    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dane na dyskach ssd
    Date: Fri, 21 Oct 2011 21:24:04 +0200

    "Radosław Sokół" 2...@g...one.pl

    > Tylko że traci się dane (zawsze trochę, nawet jak się regu-
    > larnie robi kopie zapasowe) oraz czas (na wymianę, reinsta-
    > lację, odtworzenie danych, nawet samo odtworzenie obrazów).

    Nie trzeba brać ze mnie przykładu -- trzeba bakapować przed
    awarią, nie po!!! Ja chyba zawsze bakapuję dopiero po awarii
    i jak na razie nie notuję (poza drobiazgami) żądnych strat,
    ale ogólnie to zła taktyka. ;)

    Te drobiazgi (nieodwracalnie utracone) to dwa m@ile (jeden
    od Palusińskiego i jeden pewnej Małgorzaty) oraz śmieci, :)
    które zostałyby wyrzucone, gdyby same nie utraciły się. :)
    Nie odzyskałem ich, gdyż liczyłem na ponowne ich dosłanie.

    > Najlepszy nośnik danych może nawet w ogóle nie mieć żadnej
    > gwarancji producenta -- byle nigdy nie zawiódł.

    Ja miałem tysiące (nie -- nie mylę się!!! umiem liczyć)
    różnych (różnego kalibru, różnej wagi) awarii softowych
    i kilka hardowych, a mimo tego nie mam strat. :) Na
    dodatek (jak już napisałem wyżej) bakap zwykle robię
    po awarii. ;) Przez znaczną część życia (około 75%)
    moich danych nie widziała bakapu -- kiedyś dyski
    były drogie, teraz bakapy zajmują dużo czasu...

    Jedyny dysk (mój -- bo znam także awarie nie moich dysków)
    jaki mi padał w komputerze, nazywał się DTLA i jego
    producentem był IBM. Dysk ten przegrzewał się, co
    prowadziło do utraty informacji -- właśnie tam
    utraciłem te dwa m@ile. Oczywiście strat było wtedy
    więcej, ale tych dwóch listów nie odzyskałem.

    Pomijam tracenie w czasie testowania różnych procedur
    ratunkowych czy konserwacyjnych. :) (bo tracone są wówczas
    tylko kopie tworzone na czas prowadzenia tych eksperymentów)

    Innym rzekomo psującym się dyskiem był jakiś Seagate -- też
    przegrzewał się, ale nie był zamontowany w komputerze, lecz
    leżał luzem na stole. Ochłodzenie dało kres jego awariom.

    BTW -- wiele osób (może na tej grupie nawet) szukało problemu
    w przejściówce -- rzekomo gównianej, bo produkcji chińskiej.
    Chłodzenie dysku dało pożądany efekt, zatem nie przejściówka
    była winna, ale wysoka temperatura szarpanego stale dysku.

    -=-

    Nie miałem dotąd żadnego problemu z penflaszkami czy kartami
    pamięci. Poza tymi sytuacjami, gdy przegrzałem dyski HDD, nie
    miałem sprzętowych problemów z dyskami HDD.

    Pomijam tu **chwilowe** niedyspozycje ;) dysków solidnie
    łomotniętych w czasie pracy. :) Dla mnie najtrwalszym
    elementem komputera jest twardy dysk a najmniej pewnym
    jest pamięć typu SSD, po nim reszta elektroniki (a raczej
    elektryki -- mam problemy na stykach) a na końcu (ale przed
    HDD) są obudowy, mocowania, a nawet matryce i kineskopy... :)

    -=-

    Bakapy trzeba robić w tle i w czasie swego snu -- wówczas strata
    czasu nie jest bolesna. :) Odtwarzanie? Tu trzeba nieco
    przebiegłości -- odtwarzać przed ;) awarią. :)

    Bakapowanie nie musi obejmować wszystkiego -- wówczas jest
    szybsze. A odtwarzanie nie zawsze jest konieczne -- czasami
    wystarczy drobna poprawka, po której ,,dane wracają''... :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'