    From: RD <r...@g...com1>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: czy to juz pora?
    Date: Tue, 19 Apr 2011 14:21:51 +0200

    W dniu 2011-04-19 12:15, Przemysław Ryk pisze:
    > Przy jakiej pracy? Photoshop w zasadzie całkowicie jednowątkowy, soft do
    > poczty, przeglądarki tak samo. Spokojnie Ci jakiś dwurdzeniowy, ale dość
    > wysoko taktowany układ wystarczy. Celował bym pewnie w któregoś Core i3, być
    > może w Core i5.

    Generalnie, ta wydajność, którą posiada obecnie ten ASUS jest
    wystarczająca do tego, co robię. Czyli jak wyżej wspomniałem - poczta,
    www, jakieś office'y, PS.
    Myślę, że tak, jak piszesz, i5, czy nawet i3 w zupełności wystarczy.

    > Laptopa z możliwością rozbudowy RAM powyżej 4GB to chyba raczej ciężej, niż
    > łatwiej znaleźć, choć bardzo mocno się w temat nie wgłębiałem. Brałbym od
    > razu 4GB i jednak 64-bitowy system, coby nawet kawałka nie zostawiać
    > odłogiem. :)

    To mi się podoba ;-)

    > Ale w czym ta wydajność karty graficznej ma Ci pomóc? Photoshop GPU używa w
    > zasadzie wyłącznie przy powiększaniu i obracaniu widoku. Kropka. Można
    > pomyśleć o czymś, co ma sprzętowe wspomaganie dekodowania obrazu video - tu
    > nie przeczę. Nie wiem, na ile dobrze jest to zrealizowane w nowych układach
    > graficznych zintegrowanych w procesorach Core.

    Racja, nieco dopowiem - nie chodzi o super wydajność pod kątem gier,
    czy obróbki video. Nie chciałbym tylko trafić na laptopa, który
    parametrami mi odpowiada, jednak z uwagi na moją nieznajomość tematu -
    będzie wyposażony w słabą kartę, która będzie miała wpływ na wydajność
    całości.

    > Musisz iść "z duchem czasu" dlatego, że... musisz, czy po prostu brakuje Ci
    > wydajności?

    Nie będę ukrywał, że bliżej mi do "z duchem czasu": nowy sprzęt,
    gwarancja i mniejsza strata na sprzedaży ASUSA teraz, niż za rok, dwa.
    Niemniej, także swoiste zabezpieczenie przed nagłym brakiem wydajności,
    ewentualnym popsuciem się (naprawa nie miałaby sensu) albo zmianami w
    związku z Vistą, która tutaj jest, a w nowych już W7.

    Moim postem chciałem zasięgnąć opinii, czy warto ten sprzęt, skoro
    piszę, że jest mi wystarczający wydajnościowo, wymieniać teraz na coś
    innego.. czy może warto poczekać..