-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.195.182.51.217
!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: czyste powietrze
Date: Wed, 6 Nov 2024 09:57:27 +0100
Organization: MAD
Sender: Myjk <>
Message-ID: <2lsw7dyy63bu$.dlg@myjk.org>
References: <v...@4...net> <1...@m...org>
<vg3a25$krq$1@news.chmurka.net> <1j6g47hfefenp$.dlg@myjk.org>
<vg61sd$u76$1@news.chmurka.net> <1v48brn1xfegk$.dlg@myjk.org>
<vg9mor$760$2@news.chmurka.net> <15zfai2ov481u$.dlg@myjk.org>
<vga3ec$osf$1@news.chmurka.net> <2ur9l1onclx4$.dlg@myjk.org>
<vga4vn$osf$3@news.chmurka.net> <1...@m...org>
<vgaltk$hug$3@news.chmurka.net>
<fgkbsvwj11bm$.1ux358gphcek6.dlg@40tude.net>
<vgapfn$n29$2@news.chmurka.net> <1fe3r13ybdl7l$.dlg@myjk.org>
<vgc50j$l8b$2@news.chmurka.net>
<60cw4lz73fc3.1istohifeiae6$.dlg@40tude.net> <z...@m...org>
<vgehcs$tvh$1@news.chmurka.net>
Reply-To: m...@n...op.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
posting-host="195.182.51.217"; logging-data="19341";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Cancel-Lock: sha1:2q5dn8KestlWhohcuvzqQkhebq0=
sha256:wZehsup9670de+LJabUzrOa+0chQPl+EJA5AkoBTDHM=
sha1:OyOCOz15hykixqk72As2l84uxC4=
sha256:ubIjUmOzzxWb7cNcfgQSxsFuKUPhZOS3+F8Gpjk8UxY=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2725829
[ ukryj nagłówki ]Wed, 6 Nov 2024 02:39:41 +0100, Cavallino
> W dniu 05-11-2024 o 18:27, Myjk pisze:
>
>>>> Mało wiesz o ładowaniu elektryka.
>>>> Gruby kabel powoduje mniejsze opory i straty.
>>
>> Yhym, 7 lat ładowania samochodu to mało,
>
> Straty liczyłeś?
Powtarzam, straty rosną głównie z powodu wzrostu temperatury na przewodzie.
Wystarczy więc że przewód zostanie dobrany tak, aby się nie grzać. I
oczywiście że to się liczy.
> parę lat montowania PV to też
>> mało, wykonywanie instalacji elektrycznych i rozdzielnić włącznie z doborem
>> przewodów to pewnie też mało. Że sprawdzam sobie z ciekawości termowizją
>> elementy obciążane i w praktyce widzę jak działa teoria to też pewnie mało.
>
> Ja też widzę.
> Jedno gniazdko już mi się zjarało od ładowania,
Pewnie jakieś gówno gniazdko. Teściowej zjarało się
gniazdko przy kuchence. Przy czym ona uporczywie ją
włączała i wyłączała z tegoż kontaktu i w końcu
gniazdko się "obluzowało" i w wyniku tego zjarało,
a nie dlatego że było rzekomo nadmiernie obciążone.
> drugie od jacuzii
> ogrodowego i nawet w grubości kabla w evse widzę różnice.
Znaczy jaką widzisz różnicę? Bo ja widzę że przewody AC
do EVSE się nie grzeją, ale DC za EVSE, owszem, tak.
I to tam są największe straty.
> O niewydolnych kablach ograniczających jedno z pv nie wspomnę.
Przewody to nie wszystko co może "ograniczać".
>>> W BEV raczej bez większego znaczenia.
>>
>> Wszędzie ma to znaczenie, ale to się po prostu wcześniej LICZY. Przy
>> ładowaniu BEV nie ma większych różnic na przewodach AC, po prostu muszą
>> wytrzymać ciagłe maksymalne spodziewane obciążenie.
>
> To jedno.
> Straty przy małym kablu to drugie.
Czyli jakie są straty na kablu AC230 2,5mm2 10m maks. 16A
a jakie na 10mm2 10m maks. 16A?
>>>> Widzę po zachowaniu falownika 1F w domu, z powodu cienkiego kabla mocno
>>>> podnosi woltaż i czasem się wyłącza na kilka minut.
>>> A tu owszem - spory wpływ.
>>
>> Dlatego się dobiera przekrój do długości i zaznaczałem to wyraźnie.
>
> Oba kable nie są długie, między płotem a domem i garażem jest jakieś
> kilkanaście metrów.
Czyli w uproszczeniu, falownikowi 3F 10kW do 30m długości spokojnie
wystarczy 4mm2 i nic się nie powinno "zatykać", chyba że gdzieś są
dodatkowe problemy.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.24 10:00 Cavallino
- 06.11.24 10:10 Cavallino
- 06.11.24 10:50 Myjk
- 06.11.24 13:00 Cavallino
- 06.11.24 15:42 Myjk
- 06.11.24 16:07 Cavallino
- 06.11.24 16:19 J.F
- 06.11.24 18:44 Pixel(R)??
- 06.11.24 20:17 Myjk
- 06.11.24 20:19 Pixel(R)??
- 06.11.24 20:53 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
Najnowsze wątki
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-06 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-06 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-11-06 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-06 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2024-11-06 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2024-11-06 Poznań => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-06 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-06 Marki => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-06 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-06 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-06 Art. 118. [Terminy przedawnienia]
- 2024-11-06 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-06 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-11-06 Warszawa => Key Account Manager <=