  • 21. Data: 2011-04-12 14:44:47
    Temat: Re: dlaczego w Polsce nigdy nie powstanie przemysł motoryzacyjny
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 12/04/2011 13:46, Sebastian Kaliszewski wrote:

    > Chciałes powiedzieć, że kompletnie nie rozumiesz znaczenia tego słowa.

    Chciałeś powiedzieć, że brakuje ci argumentów wobec prostych faktów.

    > W tym samym czasie, tj od zakończenia kryzysu z okolic upadku komuny,
    > dziecię drogie, Polska rozwinęła się w większym stopniu (wzrost 128.4%
    > vs 87%).

    Rozwijała się w większym stopniu, ale przepaść jest wciąż ogromna i
    długo jeszcze taka pozostanie. Optymistyczne prognozy przewidują między
    35 a 40 lat gonienia zachodniej europy, a to przy modelu zakładającym
    praktycznie zerowy wzrost tejże. Taaaak.

    > BTW. ja nie znam magistrów wyrabiających nadgodziny za minimalną stawkę
    > w Irlandii. Ale. jeśli ci których znasz potrafią czytac dane liczbowe i
    > rozumieją doćś proste słowa (tak jak kryzys) podobnie jak ty, to cóż,
    > nie dziwię się...

    Daruj sobie docinki rodem z podstawówki i otwórz oczy na fakty - ponad
    milion polaków zwiało z kraju od czasu otwarcia granic UE, z czego spora
    część (różne źródła podają różne liczby) pracuje mocno poniżej swoich
    kwalifikacji. A mimo to do tego szybko rozwijającego się raju wracać nie
    planuje.

    Kamil

  • 22. Data: 2011-04-12 14:46:04
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Kamil wrote:

> [...]

    Irlandii. Ale. jeśli ci których znasz potrafią czytac dane liczbowe i
    rozumieją doćś proste słowa (tak jak kryzys) podobnie jak ty, to cóż, nie

    \SK

  • 23. Data: 2011-04-12 15:12:06
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Kamil <k...@s...com> napisał(a):

    > W polsce "komuny" nie bylo, był socjalizm. A tyś co robił, swetry z
    > turcji sprowadzałeś, że teraz zgrywasz weterana?
    >

    > Weź też pod uwagę inne wskaźniki w tych krajach. Stopa bezrobocia,
    > poziom szkolnictwa (na 10 najlepszych europejskich uczelni jest 5
    > brytyjskich, polskie zaczynają pojawiać się w okolcy 300 pozycji).
    > Opiekę medyczną i dostęp do niej, wpływ kościoła (a raczej jego brak) na
    > politykę i finanse państwa.. Z czym do ludzi.

    Oj oj.....

    nie 5x tylko... 2x
    65 Poland $ 18,800 2010 est.
    27 Ireland $ 37,600 2010 est.

    ale Irlandii do USA brakuje ;)

    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-f
    actbook/
    rankorder/2004rank.html?
    countryName=Poland&countryCode=pl&regionCode=eu&rank
    =65#pl

    Poza tym w PL zmieniło się ZAJEBIŚCIE dużo, przepaść!
    Dziś "auto z klimą" używane kupi każdy kto pracuje,
    (prawie) każdy student (jak chce). itp...

    Jeździsz gdzie chcesz a ceny czegokolwiek zagranica nie straszą.

    Ekonomicznie jest PRZEPAŚĆ, drogi tez lepsze i generalnie wszystko.

    Uczelnie to oddzielny temat, ale zmieni się to bardzo szybko teraz.
    Problem był w tym że my mieliśmy wewnętrznie inny system punktowania
    (uczelnie walczyły o inne wskaźniki) od roku jest on bardziej
    kompatybilny z zachodem.

    pozdrawiam.

  • 24. Data: 2011-04-12 15:25:15
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 12/04/2011 14:12, Michał wrote:

> [...]
    > Problem był w tym że my mieliśmy wewnętrznie inny system punktowania
    > (uczelnie walczyły o inne wskaźniki) od roku jest on bardziej

    Gdyby nie to, że mam ze znajomymi stały kontakt, to może i uwierzyłbym w
    te bajki na wzór rządowej propagandy sukcesu.

    Problemy z dostaniem umowy o pracę (ciągle zlecenia bądź kontrakty,
    nawet dla specjalistów), wynajmowane mieszkania, bo bez 20-30% wkładu
    własnego na dobry kredyt nie ma szans, przy czym mieszkanie w dużym
    mieście kosztują nieraz więcej, niż na zachodzie..

    Sam zresztą przejrzałem trochę stron z pracą dla mnie w PL z ciekawości
    i większość potencjalnych pracodawców poza dumnie brzmiącymi ofertami po
    angielsku i obietnicami o dynamicznym rozwoju i kreatywnych zespołach,
    nie potrafiła nawet określić widełek zarobków na danym stanowisku.

    Uczelnie to już zupełnie inna bajka, pootwierało się Szkół Wciskania
    Kitu w Kozich Wólkach, bo każdy chciał studiować żeby od wojska uciec,
    albo nie musieć pracować za 1000zł w sklepie. I teraz mamy setki tysięcy
    absolwentów marketingu i psychologii, którzy pracują za 1000zł w sklepie
    z urażoną dumą.

    Kamil

  • 25. Data: 2011-04-12 16:00:10
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-12 15:25, Kamil pisze:

> [...]

    nie ma szans, przy czym mieszkanie w dużym mieście kosztują nieraz więcej, niż na

    http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/newsweek_swia
    t/stracone-pokolenie-europy,60253,1

    "Tylko przez ostatnie cztery lata liczba młodych bezrobotnych Włochów podskoczyła z
    22 do 30 proc."
    "W Hiszpanii bezrobocie wśród młodych przekracza 40 proc. (podwoiło się w ciągu
    ostatnich trzech lat)."
    "W Wielkiej Brytanii w ciągu ostatniego roku odsetek młodych bezrobotnych skoczył z
    12 do 17 proc."
    "We Francji i w Polsce pracy nie ma co czwarta młoda osoba."

    Jak widać pracy dla młodych mamy tyle ile Francja, więcej niż Włochy i Hiszpania,
    i nieco mniej niż angole.

    To są dane UE

  • 26. Data: 2011-04-12 16:03:26
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-12 14:44, Kamil pisze:

> [...]
    zachodniej europy, a to przy modelu zakładającym praktycznie zerowy wzrost tejże.

    A czego byś oczekiwał? Cudu? A może wzrostu rocznego na poziomie Chin,
    przy wszystkich socjalistycznych regulacjach UE?

  • 27. Data: 2011-04-12 16:10:19
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 12/04/2011 15:00, Jakub Witkowski wrote:

> [...]
    > "We Francji i w Polsce pracy nie ma co czwarta młoda osoba."
    >
    > Jak widać pracy dla młodych mamy tyle ile Francja, więcej niż Włochy i

    Spójrz teraz na mapę pod tym artykułem. W takiej Wielkiej Brytanii czy
    Francji "młodzi bezrobotni" siedzą na garnuszku rodziców do 23-25-go
    roku zycia wg. tych danych. Po części zresztą dlatego, że tutaj modne
    jest spędzenie roku na podróżach po świecie i temu podobne zajęcia po
    studiach, zanim założy się krawat i zacznie stawać codziennie na 8.

    W Polsce to średnio 5 lat dlużej.

    Kamil

  • 28. Data: 2011-04-12 16:12:07
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 12/04/2011 15:03, Jakub Witkowski wrote:

    > A czego byś oczekiwał? Cudu? A może wzrostu rocznego na poziomie Chin,
    > przy wszystkich socjalistycznych regulacjach UE?

    Jak to - oczekiwał? Przecież CUD już mamy, druga Irlandia, cała europa
    patrzy z podziwem jak sobie w czasach kryzysu polska radzi i inne
    podobne bzdury.

    Trudno to zauważyć siedząc cały czas w polsce, ale z zewnątrz ta
    propaganda kraju stojącego na granicy bankructwa jest zabawna. :)

    Kamil

  • 29. Data: 2011-04-12 17:50:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-12 16:10, Kamil pisze:
    (...)
> [...]
    > jest spędzenie roku na podróżach po świecie i temu podobne zajęcia po
    > studiach, zanim założy się krawat i zacznie stawać codziennie na 8.

    Powinieneś pracować w propagandzie...
    <cite>
    Ojcami straconego pokolenia są kolejne europejskie rządy, począwszy od
    połowy lat 90. XX wieku. Gospodarka zaczęła zwalniać. Lekarstwem w
    krajach takich jak Francja czy Wielka Brytania było nowe, bardziej
    elastyczne prawo pracy. W rezultacie bezrobocie spadło, ale tylko
    dlatego, że pracodawcy mogą przyjmować pracowników na krótkie kontrakty,
    umowy zlecenia i staże. Europejski rynek pracy stał się rynkiem pracodawcy.
    </cite>

    Pamiętasz co wcześniej pisałeś o Polsce?
    <cite>
    Problemy z dostaniem umowy o pracę (ciągle zlecenia bądź kontrakty,
    nawet dla specjalistów), wynajmowane mieszkania, bo bez 20-30% wkładu
    </cite>

    Jeżeli fakty nie potwierdzają Twojej tezy/opinii, to tym gorzej dla
    faktów. Zresztą - Przemek już Ci zwrócił uwagę, byś chociaż postarał
    się spróbować na te statystyki z punktu widzenia samych liczb,
    a nie z punktu Polaka zaślepionego dobrobytem UK, opowieściami
    o komunizmie, o propagandzie sukcesu itd. Ze swojej strony zachęcam
    również do przeczytania tego artykułu w Newsweeku, ale przeczytanie
    w całości i ze zrozumieniem.

  • 30. Data: 2011-04-13 13:55:40
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2011-04-07 18:28, Torreador pisze:
> [...]
    > i w ogóle nie ma żadnego polskiego słowa co by pasowałoby do auta
    > i żeby jeszcze nie raziło potencjalnych odbiorców zagranicznych

    A bzdura. Przemysl motoryzacyjny z prawdziwego zdarzenia nie powstanie w
    Polsce z powodu dzialalnosci zwiazkow zawodowych :)

    --
    jarek