    From: ww <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czym zastąpić dekoder kwadraturowy, liczniki, sumator
    Date: Fri, 29 Jan 2016 10:03:48 +0100

    W dniu 2016-01-29 o 09:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup

    > Niekoniecznie - serwa rozne sa i zastosowania tez.
    > 10 bit przy enkoderze 15bit to 10 stopni obrotu. Ulamek milimetra na
    > srubie pociagowej, o ile nie ma przekladni.
    > Do jakiegos szybkiego przestawienia narzedzia akceptowalne - i chcialoby
    > sie, aby sterownik nie zwariowal.

    No ale ja nie mam enkoderów 15 bit. Przy 11 bit to już pół obrotu czyli
    w cholere dużo. Ale tak ogólnie to oczywiście masz rację i lepiej by
    było zrobić więcej bitów. Pomyśle o tym.

    > Hm, mieszac technologie ... i po co, skoro wszystko wejscie i wyjscie
    > cyfrowe :-)

    Mam już chyba z 4 różne konstrukcje w pełny cyfrowe więc dla odmiany
    testuje inne rozwiązanie. O tych gecko zawsze słyszałem dużo dobrego
    więc postanowiłem zbudować sterownik oparty o te same rozwiązania.

    > nie patrz po artykulach dla amatorow jak to _prosto_ zrobic, np na dwoch
    > przerzutnikach typu D,
    > tylko zaprojektuj automat/blok, ktory bedzie w cyklu zegara analizowal
    > sygnaly kwadraturowe i generowal sygnal +/-1 do licznikow.

    Co to konkretnie da ? Bo coś takiego w tej chwili mam zrealizowane na
    kontrolerze. Tylko jak przejdę z liczb 8 bit na 16 to już mi się to na
    pewno przestanie wyrabiać. Chociaż co do tego "na pewno" nie jestem
    pewny.