  • 71. Data: 2011-07-03 13:17:08
    Temat: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin RoMan Mandziejewicz

    > Z jakiej choinki się urwałeś? Owszem - możesz omijać ale zanim wjedziesz
    > na przejście dla pieszych musisz się upewnić, czy kontunuując omijanie
    > nie wpieprzysz się pieszego, którego stojący samochód przepuścił.

    To jest ogólna zasada bezpieczeństwa i nie ma nic wspólnego z
    "przepuszczaniem". Samochody oczekiwały na skręt w lewo, a nie
    przepuszczały pieszych. Zabronione jest: "Omijanie pojazdu, który jechał
    w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa
    pieszemu". Tutaj ta sytuacja nie miała miejsca.

  • 72. Data: 2011-07-03 13:22:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Aha - względnie zgodnie z przepisami, bo jak wszyscy? Dobre, dobre.

    Jazda dużo wolniej niż wszyscy wokół też jest niebezpieczna.
    Najbezpieczniej jest jechać "tak jak wszyscy".

    > No pewnie - piesi wtargnęli na pasy.

    Po coś istnieje zakaz parkowania bezpośrednio przy pasach, oczywiście
    tutaj nie ma zastosowania, bo auta oczekiwały na skręt, ale z punktu
    widzenia widoczności pieszych, szczególnie w wieku 12 lat, jest to
    sytuacja identyczna.

    > No jasne - tylko jest trochę niewinny, winna jest cała reszta.

    Z dostarczonego tu opisu wynika, ze przyczyny wypadku to
    najprawdopodobniej:

    - Niezachowanie ostrożności przez kierowce
    - Wtargnięcie wprost przed nadjeżdżający pojazd przez pieszych
    - Zła organizacja ruchu na skrzyżowaniu

  • 73. Data: 2011-07-03 13:23:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Moja "szklano-kapeluszniczej kula" ma więcej wspólnego z rzeczywistością
    > niż Twoje konfabulacje i/lub fantazje.

    Ma gówno wspólnego, bo dla Ciebie zawsze winny jest kierowca.

  • 74. Data: 2011-07-03 13:24:01
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    > Tymczasem pojazdy stały i oczekiwały na możliwość skrętu w lewo, a piesi
    > wyszli z pomiędzy nich, pojazdy nie zatrzymały się w celu ustąpienia
    > pierwszeństwa pieszemu.

    To moze inaczej, bo widze, ze za trudne :) Jak myslisz, dlaczego pojazdy nie
    zatrzymuja sie na przejsciu dla pieszych ?

    sz.

  • 75. Data: 2011-07-03 13:30:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-03 13:23, to pisze:
    > Artur Maśląg

    > Ma gówno wspólnego, bo dla Ciebie zawsze winny jest kierowca.

    Nieprawda, ale to zdaje się zbyt trudne do zrozumienia.

  • 76. Data: 2011-07-03 13:31:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Przejście jest dobrze oznakowane, oświetlone z góry itd. Ograniczenie do
    > 50km/h. Zresztą ostatnio podostawiali świateł na Puławskiej - bez
    > synchronizacji itd. Popadasz z jednego absurdu w drugi.

    Jest beznadziejnie zaprojektowane, bo znajduje się na łuku (a właściwie
    to na jakimś dziwnym zawijasie), a wcześniej (jadąc w stronę Piaseczna)
    mamy lewoskręt. Auta czekające na skręt zasłaniają wysepkę po środku
    jezdni i pieszych tam stojących.

    > Wiesz, to nieistotne - wiadomo, że jechał nie wolniej jak 80km/h przed
    > pasami, a zaraz się okaże, że tam było 50.

    To nadal będzie "jak wszyscy gdy jest pusto". Udaj się kiedyś na Puławską
    poza godzinami szczytu/godzinami kapeluszniczymi i zobacz ile tam ludzie
    jeżdżą. A może Ci zrobić filmik?

  • 77. Data: 2011-07-03 13:33:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin szufla

    > To moze inaczej, bo widze, ze za trudne :) Jak myslisz, dlaczego pojazdy
    > nie zatrzymuja sie na przejsciu dla pieszych ?

    Przeczytaj jeszcze raz i spróbuj zrozumieć. Zabronione jest "Omijanie

  • 78. Data: 2011-07-03 14:02:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 03 Jul 2011 11:33:10 GMT, to wrote:
    >begin szufla
    >
    >Przeczytaj jeszcze raz i spróbuj zrozumieć. Zabronione jest "Omijanie
    >pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu
    >ustąpienia pierwszeństwa pieszemu".

    no to jeszcze ciekawiej, bo w sumie ma sens dopiero na trzech i wiecej
    pasach ruchu (moga byc w dwie strony). Pieszy na chodniku nie ma
    pierwszenstwa.

    Tym niemniej - przejscie, omijanie pojazdow, ktore sie zatrzymaly tak
    aby piesi mogli przejsc - IMO winnym sie okaze. Isc do adwokata i
    sluchac co radzi z praktyki.

    J.

  • 79. Data: 2011-07-03 14:09:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-03 13:31, to pisze:
> [...]
    > to na jakimś dziwnym zawijasie), a wcześniej (jadąc w stronę Piaseczna)
    > mamy lewoskręt. Auta czekające na skręt zasłaniają wysepkę po środku

    Przestań bajki opowiadać - zresztą widać tę lokalizację na linku, który
    podałem. Do tego tam jest 50km/h.

    > To nadal będzie "jak wszyscy gdy jest pusto".

    Aha, czyli jak jechał jak wszyscy łamiąc zdrowo ograniczenie w
    zabudowanym to już odpowiedzialności nie ponosi? Ciekawe...

    > Udaj się kiedyś na Puławską
    > poza godzinami szczytu/godzinami kapeluszniczymi i zobacz ile tam ludzie
    > jeżdżą.

    Regularnie bywam i wiem jak jeździć potrafią. Nie jest to dla nich
    żadnym usprawiedliwieniem.

    > A może Ci zrobić filmik?

    Zrób, zrób - w szczególności pokaz ten sznurek do zawracania (tam nie
    ma lewoskrętu) poza "godzinami szczytu/godzinami kapeluszniczymi",
    który miałby widoczność ograniczać.

  • 80. Data: 2011-07-03 14:10:07
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    > Przeczytaj jeszcze raz i spróbuj zrozumieć. Zabronione jest "Omijanie
    > pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu
    > ustąpienia pierwszeństwa pieszemu".

    No wlasnie, auto stoi przed pasami, zadaj sobie pytanie dlaczego ? Dlatego,
    ze ktos nagle moze sie pojawic na przejsciu, zwlaszcza jak jest dluzsza
    kolejka do lewoskretu, a ty nie wiesz czy ktos przechodzi bo nic nie
    widzisz, auto stojace przed pasami zaslania ci widok. I co robisz ?:)

    sz.