-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: dlaczego warto miec kluczyki i sprzeglo
Date: Tue, 28 May 2013 22:36:21 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 30
Message-ID: <ko34g6$3jg$1@node1.news.atman.pl>
References: <knvukk$ksq$1@node1.news.atman.pl> <knvv9f$mkq$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
<g...@n...chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 89-69-73-129.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1369773382 3696 89.69.73.129 (28 May 2013 20:36:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 28 May 2013 20:36:22 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20120216
Thunderbird/10.0.2
In-Reply-To: <g...@n...chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2493585
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-05-28 14:10, Adam Wysocki pisze:
> Tomasz Wójtowicz<s...@g...away.com> wrote:
>
>> Jeśli pedał gazu się zatnie, to wciskanie sprzęgła tylko pogarsza
>> sprawę, bo silnik rozkręci się do bardzo dużych obrotów, przy
>> których może się uszkodzić
>
> 1. Twoim celem nie jest ochronić silnik, tylko ochronić swoje życie
>
> 2. Silniki mają odcinkę właśnie po to, żeby im się nic nie stało
> (wiem, że może pęknąć pasek rozrządu, ale... patrz punkt 1)
>
> Mówimy o zaciętym pedale gazu, a nie o innych uszkodzeniach, typu
> awaria turbiny w Dieslu, gdy silnik nagle wkręca się na obroty z
> powodu przecieku oleju do dolotu i jeżeli go nie zatrzymasz, to
> się zatrze.
>
>> Natomiast dusząc silnik hamulcem, gasisz go spokojnie.
>
> Jeżeli masz wspomaganie hamulca. Przy wciśniętym "do dechy" gazie
> podciśnienie w kolektorze dolotowym spada, a przez to podciśnieniowe
> wspomaganie hamulca może zniknąć. Ok, silny facet pewnie też wtedy
> zatrzyma samochód. Ale kobieta?
Przy wyłączonym silniku muszę trzy razy nacisnąć pedał hamulca, żeby
stwardniał. Więc nie mów mi, że nagle zabraknie siły hamowania. Poza tym
w Auto Motor i Sport testowali problem sudden unintended acceleration.
Toyota Yaris z jakieś tam prędkości hamuje na 30 metrach. Z tej samej
prędkości, po wciśnięciu gazu do dechy hamuje na 33 metrach, tak że
silnik w zasadzie nie ma szans z hamulcem.
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=