-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: sundayman <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: czym rozbujać kawał żelastwa ?
Date: Sun, 10 Jul 2016 18:54:27 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 51
Message-ID: <nltuk7$87k$1@node2.news.atman.pl>
References: <nlkagj$nc4$1@node1.news.atman.pl> <d...@m...uni-berlin.de>
<nlm1ve$nt2$1@node2.news.atman.pl> <nlmfi0$tt3$1@node1.news.atman.pl>
<577f68c1$0$12539$65785112@news.neostrada.pl>
<577fbcf3$0$12553$65785112@news.neostrada.pl>
<nlok08$2ft$1@node1.news.atman.pl>
<577fde86$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
<nlq3cv$ga4$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 91.205.72.35
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1468169671 8436 91.205.72.35 (10 Jul 2016 16:54:31 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 10 Jul 2016 16:54:31 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.11; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.2.0
In-Reply-To: <nlq3cv$ga4$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:702576
[ ukryj nagłówki ]
> Chyba nie zazdroszczę wątkotwórcy jeżeli podpisał umowę. Pewnie taniej
> będzie wynająć dostawczaka z agregatem na miesiąc i stanąć pod tym
> mostem ;)
Nie no, spokojnie. Aż takiego problemu nie ma.
Do krytycznych testów właśnie tak robię - w samochód i pomiar w terenie.
Jutro się wybieram znowu :)
Ale dla własnej wygody stosuję w warsztacie rozwiązanie z czymś takim :
http://soliddrive.mseaudio.com/products/
Ale niestety daje się zauważyć "brak mocy", i te pomiary nie są tak
wiarygodne jak bym sobie życzył. Byłoby mi nieco wygodniej mieć coś
dobrze działającego.
Na razie nie dostałem odpowiedzi z tej polskiej firmy, którą tu
zapodałem, więc nie wiem jak ceny mają.
Nie jest mi to aż tak niezbędnie potrzebne, żeby wydawać znaczące sumy,
no ale zobaczymy jaki to rząd wielkości jest.
> Albo jest jednak jak pisałeś - wprawdzie harmoniczne do 2kHz, ale
> większość energii jednak znacznie niżej.
To jest jakby prawda. Ale nie do końca.
Mamy do czynienia z dwoma jakby różnymi pomiarami;
1. pomiar wibracji - czyli stosunkowo niskich częstotliwości, tak pewnie
do kilkuset hz. I tam "fizycznie" jest najwięcej energii.
2. pomiar dźwięku - np. opona jadącego samochodu wytwarza szum w
stosunkowo dużym zakresie częstotliwości.
W zależności od sytuacji potrzebny jest pomiar jednego lub drugiego.
Z tego co widzę na wykresach, to te 2kHz to minimum dla opcji (2).
No ale faktycznie, tam w grę wchodzą minimalne amplitudy, pewnie
mierzone w setnych lub tysięcznych mm.
Normalnie - jak to dla przenoszącego dźwięk metalu.
A wibracje niskich częstotliwości - na pewno osiągają 1mm. A może i
więcej, ale to już nie ma specjalnego znaczenia.
*** oczywiście nie chodzi o dźwięk opon samochodowych na moście, bo to
ani most, ani samochody. Ale zjawiska i skala podobne.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.07.16 21:49 Dariusz Dorochowicz
- 11.07.16 01:29 sundayman
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
- Smart gniazdko straciło zasięg wifi?
- nurtuje mnie
- dziwna sprawa...
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=