eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyczyste powietrzeRe: czyste powietrze
  • Data: 2024-11-05 17:55:43
    Temat: Re: czyste powietrze
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tue, 5 Nov 2024 16:01:25 +0100, io

    > W dniu 4.11.2024 o 22:00, Myjk pisze:
    >> Mon, 4 Nov 2024 15:25:49 +0100, Cavallino
    >>
    > ...
    >>>> Nie ma podstaw aby utrzymywać ją tak wysoką.
    >>> Przecież dokładnie o tym mówię.
    >>
    >> Twierdzisz że powinny wrócić zasady netmeteringu.
    >> Więc nie powinny. Tak samo jak kiedyś powinny się
    >> skończyć darmowe parkowania i buspasy dla BEV,
    >> albo powinna być wprowadzona winieta dla ładujących
    >> się w domu (czyli m.in. dla mnie). [...]
    >
    > Rozumiem kierunek, ale akurat opłaty za parkowanie na parkingach czy
    > drogach publicznych są bezzasadne, to nam się należy bez płacenia,
    > płacimy za to w podatkach. Na to, by mieć gdzie parkować a nie gdzie
    > płacić. Od lat te podatki płacimy, już powinno się poprawić :-)

    Nawet jak miesjca parkingowe w centrum większych miast są płatne
    to jest problem z zaparkowaniem. Ja do centrum Wawy jeżdżę bardzo
    rzadko, głównie na wywiadówkę do szkoły córki, czasem do klienta
    i zawsze pół godziny czatuję na jakieś miejsce parkingowe -- i to
    wcale nie pod samą szkołą tylko szukam gdzieś dalej. Potem mam
    nieodżałowaną przyjemność z przechadzki wzdłóż Al. Niepodległości
    gdzie można powdychać świeRZego powietrza, z azotem! Aż tak
    przyjemnie wtedy szczypie w oczy.

    > I nie wiem dlaczego buspas miałby być dla autobusu
    > a dla elektryka już nie.

    Nie wiesz dlaczego powstał buspas?

    > Jaki konkretnie sens tu realizujemy, który nie jest
    > tylko dawaniem przywilejów jednym kosztem innych.

    Nie wiem czemu trzeba tłumaczyć uprzywilejowanie autobusów w mieście. To ma
    zachęcać do zostawienia smroda palącego 8L/100km wiozącego zazwyczaj jedną
    osobę, na rzecz autobusu palącego 50L/100km ale wiozącego ~100 osób, czyli
    0,5L/100km/os. Tak samo obecnie uprzywilejowanie BEV ma zachęcić do wymiany
    smroda spalinowego na bezemisyjny (lokalnie oczywiście) pojazd. Ale nie
    powinno to trwać w nieskończoność.

    > Albo buspasy dla taksówek, co one pozytywnego wnoszą
    > do transportu miejskiego?
    > Że są organizowane przez miasto?! I co z tego?

    To jest absurd którego od dawna nie rozumiem i niejednokrotnie,
    także na tutaj grupie, poddawałem pod oczywistą wątpliwość.
    Dla mnie to jest bzdura że TAXI mogą używać BP.

    > Jeśli uważamy, że transport masowy daje jakiś aspekt
    > pro-eko to dajemy elektrykom, małym samochodom, furmankom :-)

    Ale do czasu, bo jak zostanie przekroczona masa krytyczna,
    to elektryki pozatykają busy i siebie.

    > ale nie taksówkom!

    Sprawdzić czy nie elektryczne. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: