eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingdalsza optymalizacja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 55

  • 21. Data: 2012-04-01 20:53:46
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > W dniu 2012-04-01 19:37, M.M. pisze:
    >
    > > W oryginalnym kodzie mam coś innego. Mam dane zero-jedynkowe i buduję z nic
    > h
    > > układ równań normalnych. Dane mam upakowane. Upakowanie polega
    > > na tym Ĺźe zamiast zer i jedynek trzymam numery pozycji na ktĂłrych
    > > są jedynki. Dane są trudne, mają znamiona funkcji losowej, dlatego
    >
    > Jedna ze standardowych metod zapisu macierzy rzadkich,
    > dość rozsądnie.
    >
    > > w przykładzie dałem rand. Mniej/więcej coś takiego:
    >
    > Ale te indeksy jedynek trzymasz chyba posortowane
    > po długiej wspołrzednej dla każej 'krótkiej' osobno?
    Tak, są posortowane, akurat taką przyjemną cechę ma algorytm
    który te dane podaje na wyjściu. W przeciwnym razie druga
    pętla by musiała zaczynać się od j=0, a nie od j=i.

    > > for( int i=0 ; i<N ; i++ )
    > > for( int j=i ; j<N ; j++ )
    > > macierz[ jedynki[i] * rozmiar_wiersza + jedynki[j] ] ++;
    >
    >
    > 'Macierz' to juĹź ta X^t X?
    > Oznaczenia
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Numerical_methods_for_l
    inear_least_squares#The_gen
    > eral_problem
    >
    >
    > A skompresowane za pomocą indeksów jest samo X?
    Hmmm a co jeszcze można skompresować w ten sposób w zadaniu
    najmniejszych kwadratów?

    > Coś tu jest nie tak;)
    W sumie mogę jeszcze wrzucić do innego środowiska i sprawdzić czy
    da te same wyniki. Ale na wyrywki sprawdzałem i było ok. Podejrzewasz
    jakiś błąd optymalizacyjny? Jest szybszy algorytm do zbudowania układu
    równań normalnych?

    Pozdrawiam


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 22. Data: 2012-04-01 21:57:39
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-04-01 20:53, M.M. pisze:
    > bartekltg<b...@g...com> napisał(a):
    >
    >> W dniu 2012-04-01 19:37, M.M. pisze:
    >>
    >>> W oryginalnym kodzie mam coś innego. Mam dane zero-jedynkowe i buduję z nic
    >> h
    >>> układ równań normalnych. Dane mam upakowane. Upakowanie polega
    >>> na tym Ĺźe zamiast zer i jedynek trzymam numery pozycji na ktĂłrych
    >>> są jedynki. Dane są trudne, mają znamiona funkcji losowej, dlatego
    >>
    >> Jedna ze standardowych metod zapisu macierzy rzadkich,
    >> dość rozsądnie.
    >>
    >>> w przykładzie dałem rand. Mniej/więcej coś takiego:
    >>
    >> Ale te indeksy jedynek trzymasz chyba posortowane
    >> po długiej wspołrzednej dla każej 'krótkiej' osobno?
    > Tak, są posortowane, akurat taką przyjemną cechę ma algorytm
    > który te dane podaje na wyjściu. W przeciwnym razie druga
    > pętla by musiała zaczynać się od j=0, a nie od j=i.
    >
    >>> for( int i=0 ; i<N ; i++ )
    >>> for( int j=i ; j<N ; j++ )
    >>> macierz[ jedynki[i] * rozmiar_wiersza + jedynki[j] ] ++;
    >>
    >>
    >> 'Macierz' to juĹź ta X^t X?
    >> Oznaczenia
    >> http://en.wikipedia.org/wiki/Numerical_methods_for_l
    inear_least_squares#The_gen
    >> eral_problem
    >>
    >>
    >> A skompresowane za pomocą indeksów jest samo X?
    > Hmmm a co jeszcze można skompresować w ten sposób w zadaniu
    > najmniejszych kwadratów?
    >
    >> Coś tu jest nie tak;)
    > W sumie mogę jeszcze wrzucić do innego środowiska i sprawdzić czy
    > da te same wyniki. Ale na wyrywki sprawdzałem i było ok. Podejrzewasz
    > jakiś błąd optymalizacyjny? Jest szybszy algorytm do zbudowania układu
    > równań normalnych?

    Trochę skromnie to opisałeś i nie do koca widzę, jak to robisz.

    Jak dokładnie zapisujesz X i ma m*n. jedynki[] to tablica
    z którymi pozycjami?

    pzdr
    bartekltg







  • 23. Data: 2012-04-01 22:09:36
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > Równoważność z kodem MM zapewnia nam ta własność
    > en.wikipedia.org/wiki/Binomial_distribution#Conditio
    nal_binomials
    Jeśli jest wzór na sumę zmiennych losowych o dobrej
    zbieżności to faktycznie można wyliczy od razu dla całej połowy
    tablicy i potem rekurencyjnie. Ładne :)

    Pozdrawiam


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 24. Data: 2012-04-01 22:29:53
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):
    > Trochę skromnie to opisałeś i nie do koca widzę, jak to robisz.
    >
    > Jak dokładnie zapisujesz X i ma m*n. jedynki[] to tablica
    > z ktĂłrymi pozycjami?

    Pisząc z pamięci:

    Dla jednej pary x i y:
    x to wektor zer i jedynek.
    y to wartość skalarna którą chcemy aproksymować.
    m to macierz układu równań normalnych

    x ma rozmiar x.size // notacja za Cormenem
    m ma rozmiar x.size wierszy i (x.size+1) kolumn, ostatnia kolumna to wyrazy
    wolne równania.

    Na początku m jest wyzerowane.

    Rozszerzam x przez przylaczenie na koniec y:
    x[x.size] = y;
    x.size = x.size+1

    potem w dwóch pętlach:
    for( i=0 ; i<x.size-1 ; i++ )
    for( j=0 ; j<x.size ; j++ )
    m[i][j] += x[i] * x[j];

    I tak dla każdego wektora. Potem oddzielna sprawa rozwiązać ten układ
    równań.

    Pierwsza optymalizacja:
    Ze względu na to że macierz jest symetryczna, to można wyliczyć tylko
    jeden trójkąt:
    for( i=0 ; i<x.size-1 ; i++ )
    for( j=i ; j<x.size ; j++ )
    m[i][j] += x[i] * x[j];

    I druga optymalizacja:
    ze względu na to że dane to zera i jedynki, zapamiętuję w
    jedynki[] pozycje jedynek (posortowane) i wychodzi:
    for( i=0 ; i<jedynki.size ; i++ ) {
    for( j=i ; j<jedynki.size ; j++ )
    m[ jedynki[i] ][ jedynki[j] ] ++ ; // x[ jedynki[i] ] * x[ jedynki[j] ];
    m[i][x.size-1] += y;
    }

    Można coś ulepszyć?
    Pozdrawiam


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 25. Data: 2012-04-01 22:44:26
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-04-01 22:09, M.M. pisze:
    > bartekltg<b...@g...com> napisał(a):
    >
    >> Równoważność z kodem MM zapewnia nam ta własność
    >> en.wikipedia.org/wiki/Binomial_distribution#Conditio
    nal_binomials
    > Jeśli jest wzór na sumę zmiennych losowych o dobrej
    > zbieżności

    ?
    NIe ma potrzeby żadnego wzoru na sumę. O co chodzi z dobrą
    zbieżnioćśią też nei wiem.

    > to faktycznie można wyliczy od razu dla całej połowy
    > tablicy i potem rekurencyjnie. Ładne :)


    Nie, to wzór na 'złożenie', nie sumę.
    I to właśnie złożenie jest potrzebne w tej rekurencji;)
    Wersja rekurencyjna korzystająca z tego samego wzrou była
    pod koniec postu.

    pzdr
    bartekltg




  • 26. Data: 2012-04-01 22:49:28
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-04-01 22:29, M.M. pisze:
    > bartekltg<b...@g...com> napisał(a):
    >> Trochę skromnie to opisałeś i nie do koca widzę, jak to robisz.
    >>
    >> Jak dokładnie zapisujesz X i ma m*n. jedynki[] to tablica
    >> z ktĂłrymi pozycjami?
    >
    > Pisząc z pamięci:
    >
    > Dla jednej pary x i y:
    > x to wektor zer i jedynek.
    > y to wartość skalarna którą chcemy aproksymować.
    > m to macierz układu równań normalnych
    >
    > x ma rozmiar x.size // notacja za Cormenem
    > m ma rozmiar x.size wierszy i (x.size+1) kolumn, ostatnia kolumna to wyrazy
    > wolne równania.


    I właśnie o to x się pytam. Co to jest i jak się ma do X
    z zagadnienia najmniejszych kwadratów
    min (X beta - y)^2



    > Można coś ulepszyć?


    Nie wiem, bo dalej nie odcyfrowałem.

    Wyjdź z opisu zagadnienia linkowanego w wiki,
    napisz, jak trzymasz te dane.

    Algorytm możesz mi pokazywać jak będe wiedział, co siedzi
    w literkach:)


    pzdr
    bartekltg


  • 27. Data: 2012-04-01 22:50:22
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > >
    > > > =?ISO-8859-2?Q?_genera=B3_kenobi?= <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    > > >
    > > > > ten sposob rysowania rotowanej bitmapy jest fenomenalny
    > > > > swoja prostota
    > > > >
    > > > > for(int j=0; j<sprite_height; j++)
    > > > > {
    > > > > for(int i=0; i<sprite_width; i++)
    > > > > {
    > > > > SetPixel( x>>20, y>>20, sprite[j][i] );
    > > > >
    > > > > x += dxdx; // skosy/ poprawki dla ruchu pixele na fiz ekranie
    > > > > y += dydx; // dla ruchu po tekselach x++
    > > > > }
    > > > >
    > > > > x += dxdy; // skosy dla y++
    > > > > y += dydy;
    > > > > }
    > > > >
    > > > > tu raczej nie da sie nic poprawic - ale chcialbym jakos moze
    > > > > poprawic sama funkcje stawiania pixela
    > > > >
    > > > > inline void SetPixelInDibInt(int x, int y, unsigned color)
    > > > > {
    > > > >
    > > > > int yc = CLIENT_Y-y;
    > > > >
    > > > >
    > > > > if(!pBits) return;
    > > > >
    > > > > if(yc<0) return;
    > > > > if(yc>=CLIENT_Y) return;
    > > > >
    > > > > if(x<0) return;
    > > > > if(x>=CLIENT_X) return;
    > > > >
    > > > >
    > > > > int adr = (yc*CLIENT_X+x);
    > > > >
    > > > > ((unsigned*)pBits)[adr] = color;
    > > > >
    > > > > }
    > > > >
    > > > > mam tutaj cala mase warunkow, zabezpieczajacych wprost przed
    > > > > postawieniem pixela poza pamiecia ekranu - samo filtrowanie
    > > > > sprite'ow robie bardzo zgrubne (odrzucam sprity o srodku iles tam
    > > > > dalej poza ekranem ) tak ze przez to przechodzi cala masa
    > > > > pixeli ze sprite'ow ktore sa tylko czesciowo w ekranie --
    > > > >
    > > > > jak przerobic kod tej funkcji by bylo szybciej?
    > > > >
    > > > wychodzi na to ze wlasnie nalezaloby odwrocic proces - o ile
    > > > teraz jake po calej tekturze (a duza tekstura w prog2.exe ma 1000x1000
    > > > pixeli ) i czestokroc wypadam poza ekran to po obroceniu mozna
    > > > iterowac bez problemu po obruconej teksturze tylko w tym kawalku
    > > > ktory lezy w ekranie - tak ze to mogloby nawet przyspieszyc
    > > >
    > > > (choc sa dodatkowe koszty albo zapisywania tych krawedzi dla sylwetki
    > > > albo iterowania po wiekszych kwadratach) - tak ze zarazem moze
    > przyspieszyc
    > > > jak i moze zwolnic
    > > >
    > >
    > > troche sie zmeczylem ale wieczorem moze sprobuje (z ciekawosci czy
    > > przyspieszy) uruchomic prostrsza wersji z odwrotna transformacja
    > > (tj bez sylwetek)
    > >
    > >
    >
    > napisalem
    >
    > int from_x = max( min(xAfiz,xBfiz,xCfiz,xDfiz), 0);
    > int to_x = min( max(xAfiz,xBfiz,xCfiz,xDfiz), CLIENT_X);
    > int from_y = max( min(yAfiz,yBfiz,yCfiz,yDfiz), 0);
    > int to_y = min( max(yAfiz,yBfiz,yCfiz,yDfiz), CLIENT_Y);
    >
    >
    > for(int j=from_y; j<to_y; j++)
    > {
    > int fy = j - yAfizInt;
    >
    > int dxdy_fy = dxdy_ * fy;
    > int dydy_fy = dydy_ * fy;
    >
    > for(int i=from_x; i<to_x; i++)
    > {
    > int fx = i - xAfizInt;
    >
    > int logX = ( dxdx_ * fx - dxdy_fy)>>20;
    > int logY = (-dydx_ * fx + dydy_fy)>>20;
    >
    > if( logY<0 || logY>=sprite_height || logX<0 ||
    > logX>=sprite_width );
    > else
    > {
    > unsigned color = sprites_buf_[sprite_bitmap_posy + logY]
    > [sprite_bitmap_posx + logX];
    >
    > if(!color==0)
    > ((unsigned*)pBits)[((CLIENT_Y-1-j)*CLIENT_X+i)] = color;
    >
    > }
    >
    > }
    >
    > }
    >
    >
    > zniknely artefakty (choc one bywaly fajne jak kropki w druku
    > gazetowym ) i cholerstwo jeszcze troche przyspieszylo - przyspiesza na
    > wyraznych przypadkach clippingu bo w tę strone jest automatyczny i nie
    > stawia sie ani nawet jednego pixela poza ekranem,
    > moglbym jeszcze zrobic te sylwetki i przepisac petle z mnoznej na
    > dodawczą ale to moze kiedy indziej
    >
    > martwi mnie teraz inna rzecz - plynnosc jest slaba bo czasy ramek
    > oscylują jak szum, przy tym nie mam pewnosci czy plynnosc przestrzenna
    > jest ok - tj np czy obracaniu nie kwantyzuje malych roznic miedzy katami
    > obrotu - trzebaby sie przyjrzec kodu - ale to tez ew raczej kiedy indziej
    > - dziala tylko rwie (nie jest oleiscie plynnie)
    >

    jeszcze poprawilem, i znowu nawet wyraznie przyspieeszylo


    int fy = from_y - yAfizInt;
    int fx = from_x - xAfizInt;

    int logX = ( dxdx_ * fx - dxdy_ * fy);
    int logY = (-dydx_ * fx + dydy_ * fy);

    int dj_logX = ( ( -dxdy_) - ( dxdx_)*(to_x-from_x));
    int dj_logY = ( ( dydy_) - (-dydx_)*(to_x-from_x));

    for(int j=from_y; j<to_y; j++)
    {


    for(int i=from_x; i<to_x; i++)
    {

    int xx = logX>>16;
    int yy = logY>>16;

    if(!( yy<0 || yy>=sprite_height || xx<0 ||
    xx>=sprite_width ))
    {
    unsigned color = sprites_buf_[sprite_bitmap_posy + yy]
    [sprite_bitmap_posx + xx];

    if(!color==0) //SetPixelInDibInt(i, j, color);
    ((unsigned*)pBits)[((CLIENT_Y-1-j)*CLIENT_X+i)] = color;

    }

    logX += ( dxdx_) ;
    logY += (-dydx_) ;


    }

    logX += dj_logX;
    logY += dj_logY;

    }
    }

    moze nawet troche mniej narzekam na plynnosc, te szarpania sa glownie
    chyba tylko temporalne - kiedys by trzeba pocwiczyc wyrownywanie czasow
    ramek - finalnie od wersji z poczatku watku o rotowaniu bitmap
    przyspieszylo prawie 10 razy




    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 28. Data: 2012-04-01 23:56:58
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > W dniu 2012-04-01 22:29, M.M. pisze:
    > > bartekltg<b...@g...com> napisał(a):
    > >> Trochę skromnie to opisałeś i nie do koca widzę, jak to robisz.
    > >>
    > >> Jak dokładnie zapisujesz X i ma m*n. jedynki[] to tablica
    > >> z ktĂłrymi pozycjami?
    > >
    > > Pisząc z pamięci:
    > >
    > > Dla jednej pary x i y:
    > > x to wektor zer i jedynek.
    > > y to wartość skalarna którą chcemy aproksymować.
    > > m to macierz układu równań normalnych
    > >
    > > x ma rozmiar x.size // notacja za Cormenem
    > > m ma rozmiar x.size wierszy i (x.size+1) kolumn, ostatnia kolumna to wyrazy
    > > wolne rĂłwnania.
    >
    >
    > I właśnie o to x się pytam. Co to jest i jak się ma do X
    > z zagadnienia najmniejszych kwadratĂłw
    > min (X beta - y)^2
    Duże X to macierz wektorów które oznaczyłem jako małe x.
    Pozdrawiam


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 29. Data: 2012-04-01 23:59:57
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-04-01 23:56, M.M. pisze:
    > bartekltg<b...@g...com> napisał(a):
    >
    >> W dniu 2012-04-01 22:29, M.M. pisze:
    >>> bartekltg<b...@g...com> napisał(a):
    >>>> Trochę skromnie to opisałeś i nie do koca widzę, jak to robisz.
    >>>>
    >>>> Jak dokładnie zapisujesz X i ma m*n. jedynki[] to tablica
    >>>> z ktĂłrymi pozycjami?
    >>>
    >>> Pisząc z pamięci:
    >>>
    >>> Dla jednej pary x i y:
    >>> x to wektor zer i jedynek.
    >>> y to wartość skalarna którą chcemy aproksymować.
    >>> m to macierz układu równań normalnych
    >>>
    >>> x ma rozmiar x.size // notacja za Cormenem
    >>> m ma rozmiar x.size wierszy i (x.size+1) kolumn, ostatnia kolumna to wyrazy
    >>> wolne rĂłwnania.
    >>
    >>
    >> I właśnie o to x się pytam. Co to jest i jak się ma do X
    >> z zagadnienia najmniejszych kwadratĂłw
    >> min (X beta - y)^2
    > Duże X to macierz wektorów które oznaczyłem jako małe x.

    Ale x w twoim opisie to jeden wektor. Gdzie pozostałe.

    Dobra, nie chce Ci się tego porządnie opisać, nie ma sprawy.

    pzdr
    bartekltg



  • 30. Data: 2012-04-02 00:11:36
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):
    > Nie, to wzor na 'zlozenie', nie sume.
    Czym sie rozni zlozenie od sumy?
    Pozdrawiam




    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: