eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipdebata o jakości - UKE - zapraszamyRe: debata o jakości - UKE - zapraszamy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: "Zboj" <z...@m...dot.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Date: Tue, 26 Apr 2011 17:42:02 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 42
    Message-ID: <ip6p4i$v5$1@news2.ipartners.pl>
    References: <3...@c...googlegroups.com>
    <iophgj$r2l$1@news.onet.pl> <ip4h6b$puj$1@news.net.icm.edu.pl>
    <ip4mc4$5hk$1@news.onet.pl> <ip6h19$2uib$1@news2.ipartners.pl>
    <ip6knl$ot$1@news.onet.pl> <ip6n6e$27e$1@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.151.114.40
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1303832530 997 193.151.114.40 (26 Apr 2011 15:42:10 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 26 Apr 2011 15:42:10 GMT
    X-EsetScannerBuild: 9152
    In-Reply-To: <ip6n6e$27e$1@opal.futuro.pl>
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18417
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:94746
    [ ukryj nagłówki ]

    > Czyli nie będzie problemem firma której serwer cały czas wysyca łącze lub
    > klient który ściąga ale nie przez p2p?

    Jeśli to pytanie do mnie - to kwestia organizacji sieci i zaplecza danego
    ISP. Jeśli ktoś bawi się w ISP na 2 DSL'ach, to będzie miał problem, ale
    jego istotą jest wybór styku jego sieci ze światem i tego, jak to dalej
    sprzedaje. Może wykreować takie pakiety, w których sprzeda pasmo bez
    przesycenia np. w w/w sytuacji uploadu. Ale może też sprzedać gruszki na
    wierzbie proponując pakiety, dla których nie ma zaplecza w swojej sieci i
    stykach. Temat debaty (toczonej zresztą już od jakiegoś czasu) dot. właśnie
    gruszek na wierzbie. Kuszenia ofertami przepustowości nieosiągalnych w wielu
    sieciach i związanego z tym dumpingu cenowego, który po prostu psuje rynek i
    utrudnia jakikolwiek merytoryczny przekaz ofertowy. Mamy bowiem sytuację, w
    której często trudno wyjaśnić/przebić się z ofertą uczciwego pasma mając za
    przeciwnika często masową reklamę dużych przepustowości np. sieci
    komórkowych. Ale problem dot. i lokalnego trzepaka na DSLu i kablówki
    pomijającej problem współdzielenia pasma, itd.

    Istnieje pytanie - co się na rynku oferuje, a efektywnie otrzymuje klient.
    Gdyby klient zamiast obiecywanej limuzyny dostawał niekiedy trabanta, a
    innym razem wręcz wyłącznie kierownicę od malucha, to od razu byśmy zgodzili
    się z definicją jakości, uczciwości i rzetelności reklamy/oferty, względem
    rzeczywistego przedmiotu sprzedaży. Jednak przy Internecie - część
    dyskutantów tylko powtarza jak mantrę, że się nie da. I wtedy tak sobie
    czasem myślę, że może warto część wysiłku i nakładów ładowanych w reklamę
    (czasem masową i drogą) przeznaczyć na wymyślanie rozsądnego minimum i
    inwestycje w infrastrukturę. Czemu nie mogę móc kupić/zakontraktować np.
    rozsądnego CIRu, zamiast informacji o tym, jaki teoretycznie max oferuje
    jakiś operator gdzieś w swojej sieci? A jeśli termin CIR w tym kontekście
    wydaje się komuś zbyt kłopotliwym pomysłem, to dla tej idei przyjmijmy jakiś
    inny, właściwszy. Ale poszukajmy jakiejś konkretnej wartości minimalnej,
    jako podstawowego parametru jakości usługi lub przedmiotu oferty.

    Ukłony,


    --
    --
    Piotr Marciniak (ISP/KIKE)



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: