  • 21. Data: 2016-03-27 11:46:47
    Temat: Re: data egzaminu a data wydania uprawnienia
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2016-03-26 o 22:39, Tomasz Pyra pisze:

    > Ja teraz z przyczepy się szkolę to tu też są myki.
    > W mieście dozwolone jest w dzień 50.
    > Jak jest znak ograniczenia do 60, to podnosi mi prędkość dozwoloną do 60.
    > Ale jak jest 70, to nie obowiązuję >3.5t i wolno 50.
    > I to wynika wprost z przepisów :)

    Ten przepis został w zeszłym roku poprawiony.

    Znak 60 już nie podnosi pojazdom >3.5t. Masz w dzień w obszarze
    zabudowanym jechać co najwyżej 50.

    MJ

  • 22. Data: 2016-03-27 18:21:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    Ja to się ogólnie zaczynam zastanawiać jaki jest sens prawa jazdy, a już
    w szczególności oboiwązkowego kursu.
    ---
    Sens ... dawania władzy i pracy oraz korzystania z tego. Jak będziesz u
    koryta to chętnie z tego skorzystasz i jeszcze zagłosujesz na kogoś kto to
    utrzyma.

    Przecież odbierając "papier" dalej nie umiesz jeżdzić (chyba że ktoś
    jeździł "na dziko").
    ---
    To mandat dostaniesz :-)

    Część mająch PJ dalej po kilku latach jeździć nie umie (jestem całkiem
    przekonany, że tak do trzech piw to bezpieczniej żebym ja prowadził niż
    niepijąca żona;),
    ---
    Gorzej, że z czasem coraz gorzej umieją jeździć.

    Jak chodzi o znajomość przepisów to przecież większość wszyscy znają a i
    tak mają je w dupie.
    ---
    Znajomość przepisów jest dla prawników.

    Wychodzi, że prawko jest głównie po to... żeby można je zabrać (co i tak
    ma raczej mierny skutek).
    ---
    Tak :-)

    Przy czym zakaz prowadzenia to nie to samo co brak uprawnień.

    Główna kwestia jest taka, czy podstawowa dzisiaj życiowa umiejętność może
    być w ogóle kwestią zdobywania uprawnień.

  • 23. Data: 2016-03-27 21:19:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 27 Mar 2016 11:46:47 +0200, Michał Jankowski napisał(a):

    > Ten przepis został w zeszłym roku poprawiony.
    >
    > Znak 60 już nie podnosi pojazdom >3.5t. Masz w dzień w obszarze
    > zabudowanym jechać co najwyżej 50.

    A racja, racja - co ciekawe w szkole uczą po staremu i podobno na egzaminie
    po staremu wymagają :)
    Może będzie okazja ich uświadomić.