  • 21. Data: 2012-02-13 22:43:38
    Temat: Re: czy napedy optyczne odchodza do lamusa
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-13 13:27, Michal Lukasik pisze:

    > Bardziej chodziło mi o to, że ludzie przeproszą się z CD/DVD/BR jako
    > najłatwiej dostępnym legalnym nośnikiem muzyki/filmów/danych (w każdym
    > markecie).To AFAIK nadal najtańszy "fizyczny" nośnik danych dlatego IMO
    > producenci nie zrezygnują z niego.

    LOL A jak rozumiem teraz to nie jest najtańszy fizyczny nośnik ? Acta
    coś tu zmienia ?

    > Nie oznacza to, że zrezygnują ze
    > sprzedaży online, ale IMO Kowalski czy Kowalska będą woleli kupić film
    > przy okazji kupowania "kiełbasy".

    Masz na to jakieś dowody ?

  • 22. Data: 2012-02-13 22:46:37
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-13 15:25, =Marcos= pisze:

    > A ja rozumiem.
    > Bo wytłoczenie płyty DVD z nadrukiem kosztuje $0,13, natomiast najtańszy
    > pendrive 4GB kosztuje w fabryce około $1,10. Przez 18 miesięcy Microsoft
    > sprzedał 525 milionów kopii Windowsa 7. Czyli dając płytki DVD, a nie
    > instalki na USB oszczędza około pół miliarda dolarów w 18 miesięcy.
    > Biznes jest biznes. Też bym tak robił na ich miejscu ;]

    Bo jeszcze doliczyłbyś sobie koszt "umieszczenia" oprogramowania na tym
    pendrive i mogłoby się okazać że jest większy od wartości pendrive'a.

  • 23. Data: 2012-02-13 23:03:29
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-02-13 22:07, maX pisze:
    > Dosa można zabootować z byle czego: dyskietki, CD, HDD.
    ROTFL
    Dyskusja, że nikt CD/DVD nie chce używać, a ten pitoli o FDD :) A HDD to
    pewnie z instalką kupisz

  • 24. Data: 2012-02-13 23:33:55
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 13.2.2012, boxfish napisał(a):

    > LOL A jak rozumiem teraz to nie jest najtańszy fizyczny nośnik ? Acta
    > coś tu zmienia ?

    Nie widzisz związku? Co z tego, że jest najtańszy, skoro potencjalny
    klient i tak woli ukraść i w d**ie ma czy na półce w sklepie leży to na CD
    czy na pendrajwie bo i tak nie kupi. Co innego kiedy *musi* kupić.

    Pomijam już fakt, że w pierwszej mojej wypowiedzi nie było nawet krzty
    powagi czego chyba nie zauważyłeś.

    > Masz na to jakieś dowody ?

    :D
    No to może napiszesz jak w jaki sposób Tobie najwygodniej kupować np.
    DVD/BR z bajką dla dziecka? Albo jak nie Tobie to "Kowalskiemu"?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 25. Data: 2012-02-13 23:59:16
    Od: Animka <t...@w...pl>

    http://sjp.pwn.pl/

    --
    animka

  • 26. Data: 2012-02-14 00:20:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 14:32:31 +0000, kamil napisał(a):

    > Nie dorabiajmy do tego filozofii, bo do wynoszenia Apple na piedestał
    > akurat bardzo mi daleko. Jednak trzeba przyznać, że z punktu widzenia
    > użytkownika który napęd CD ma nieraz wyłącznie przez tą instalację
    > Windows (jak ja na przykład), to jest wygoda i niewiele interesują mnie
    > zyski Microsoftu.

    Sprawdź, ile sobie Apple śpiewał za pendrive'a z Lionem. :D

    [ Bigamia, to znaczy o jedną kobietę za dużo. Monogamia tak samo. ]
    [ (Rowan Atkinson) ]

  • 27. Data: 2012-02-14 00:20:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 16:42:38 +0000, kamil napisał(a):

    > Zastanawiam się co właściwie stoi na przeszkodzie przejścia na
    > dystrybucję całkowicie cyfrową tak jak w przypadłu VLK czy obecnego
    > MAK/KMS i rozszerzenia tej funkcjonalności o przycisk "wykonaj
    > bootowalny pendrive". Kopia systemu i tak musi zostać aktywowowana, do
    > tego sam Windows jest przecież tańszy niż choćby MS Office, który
    > Microsoft pozwala pobrać se swojej strony i kupić licencje po
    > zainstalowaniu triala.

    Ale wiesz o tym, że nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś sobie taką
    instalacyjną wersję Windows 7 na pendrive przygotował?

    [ I have a bomb ticking in my head. No amount of painkillers would ]
    [ disable it. (Max Payne) ]

  • 28. Data: 2012-02-14 00:45:27
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Bo jeszcze doliczyłbyś sobie koszt "umieszczenia" oprogramowania na tym
    > pendrive i mogłoby się okazać że jest większy od wartości pendrive'a.

    Przy 500 milionach sztuk pewnie da się robić to jakoś maszynowo "od razu".

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 29. Data: 2012-02-14 00:49:22
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > A ja sie moge szarpnac na te dodatkowe 0,97$ za wersje na patyku zamiast
    > na cdv. Jakos przeboleje jedno piwko, a Malymietki tez nie straci.

    Też bym się szarpnął.
    Ale mam wrażenie, że taka opcja byłaby niemarketingowa. Tzn. potencjalny
    klient widzi, że za dopłatą 3zł może mieć bootowalny USB instalacyjny. I
    sobie myśli: "Że co? Że kurwa to ich kosztuje tylko 3zł i muszę dopłacać
    kupując system za 500zł?! Co za pazerne gnoje. Kapitalistyczne złodziejskie
    świnie!". PR ucierpi. Więc jeśli miałaby taka opcja być, to bym bardziej
    spodziewał się dopłaty 99zł za nośnik premium czy coś w tym stylu :P

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 30. Data: 2012-02-14 01:30:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 01:45:27 +0100, =Marcos= napisał(a):

    > Przy 500 milionach sztuk pewnie da się robić to jakoś maszynowo "od razu".

    Tylko jaki to ma sens?

    Ja bym wolał przy oprogramowaniu dla Windows (wiem - odbiegam od sprzętowego
    tematu grupy - wybaczycie?), by producenci tego softu dogadali się i
    aktualizacji ciągnąłbym jednym mechanizmem. Tak, jak to ma miejsce w
    Linuksie. Tego użytkownikom pingwina zazdroszczę.

    [ Everything is relevant. Until it's not. ]
    [ (Gil Grissom, "CSI 4x21 Turning the Screws") ]