  • 81. Data: 2009-09-05 17:38:55
    Temat: Re: da się przyspieszyć przejścieprzezbios?:)
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    news:2009090512234500@grush.one.pl...

    > Masz wyjątkowo dobry zasilacz albo wyjątkowo zły pomiar ;)

    > Abstrahując od wartości bezwzględnej, ma to sens fizyczny:
    > w hibernacji komputer ma prawo pobierać porównywalnie dużo
    > mocy, co przy wyłączeniu programowym.

    > Troszkę mały ten wzrost. Żeby utrzymanie kilku gigabajtów
    > DRAM wymagało tylko 1 W? W notebooku bym rozumiał, bo tam
    > przy pracy na baterii nie ma przetwarzania napięcia zasila-
    > jącego i związanych z tym strat, ale tutaj to jednak trosz-
    > kę mało.

    To jest pewnie mniej niż 1W bo większość czasu wyświetla pobór 3W ale czasem
    pokazuje również 2W.

    --
    marfi

  • 82. Data: 2009-09-06 12:43:36
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przy wznawianiu z hibernacji zasilacze dostają bardzo w kośc - czasem nawet od tego
    padaja.
    Opisują to nawet niektórzy producenci na swoich stronach.
    Z powyższego powodu zrezygnowałem z hibernowania w notebooku.
    JaC

    -----

  • 83. Data: 2009-09-07 08:49:22
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Radosław Sokół napisał(a):

    > Masz wyjątkowo dobry zasilacz albo wyjątkowo zły pomiar ;)

    Ci w Majkrosofcie też mają wyjątkowo kiepskie mierniki?
    http://www.microsoft.com/whdc/system/pnppwr/powermgm
    t/VistaEnergyConserv.mspx
    (tabela na str. 9)

    > Abstrahując od wartości bezwzględnej, ma to sens fizyczny:
    > w hibernacji komputer ma prawo pobierać porównywalnie dużo
    > mocy, co przy wyłączeniu programowym.

    Wytłumacz, proszę, czymże to dla sprzętu różni się
    hibernacja od programowego wyłączenia?
    Nie "porównywalnie dużo" lecz "dokładnie tyle samo".

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 84. Data: 2009-09-07 08:54:45
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Radosław Sokół napisał(a):

    > Owszem, hibernacja pobiera tylko *znikomo* więcej niż wyłą-
    > czenie (programowe! nie przez odłączenie kabla!) lub tyle
    > samo. Ale uśpienie *musi* pobierać więcej, bo procesor,
    > pamięć i część urządzeń są *włączone*!.

    Musi. Ale rozmiar tego poboru jest zwyczajowo demonizowany.
    Zobacz pomiary w MS (linka dałem dwa razy)- też mają
    kiepskie watomierze?

    Przy programowym wyłączeniu zasilacz też działa i też
    produkuje napięcie podtrzymania (i straty), też są zasilane
    karty (np. funkcja WOL). Zatem, jeśli ktoś chce realnie
    oszczędzać prąd, niech odcina zasilanie. S2RAM w porównaniu
    z programowym wyłączeniem żadnej znaczącej różnicy nie zrobi.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 85. Data: 2009-09-15 19:01:53
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> wrote in message news:h80apg$7uk$1@news.wp.pl...
> [...]

    > Opisują to nawet niektórzy producenci na swoich stronach.
    > Z powyższego powodu zrezygnowałem z hibernowania w notebooku.

    smiem watpic, wznawianie niewiele sie nie rozni od pelnego obciazenia,
    trwa jakas minute, wiec nie ma powodow zeby niebadziewny sprzet sie posypal

  • 86. Data: 2009-10-11 12:16:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Dominik & Co pisze:
    > Ci w Majkrosofcie też mają wyjątkowo kiepskie mierniki?
    > http://www.microsoft.com/whdc/system/pnppwr/powermgm
    t/VistaEnergyConserv.mspx

    Raczej wybrali najlepszy wynik.

    Pierwszy jaki znalazłem po dwóch minutach szukania Googlem
    mówi już o *pięciu* watach poboru:

    http://www.yafla.com/dennisforbes/On-PC-Power-Saving
    -S1-to-S3-standby-dumppo-exe/On-PC-Power-Saving-S1-t
    o-S3-standby-dumppo-exe.html

    W te pięć watów już uwierzę szybciej, a realnie - biorąc pod
    uwagę przeszacowane zasilacze po 500 W i Codegeny wciąż
    używane w wielu polskich komputerach - raczej w okolice 10 W.

    > Wytłumacz, proszę, czymże to dla sprzętu różni się
    > hibernacja od programowego wyłączenia?

    Przy hibernacji muszą działać różne timery (na przykład
    Windows Update potrafi budzić komputer z hibernacji o właś-
    ciwej godzinie) i więcej jest źródeł budzenia (dowolne urzą-
    dzenie USB na przykład). Przy wyłączeniu programowym jest
    tylko jeden timer (ustawiany przez użytkownika, najczęściej
    wyłączony całkiem) i trzy źródła włączenia: WOL, przycisk,
    klawiatura.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 87. Data: 2009-10-11 12:39:38
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    t/VistaEnergyConserv.mspx

    > Raczej wybrali najlepszy wynik.

    Ale wyjątkowo zgodny z moimi pomiarami :)

    Rok 2006? Możliwe. Ale mamy rok 2009.

    --
    marfi