  • 51. Data: 2015-01-03 12:38:31
    Temat: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Od: Karol Ryfer <k...@k...pl>

    http://tinyurl.com/test-2-miernikow
    http://tinyurl.com/test-2-miernikow-tabela

  • 52. Data: 2015-01-03 12:55:14
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Saturday, January 3, 2015 4:04:08 AM UTC-5, Bool wrote:

    > Tak jest tylko dla prądu stałego! Wątek dotyczy napięcia przemiennego.

    Ale zaszalales.
    Mnie kiedys uczono, ze zaleznosc P=U*I, gdy odbiornik nie ma zadnych
    indukcyjnosci, reaktancji, cosinusa fi i co tam jeszcze, jest poprawna rowniez
    dla pradu zmiennego.

    Watek dotyczy zarowek, ktore pobieraja taka moc, niezaleznie od tego czy
    prad jest przemienny, staly, zmienny, pulsujacy czy nawet wygenerowany w czasie
    glaskania kota:)
    W sumie Twoja "miazdzaca" krytyka mojej wypowiedzi wcale nie zmienia mojej
    opinii, ze taka przelotka, wlaczona do gniazdka, pozyteczna jest.

    Szczegolnie, ze te drozsze sa ukladami technicznie zaawansowanymi i mierza nie
    tylko moc, ale na zadanie wyswietlaja rowniez moc czynna i bierna, napiecie,
    natezenie, czas, a po wprowadzenie stawki za 1 kWh, wyswietla Ci koszt zagrzania
    wody na herbate, w 2 kilowatowym czajniku czy mikrofalowce.

    Tornad

  • 53. Data: 2015-01-03 13:03:24
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-02 o 14:22, Majka pisze:
    > Czy wierzycie we wskazania małych liczników zużycia energii?
    > takich, co są wkładane do gniazdka i można nimi sprawdzić pobór energii dla jednego
    urządzenia/odbiornika?

    > Zdaję sobie sprawę, że wskazania mogą nie być dokładne co do jednostki (W, Wh).
    > Jednak chciałabym, żeby takie urządzenie potrafiło pokazać szereg urządzeń wg ich
    zużycia i nie myliło się.
    > Na przykład żeby pozwoliło poszeregować odbiorniki wg ich prawdziwej mocy i poboru,
    nawet przy nieco "rozjechanych" jednostkach:
    > jeśli będę miała żarówki stare typowe o mocach 5, 15, 25, 40 i 60 W,
    > to żeby ten licznik pokazał prawdziwy szereg 5/15/25/40/60, nawet jeśliby jednostki
    miały odbiegać od rzeczywistych (wskazanie żeby było przykładowo 4W, 12W, 29W, 38W,
    64W). Mam nadzieję, że mój przekaz jest zrozumiały...

    Dobrze zrobione powinny być wiarygodne. Z danych technicznych monitora
    energii z Lidla wynika że moc mierzy od 7W w górę , więc całego szeregu
    nie pomierzy, bezpiecznie jest przyjąć 10W jako dolną granicę.
    Dokładność pomiaru +/- 3%, więc w kolejnych pomiarach na pewno nie
    zmieni się kolejność urządzeń w szeregu.
    Tak jak już ktoś napisał przy pomiarze małych mocy można dołączyć jakąś
    słabą żarówkę np. 40W a potem odjąć jej moc od wyniku.

    Ważne jest też co się mierzy, instrukcja podaje że do zachowania
    deklarowanej dokładności wymagany jest współczynnik mocy (cos fi)
    mierzonego urządzenia większy niż 0,2. Tradycyjna żarówka, żelazko itp.
    urządzenia mają cos fi 1. Świetlówki kompaktowe i inne tego typu
    wynalazki mają często zasilacze impulsowe więc miernik może pokazywać
    głupoty, trzeba to mieć na uwadze.

    Na koniec link do filmiku z testem, jak widać dokładność jest dobra, do
    zwykłych żarówek i urządzeń grzejących nadaje się doskonale.
    https://www.youtube.com/watch?v=4VedR-NUORM

    Piotrek

  • 54. Data: 2015-01-03 13:38:17
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Zachariasz Dorożyński pisze:
    [..]
    > Od kiedy miernik za dychę mierzy natężenie prądu przemiennego? Takie za 5 dych
    jeszcze nie mierzą. A za 5 dych można kupić przyzwoity wtyczkowy miernik mocy. I ten
    miernik ma w dupie niesinusoidę itp bo mierzy na tej samej zasadzie co elektroniczny
    miernik kilowatogodzin jaki zakłada dostawca prądu.

    Od zawsze, mam taki (tylko nie wiem gdzie się podział) multimetr
    wskazówkowy za 4zł, ma pomiar prądu przemiennego.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 55. Data: 2015-01-03 13:40:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    janusz_k pisze:
    [..]
    > Co nie zmienia faktu że pomiar takim mierniczkiem prądu nie dość że tylko
    > niektórych urządzeń to jeszcze jest niebezpieczny, więc głupotą jest
    > kobiecie polecać taki pomiar.

    Miernik to miernik, użytkownik decyduje co mierzy o ile mieści się to w
    parametrach przyrządu i musi zadbać o bezpieczeństwo.

  • 56. Data: 2015-01-03 13:55:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kolejny nawiedzony który chce zwykłym multimetrem mierzyć moc.

    Może sprecyzuj za co mnie wyzywasz bo nie mam pojęcia.
    Ja nie widzę jakiegoś większego problemu ze zmierzeniem mocy pobieranej
    przez _zwykłą_ żarówkę za pomocą najtańszego multimetru.
    Oczywiście nie z dokładnością 0.1% ale coś rzędu 4% powinno się udać.
    P.G.

  • 57. Data: 2015-01-03 14:05:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Bzdura, nie masz żadnej gwarancji że sie nie zmieni więcej, poza tym błędy
    > się sumują,
    > więc pomiar jest mało wiarygodny i niepowtarzalny

    Gdzie Ty mieszkasz, że napięcie w sieci masz aż tak niestabilne, że
    zakładasz, że między zmierzeniem napięcia a prądu się istotnie zmieniło i
    potem przed kolejnym zmierzeniem napięcia znów (dla zmylenia przeciwnika)
    wróciło do poprzedniej wartości?

    > nie mówiąc już że kobieta sama tego
    > nie wykona, a miernik wtyczkowy ma wystarczającą dokładność i
    > powtarzalność oraz jest prosty w obsłudze i ona sobie z nim da radę.
    > Więc nie dawaj rad do d..y.

    Stwierdzenie faktu: "Do zmierzenia mocy pobieranej przez żarówkę wystarczy
    najtańszy multimetr." nie jest radą tylko informacją.
    P.G.

  • 58. Data: 2015-01-03 14:10:02
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 03.01.2015 09:38, PeJot wrote:

    > nijak do norm. To tak jak ze zużyciem paliwa przez samochód w tzw.
    > cyklu miejskim - badanie robione jest na hamowni:
    >
    > http://www.motofakty.pl/artykul/zuzycie-paliwa-wedlu
    g-normy.html

    Czyli w ogóle nie jest brany pod uwagę opór powietrza? opór tylnej osi?

    To by trochę tłumaczyło popularność samochodów typu SUV i 4x4 ;)
    Inna sprawa, że część użytkowników nigdy nie obliczała faktycznego
    zużycia a nawet nie potrafi tego zrobić - ślepo wierzą temu co pokazuje
    komputer - im mniej pokazuje, tym bardziej się cieszą.

    --
    Mirek.

  • 59. Data: 2015-01-03 14:29:10
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-03 o 12:55, Tornad pisze:

> [...]
    > indukcyjnosci, reaktancji, cosinusa fi i co tam jeszcze, jest poprawna rowniez

    W przypadku odbiornika rezystancyjnego zależność na moc redukuje się do tej postaci
    którą podałeś.
    Wątek dotyczy pomiaru energii pobieranej przez urządzenia włączane do sieci, wiec
    niekoniecznie
    takich które posiadają tylko rezystancję, ale również reaktancję.

    > Watek dotyczy zarowek, ktore pobieraja taka moc, niezaleznie od tego czy
    > prad jest przemienny, staly, zmienny, pulsujacy czy nawet wygenerowany w czasie
    > glaskania kota:)

    Zgoda, ale pod warunkiem, że wartość skuteczna dla tych wszystkich przebiegów jest
    taka sama.

    > W sumie Twoja "miazdzaca" krytyka mojej wypowiedzi wcale nie zmienia mojej
    > opinii, ze taka przelotka, wlaczona do gniazdka, pozyteczna jest.

    Moim celem ni była niczyja krytyka. Tą grupę pewnie czytają mniej doświadczeni i
    mogliby założyć że
    tak właśnie można policzyć moc dla dowolnego odbiornika.

> [...]
    > natezenie, czas, a po wprowadzenie stawki za 1 kWh, wyswietla Ci koszt zagrzania
    wody na herbate, w 2 kilowatowym czajniku czy mikrofalowce.

    Mierzyć moc czynną to nie jest problem. Wystarczy odpowiednio szybko próbkować
    napięcie i prąd i
    liczyć całkę za okres z iloczynu tych wartości.

    Z mocą bierną jest problem w przypadku przebiegów odkształconych. Chyba nadal nie ma
    jednej
    zaakceptowanej definicji (Budeanu, Frytze, itd.)

  • 60. Data: 2015-01-03 14:32:10
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Fri, 2 Jan 2015 19:34:45 -0600, Pszemol napisał(a):

    > "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
    >
    > Raczej Ty mylisz energię i moc elektryczną...
    > Ona się wyraziła czytelnie, tylko Ty masz coś nie tak ze zrozumieniem.

    js sie pochwale, ze tez zrozumialem...

    --
    jg