    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 28 Jan 2016 05:11:27 -0800 (PST)
    Subject: Re: detektor 5V
    From: t...@h...com

    On Thursday, January 28, 2016 at 12:06:00 PM UTC+1, Adam Górski wrote:

    > Faktycznie śmieszne bo to raczej jest 0.3 - 2 V albo i więcej ( a nawet
    > mniej dla minimum ).
    > Zasadniczo o czym tu dyskutować charakterystyki Uf=f(If) są powszechnie
    > dostępne.
    > Adam Górski

    Niby nie ma o czym a jednak dyskusja stala się dość ozywiona i nadal trwa. A to
    dlatego, ze mój pomysl wykorzystania tego nieliniowego kawalka charakterystyki diod
    nie jest tak popularny. Studiujac charakterystyki diod prostowniczych, czy ich dane,
    interesuje nas maksymalne napiecie, które ona może "wyprostować" i maksymalny prad,
    który może dostarczyć. Tego malutkiego zakrzywienia kawałeczka linii w okolicach zera
    nikt nie zauwaza i nie analizuje.
    I dlatego mało kto wiedział, ze to napiecie tracone, zmierzone w kierunku
    przewodzenia, dla diod prostowniczych produkowanych na bazie krzemu, jest staale i
    rowne około 0.6 V.
    Ty jesteś tej niewiedzy typowym przykładem. I przykładem osobnika, który nie
    dopuszcza do wiadomości tego, ze ktoś inny może mieć racje. I nadal będziesz pisal,
    ze 0.3 - 2 V i więcej podczas gdy to napiecie zawiera się w bardzo malym przedziel
    około 0.5 V - 0.6 V.
    I wysmiewal się ze mnie. A powinieneś plakac, ze jesteś tak niedouczony a scislej
    niedoinformowany a rownoczesnie taki nadęty.
    Możesz to zmierzyć ale zapewne nie umiesz. Ale nadal będziesz sie upieral jak osiol,
    ze to niemożliwe.
    Wiec zapytaj mnie ja Ci napisze, jak to się mierzy bo widze, ze na tej grupie mało
    jest osob, które potrafią to zmierzyc. No może oprócz Pytającego.
    I kilku osob, które nad tym pomysla i się domysla i zaraz to napiszą, udając ze
    wiedzialy o tym od zarania dziejow.
    Pzdr
    Tornad