  • 31. Data: 2010-07-05 14:01:55
    Temat: Re: czy to radyjko ma prawo zadziałać? ;)
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ok, zrobiłem jeszcze kilka eksperymentów i pojawiła się kolejna porcja
    obserwacji w związku z tą dziwną konstrukcją. Co zrobiłem?

    - Dodałem kondensator 100uF między 2 nóżkę UL1436 a masę (usuwanie
    tętnień sieci - urządzenie zasilane z sieci, ale w innej konstrukcji
    takie rozwiązanie pomogło uniknąć wzbudzeń, więc spróbowałem - główny
    problem nie został jednak wyeliminowany).
    - Przyszło mi do głowy wymienienie 100nF kondensatora łączącego suwak
    potencjometru regulacji głośności z wejściem wzmacniacza m.cz. - zawsze
    spotykałem się tam z C > kilka uF. Również nie pojawiła się zmiana, ale
    zaobserwowałem dziwną rzecz.

    Mianowicie postanowiłem sprawdzić jak będzie sie zachowywał układ bez
    kondensatora łączącego część w.cz. i detektor z wejściem wzm m.cz.
    Okazało się, że pomimo tego w pewnym momencie słyszę wzbudzenia w
    głośniku. Co więcej - były one słyszalne (co prawda cicho) nawet po
    zdjęciu zasilania z 14 nóżki UL1496!

    Nie wiem, może w układzie występują jakieś dodatkowe sprzężenia, poza
    tym przewidzianym, regulowanym za pomocą P2? Może gdzieś zasilanie
    powinno się puścić przez dławik?

  • 32. Data: 2010-07-05 20:49:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 04 Jul 2010 19:05:23 +0200, Atlantis wrote:
    >Hmm... Zrobiłem mały research za pomocą Googli i trafiłem na coś takiego:
    >http://home.kpn.nl/a.van.waarde/id11.htm
    >
    >Schemat prawie ten sam.

    Bo przeciez MT tego nie wymyslil, tylko przekopiowal.
    Wczesniej bylo jeszcze w Re.

    J.

  • 33. Data: 2010-07-05 20:57:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 03 Jul 2010 23:08:39 +0200, Atlantis wrote:

    >Fakt - już sprawdziłem 3,6k i 47k - bez różnicy.

    Akurat 47k to juz powinno miec wplyw.
    Na bazie T3 jest ok 1.6V, prad emitera ~1mA, przy 4kohm w kolektorze
    mamy prawidlowy punkt pracy, a przy 47k bedzie zablokowany w stanie
    otwartym.

    J.

  • 34. Data: 2010-07-05 21:40:04
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-05 22:57, J.F. pisze:

    > Akurat 47k to juz powinno miec wplyw.

    Pomyłka. Miało być 4,7k. Tak daleko nie chciałem iść.

  • 35. Data: 2010-07-05 21:43:21
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-05 22:49, J.F. pisze:

    > Bo przeciez MT tego nie wymyslil, tylko przekopiowal.
    > Wczesniej bylo jeszcze w Re.

    Pamiętasz może w którym mniej-więcej numerze? Mam w swojej domowej
    biblioteczce parę roczników RE z lat osiemdziesiątych i
    dziewięćdziesiątych. Jeśli nawet tego konkretnego by nie było, to
    zajrzałbym do biblioteki. Może konfrontacja z tamtym projektem
    pozwoliłaby coś uchwycić...

  • 36. Data: 2010-07-05 22:12:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 05 Jul 2010 23:43:21 +0200, Atlantis wrote:
    >Pamiętasz może w którym mniej-więcej numerze? Mam w swojej domowej
    >biblioteczce parę roczników RE z lat osiemdziesiątych i

    wstepnie mi sie kojarzy ze 81 do 84.

    >Może konfrontacja z tamtym projektem pozwoliłaby coś uchwycić...

    Ale tam zdjec nie bylo. Czysty przedruk.

    Wsadz wieksze kondensatory, podlacz pod karte dzwiekowa, przemierz na
    10kHz, zobaczy sie co to potrafi :-)

    J.

  • 37. Data: 2010-07-06 08:05:05
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-06 00:12, J.F. pisze:

    > Wsadz wieksze kondensatory, podlacz pod karte dzwiekowa, przemierz na
    > 10kHz, zobaczy sie co to potrafi :-)

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Które kondensatory mam wymienić?
    Podpiąć w którym punkcie? Przed czy po UL1496?

    I jak rozumiem potem sprawdzić co pokazuje w Spectrum Lab?

  • 38. Data: 2010-07-06 14:42:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Które kondensatory mam wymienić?

    Przestroic na powiedzmy 8kHz - zeby sie dobrze mierzylo karta
    dzwiekowa.
    No chyba ze masz inny wobulator.
    Wiec w pierwszek kolejnosci C4 i C6, potem C2 i C5, a potem moze
    jeszcze C3, C7, C8 i C9,

    > Podpiąć w którym punkcie? Przed czy po UL1496?

    Przed, a moze nawet zaraz za C8, odlaczajac detektor - zmierzy sie
    amplitude sygnalu.

    A wyjscie oczywiscie zamiast anteny, przez solidny dzielnik.

    > I jak rozumiem potem sprawdzić co pokazuje w Spectrum Lab?

    Moze sie nada - myslalem o czyms co nasladuje klasyczny wobulator,
    a nie przez FFT.
    Czy w ogole ten uklad wykaze jakies duze wzmocnienie dla wybranej
    czestotliwosci.

    J.

  • 39. Data: 2010-07-08 10:53:44
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Mówimy o tej konstrukcji?
    > http://mlodytechnik.pl/archiwum/83-Nw-06-Mikroodbior
    nik.pdf

    Nie. To było radyjko na 227kHz, AM, Warszawa I.
    Pamiętam tylko że na UL1321.

    --
    Desoft

  • 40. Data: 2010-07-08 13:45:36
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-08 12:53, Desoft pisze:

    nik.pdf

    > Nie. To było radyjko na 227kHz, AM, Warszawa I.
    > Pamiętam tylko że na UL1321.

    To przecież wszystko się zgadza. ;)