    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: długi kabel sieciowy
    Date: Sun, 26 Jul 2015 03:34:15 +0200

    > Kiedyś czymś takim robiłem sporą sieć w jednej firmie.
    > Fakt, że tłumienie jest większe niż przy spawaniu, ale
    > dla długości rzędu kilkuset metrów to w praktyce bez znaczenia.

    o, znalazłem. Toto się nazywa 3M Fiber Lock.

    https://www.youtube.com/watch?v=DOS0O1tysSE

    Piękne czasy to były :) Robiłem sieć n/p systemu sterowania i transmisji
    AV w sporawym szpitalu. Wszystkie sale operacyjne wyposażone
    w kamery, monitory, wszystko to puszczone do "reżyserki" u ordynatora,
    możliwość wyświetlania na aulach dla studentów. Do tego system
    sterowania różnymi instalacjami.

    Nadłubałem się tych światłowodów niemało...

    Nie pamiętam niestety jakie było tłumienie na złączu, ale niestety
    większe niż przy spawaniu. Niewiele, ale większe.