  • 11. Data: 2013-09-14 23:50:31
    Temat: Re: dlaczego to nie wybucha?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    [..]
    > Wiec szansy istotnie nie ma ... z powodu malej energii iskry ?

    Z powodu nie-wybuchowości tej mieszanki paliwowo-powietrznej która jest
    w baku, pamiętam jak ojciec spawał mi obejmy do baku od komara a w
    środku była waha, ja wystraszony że będzie bomba a on uspokaja że _może_
    wybuchłoby jakby bak był pusty.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 12. Data: 2013-09-15 12:29:39
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Słowa klucze: konwekcja, ciśnienie (a raczej różnica ciśnień).
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Jakub Rakus

    Jeśli mowa o palniku kuchenkowym, to poniżej dysz palnika
    znajduje się dysza gazowa która wstrzykuje gaz do przestrzeni
    pod palnikiem. Tam, w komorze mieszania następuje
    wymieszanie gazu z powietrzem. Tak powstaje mieszanka palna.
    Mieszanka spala się zaraz po wyjściu z dysz/dyszy palnika.
    Gaz pali się tak jakby w pewnej odległości. Spalanie zachodzi
    ze zwiększeniem się objętości o gazy spalinowe i w wyniku
    przemiany gazowej (można przyjąć, że adiabatycznej).
    Powoduje to, że gaz do dyszy palnika nie "wchodzi" bo tam się
    gazy spalinowe nie "mieszczą".
    Ponadto jak kolega napisał powstaje konwekcyjny ciąg
    który wysysa mieszankę z palnika na boki i ku górze.
    Aby nie dochodziło do przeskoku płomienia pod dyszę palnika
    należy rozbić płomień na wiele małych płomyków.
    Dlatego dysza gazowa palnika kuchenki ma dużo małych otworków.
    W palniku laboratoryjnym służy do tego celu siatka miedziana.

    Prędkość spalania (prędkość czoła płomienia), parametr
    charakterystyczny dla danej mieszanki palnej jest o rzędy wielkości
    większa od fizycznej prędkości wypływu gazu z dyszy palnika.
    Logicznie rzecz biorąc płomień powinien przeskoczyć pod dekielek
    do komory mieszania. W komorze mieszania nie ma jednak optymalnych
    warunków do utrzymania tam płomienia bo pali się nie gaz tylko jego
    mieszanka z tlenem z powietrza.
    Czasem jednak się tak dzieje.
    Np. Moja kuchnia gazowa tak robi na najmniejszym palniku wtedy
    gdy nastawię najmniejszy płomień.
    Przy wyłączaniu palnika dochodzi nieraz do "pykania". Jest to zjawisko
    przeskoku płomienia pod palnik.

    Zaradzić temu można przez wyczyszczenie komory mieszania
    bo jest tam zwykle pełno syfu lub dobranie dyszy gazowej.
    g.

  • 13. Data: 2013-09-15 20:51:03
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Tak swoją drogą zastanawiam się, czy wysłanie tej wiadomości na Usenet
    spowodowało wyświetlenie jakiegoś monitu na komputerze pracownika
    jakiejś agencji rządowej. ;)

  • 14. Data: 2013-09-15 21:34:05
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2013-09-15 20:51, Atlantis pisze:
    > Tak swoją drogą zastanawiam się, czy wysłanie tej wiadomości na Usenet
    > spowodowało wyświetlenie jakiegoś monitu na komputerze pracownika
    > jakiejś agencji rządowej. ;)

    Oooo :) Na pewno. Ja kiedyś wrzuciłem właśnie na grupę w usenecie coś
    skopiowane z strony WWW o produkcji Pentrytu i "już" pół roku później
    panowie z policji przyszli ze mną porozmawiać. Dostali zlecenie za
    sprawdzenie z USA :) Tak że pilnują i słowa klucze cały czas są
    filtrowane. Niech oni tylko modlą się żeby ludzie nie zaczęli
    standardowo dodawać jakichś fajnych słów do postów bo im się kompy
    spocą :)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pentryt

    Ps. Do pań i panów z USA w podzięce za poświęcony mi czas.
    Pentryt, Ksylit, Trinitroksylen, Heksyl, Heksanitrodifenyloamina, PADNT.

    Pozdrawiam. PK.

  • 15. Data: 2013-09-16 08:49:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.09.2013 21:34, Paweł Kasztelan pisze:

> [...]
    > filtrowane. Niech oni tylko modlą się żeby ludzie nie zaczęli
    > standardowo dodawać jakichś fajnych słów do postów bo im się kompy spocą :)

    Masz na myśli takie słowa, jak np. Allah, bomb, White House, nuke USA i
    tak dalej? ;->

  • 16. Data: 2013-09-16 10:04:22
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Paweł Kasztelan* napisał(-a):

    > Ja kiedyś wrzuciłem właśnie na grupę w usenecie coś
    > skopiowane z strony WWW o produkcji Pentrytu i "już" pół roku później
    > panowie z policji przyszli ze mną porozmawiać.

    Dawno już robiłem przelew kumplowi z tytułem "za materiały
    rozszczepialne". Nikt do mnie ani do niego nie przyszedł :( Widać ten
    kanał nie jest, albo nie był "monitorowany" ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 17. Data: 2013-09-16 23:27:57
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-09-16 10:04, Big Jack pisze:

    > Dawno już robiłem przelew kumplowi z tytułem "za materiały
    > rozszczepialne". Nikt do mnie ani do niego nie przyszedł :( Widać ten
    > kanał nie jest, albo nie był "monitorowany" ;)

    Może gdyby kumpel mieszkał w Rosji, a Ty bywałbyś na Bliskim Wschodzie
    lub KRLD. ;-)

    --
    rry

  • 18. Data: 2013-09-17 17:54:43
    Od: "inny punkt siedzenia..." <...@...s>

    nie przyglądałem się zbyt dobrze tej pompce, ale chyba w silniku szczotkowym
    benzyna przepływa przez jego wnętrze... też nie wybucha...

    z tą mieszanką to bajer, miałem ze 30 minut bak bez pompki, później włożyłem
    odpaliłem i... nic, nic nie wywaliło...

  • 19. Data: 2013-09-17 22:05:08
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

> [...]
    > rozszczepialne". Nikt do mnie ani do niego nie przyszedł :( Widać ten
    > kanał nie jest, albo nie był "monitorowany" ;)

    Bo trzeba było napisać "fission material". Wtedy nasze policaje
    dostaliby kopniaka zza oceanu i może by ruszyli dupska.

  • 20. Data: 2013-09-18 08:47:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.09.2013 22:05, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Bo trzeba było napisać "fission material". Wtedy nasze policaje
    > dostaliby kopniaka zza oceanu i może by ruszyli dupska.

    Albo bardziej bezpośrednio "plutonium" ;)