eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: dlaczego warto miec kluczyki i sprzegloRe: dlaczego warto miec kluczyki i sprzeglo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: dlaczego warto miec kluczyki i sprzeglo
    Date: Tue, 28 May 2013 22:36:21 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 30
    Message-ID: <ko34g6$3jg$1@node1.news.atman.pl>
    References: <knvukk$ksq$1@node1.news.atman.pl> <knvv9f$mkq$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-73-129.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1369773382 3696 89.69.73.129 (28 May 2013 20:36:22 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 May 2013 20:36:22 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20120216
    Thunderbird/10.0.2
    In-Reply-To: <g...@n...chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2493585
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-05-28 14:10, Adam Wysocki pisze:
    > Tomasz Wójtowicz<s...@g...away.com> wrote:
    >
    >> Jeśli pedał gazu się zatnie, to wciskanie sprzęgła tylko pogarsza
    >> sprawę, bo silnik rozkręci się do bardzo dużych obrotów, przy
    >> których może się uszkodzić
    >
    > 1. Twoim celem nie jest ochronić silnik, tylko ochronić swoje życie
    >
    > 2. Silniki mają odcinkę właśnie po to, żeby im się nic nie stało
    > (wiem, że może pęknąć pasek rozrządu, ale... patrz punkt 1)
    >
    > Mówimy o zaciętym pedale gazu, a nie o innych uszkodzeniach, typu
    > awaria turbiny w Dieslu, gdy silnik nagle wkręca się na obroty z
    > powodu przecieku oleju do dolotu i jeżeli go nie zatrzymasz, to
    > się zatrze.
    >
    >> Natomiast dusząc silnik hamulcem, gasisz go spokojnie.
    >
    > Jeżeli masz wspomaganie hamulca. Przy wciśniętym "do dechy" gazie
    > podciśnienie w kolektorze dolotowym spada, a przez to podciśnieniowe
    > wspomaganie hamulca może zniknąć. Ok, silny facet pewnie też wtedy
    > zatrzyma samochód. Ale kobieta?

    Przy wyłączonym silniku muszę trzy razy nacisnąć pedał hamulca, żeby
    stwardniał. Więc nie mów mi, że nagle zabraknie siły hamowania. Poza tym
    w Auto Motor i Sport testowali problem sudden unintended acceleration.
    Toyota Yaris z jakieś tam prędkości hamuje na 30 metrach. Z tej samej
    prędkości, po wciśnięciu gazu do dechy hamuje na 33 metrach, tak że
    silnik w zasadzie nie ma szans z hamulcem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: