    Date: Fri, 23 Nov 2012 21:05:48 +0100
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: diody Świecące zasilane z 230V

    W dniu 23.11.2012 15:42, J.F pisze:

    > Dobre lampki, jakiej firmy ?

    jak by były dobrej frmy to by nie były niesprawne
    (...)
    > Dla sklepu odpowiedz jest taka: kupic zasilacz do diod LED, taki co
    > pilnuje pradu :-)
    w sklepie są "żarówki" ledowe i taki lekki plastikowy zasilacz. wszystko
    na fakturę z atestami.

    > Duzo tych diod masz ?
    na oko 20 identycznych, każda ma 5 diod. ponaddo 20 każda inna. mogę je
    wywalić do kosza, albo przerobić. To nawet nie oto chodzi że jestem
    majster klepka, ale sama ekologia!
    > Jak widzisz zaleznosc pradu od napiecia jest
    > nieprzyjemna, a w sieci bynajmniej nie ma "230V", tylko od -330 do +330.
    > Wiec potrzebny jest element ograniczajacy/stabilizujacy prad.
    > I gotowy zasilacz nie jest glupim pomyslem.
    > Zasilacz od peceta, czy od notebooka z zestawem rezystorow tez nie jest
    > glupi.
    Ale zasilacz generuje straty, jest duży, i najczęściej ma wentylator.
    Myślałem o zastosowaniu ładowarki do telefonu komórkowego. pi razy oko
    5V, i na 2 diody za mało (mniej niż 1mA) a na jedną diodę za dużo. więc
    znowu rezystory....?

    > A jak ma byc prosto i tanio:
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1443349.html
    >
    > Tylko elementy trzeba bedzie dobrac.
    > Jak tych diod duzo, to mozna jeszcze prosciej - dwa lancuchy
    > przeciw-rownolegle, a ograniczenie pradu jak wyzej - kondensatorem.
    Robiłem kiedyś zasilanie do 2 diod, oświetlających na stałe tarczę
    zegara. 2 diody, kondensator i rezystor. pytanie czy dla 100 diod,
    kondensator i rezystor będzie taki sam? Wiem że cudacze, ale gdybym
    chciał taśmę z diodami i zasilacz 12V15W to bym na grupę nie pisał....
    Dziękuję za uwagi i pozdrawiam
    ToMasz