  • Data: 2011-05-12 09:28:53
    Temat: Re: czym mocno wygłuszyć stare auto?
    Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pianka poliuretanowa sztywna - jak ktoś już zauważył - nadzbyt
    chętnie zatrzymuje wilgoć wskutek czego powierzchnie metalowe
    ulegają gwałtownej korozji.

    Karimaty są wykonane albo z elastycznej odmiany pianki PU
    (bardzo przypominającej te stosowane w materacach) albo
    z polietylenu (PE czyli "błyszczące").

    W przypadku karimaty z PU sytuację dość ratuje ta warstwa
    kleju butapren zabezpieczająca blachę przed kontaktem z pianką.
    Efekt wygłuszenia jest lepszy, ale w końcu blacha i tak od tego
    zgnije po jakimś czasie.
    Pianka z PE wygłusza słabiutko.

    Najlepsza zatem byłaby mata skalna podobna do tej jaką izoluje
    się termicznie (i akustycznie) np dachy lub kominki, stosowana
    m.in. w budownictwie.
    Lecz z kolei maty takie to minimum 20 lub 30 mm grubości,
    a zatem należałoby je przeciąć po grubości na pół.

    Do przyklejenia izolacji najlepsze byłoby "lepiszcze" po rozgrzaniu
    przypominające smołę, lub podobne kleiwo ropo-pochodne, ale
    takie które nie popłynie i nie puści w temperaturze 60 st. C...
    czyli w niskich temperaturach musi być twarde i nielepkie.

    --
    CB