eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaczym rozbujać kawał żelastwa ?Re: czym rozbujać kawał żelastwa ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czym rozbujać kawał żelastwa ?
    Date: Sun, 10 Jul 2016 18:54:27 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 51
    Message-ID: <nltuk7$87k$1@node2.news.atman.pl>
    References: <nlkagj$nc4$1@node1.news.atman.pl> <d...@m...uni-berlin.de>
    <nlm1ve$nt2$1@node2.news.atman.pl> <nlmfi0$tt3$1@node1.news.atman.pl>
    <577f68c1$0$12539$65785112@news.neostrada.pl>
    <577fbcf3$0$12553$65785112@news.neostrada.pl>
    <nlok08$2ft$1@node1.news.atman.pl>
    <577fde86$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
    <nlq3cv$ga4$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91.205.72.35
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1468169671 8436 91.205.72.35 (10 Jul 2016 16:54:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 10 Jul 2016 16:54:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.11; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.2.0
    In-Reply-To: <nlq3cv$ga4$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:702576
    [ ukryj nagłówki ]


    > Chyba nie zazdroszczę wątkotwórcy jeżeli podpisał umowę. Pewnie taniej
    > będzie wynająć dostawczaka z agregatem na miesiąc i stanąć pod tym
    > mostem ;)

    Nie no, spokojnie. Aż takiego problemu nie ma.
    Do krytycznych testów właśnie tak robię - w samochód i pomiar w terenie.
    Jutro się wybieram znowu :)

    Ale dla własnej wygody stosuję w warsztacie rozwiązanie z czymś takim :

    http://soliddrive.mseaudio.com/products/

    Ale niestety daje się zauważyć "brak mocy", i te pomiary nie są tak
    wiarygodne jak bym sobie życzył. Byłoby mi nieco wygodniej mieć coś
    dobrze działającego.

    Na razie nie dostałem odpowiedzi z tej polskiej firmy, którą tu
    zapodałem, więc nie wiem jak ceny mają.
    Nie jest mi to aż tak niezbędnie potrzebne, żeby wydawać znaczące sumy,
    no ale zobaczymy jaki to rząd wielkości jest.


    > Albo jest jednak jak pisałeś - wprawdzie harmoniczne do 2kHz, ale
    > większość energii jednak znacznie niżej.

    To jest jakby prawda. Ale nie do końca.
    Mamy do czynienia z dwoma jakby różnymi pomiarami;

    1. pomiar wibracji - czyli stosunkowo niskich częstotliwości, tak pewnie
    do kilkuset hz. I tam "fizycznie" jest najwięcej energii.

    2. pomiar dźwięku - np. opona jadącego samochodu wytwarza szum w
    stosunkowo dużym zakresie częstotliwości.

    W zależności od sytuacji potrzebny jest pomiar jednego lub drugiego.
    Z tego co widzę na wykresach, to te 2kHz to minimum dla opcji (2).
    No ale faktycznie, tam w grę wchodzą minimalne amplitudy, pewnie
    mierzone w setnych lub tysięcznych mm.
    Normalnie - jak to dla przenoszącego dźwięk metalu.

    A wibracje niskich częstotliwości - na pewno osiągają 1mm. A może i
    więcej, ale to już nie ma specjalnego znaczenia.


    *** oczywiście nie chodzi o dźwięk opon samochodowych na moście, bo to
    ani most, ani samochody. Ale zjawiska i skala podobne.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: