  • Data: 2013-11-15 22:06:30
    Temat: Re: czyja wina? :D
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Nov 2013, J.F wrote:

    > Hm, o ile pamietam, to wlasnie za PRL byl przepis ze sie wsiada ... tylnymi ?

    W starożytności. Znaczy przed wojną :)
    Sprawdzałem, znalazłem jakiś staty "kuryer coś tam" w internecie.
    A sprawdzałem z tego samego powodu - w KZK GOP takoż wykoncypowali
    wsiadanie TYLKO przednimi drzwiami (poza przegubowcami).
    W teorii są wyjątki, w praktyce, kierowca nie otwiera innych drzwi
    na widok pasażera z walizką (średnią, twardą) i torbą, co skutkuje
    obijaniem się w ciasnym przejściu obok kierowcy.

    Uzasadnienie do wysiadania przednimi było proste: kierowca WIDZI
    WYSIADAJĄCYCH. Chętnych do wsiadania widać równie dobrze jak
    stoją obok pojazdu (w lustrach), chętnych do wysiadania ulokowanych
    przy tylnych drzwiach kierowca niezbyt widzi (może coś widzieć,
    jak ma komplet kamerek).
    Niemniej nie zmniejsza to problemu przepychania się w praktyce
    miejskiej.

    > Konduktor w miejskich siedzial z tylu. Potem go zlikwidowali.

    Owszem i owszem :)

    pzdr, Gotfryd