

    Szczęście, że chociaż tyle...

> [...]
    > Napisz tu co wskazuje po załaczeniu wentylatora i bez załączenia.
    > Jak zmierzysz, to zaklej kawałkiem taśmy izolacyjnej.

    Super rada, obieranie przewodów elektrycznych w samochodzie
    i zaklejanie ich później kawałkiem taśmy izolacyjnej...

    Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu
    pugów (zdaje się, że właśnie 307).

  • 10. Data: 2012-01-08 20:42:10
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-01-08 20:27, Artur Maśląg pisze:
    > Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu
    > pugów (zdaje się, że właśnie 307).

    Nie. Te kilkanaście Pugów się spaliło, bo dochodziło do zalewania bloku
    ABS/ESP i zwarcia w nim. Nawiasem mówiąc, blok produkcji ... niemieckiej. :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl