    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: długi kabel sieciowy
    <s...@f...lasek.waw.pl> <mpb40j$mq1$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ba408c$0$2209$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ba4f0e$0$8386$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <cmdgvgypuz8n.13n6c4bgnq5tx$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <xh2kyivn3z3j$.1xtjrsl834r9h$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>
    Date: Fri, 31 Jul 2015 15:26:11 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Ano tak. To jeszcze gorzej.

    Dla mnie lepiej.

    > Poniekad to caly jest takim niby zasilaczem - kontroler, cewki.

    Najprawdopodobniej zaprojektowanym tak, by dało się napięciem zasilania
    regulować prędkość obrotową. Przy pewnej wartości tego napięcia wiatrak
    musiał stwierdzić, że to go już nie kręci, taka zabawa.

    > "Czy u nas w domu musi byc tyle kabli" ?

    Musi. Z tym że kable ethernetowe łatwo doprowadza się na miejsce tak,
    że ich nie widać. Zasilanie, to albo paskudne przedłużacze, albo kucie
    ściany, gdy chce się coś zmienić.

    > Najtansze jest najprostsze, za reszte trzeba doplacic - taka naturalna
    > kolej rzeczy :-)

    Tę "naturalną kolej rzeczy" współczesny przemysł całkiem odwrócił.
    Najtałsze są rzeczy uniwersalne, które każdemu się przydadzą (nie ma
    więc odtwarzaczy tylko DVD, nie ma ethernetu tylko 100 Mbps, nie ma
    telefonów tylko 1900 MHz itd).

    --
    Jarek