  • Data: 2013-12-29 22:37:39
    Temat: Re: czy można
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-29 20:49, Megrims pisze:
    > Kiedys pytałem o naprawę odtwarzacza CD Sphinx Myth. Dość
    > egzotyczne urządzenie. Popsuł się w module zasilacza
    > układ TL750M12C. Coś jak standardowe 7812 i tu mam pytanie.
    > Czy zamiast tego TL750M12C mogę użyć zwykłego 7812, czy
    > ten TL, który jest "low dropout voltage regulator" to
    > coś specjalnego?
    Z tego naprawdę się nie strzela. Wstaw cokolwiek typu 7812, olej tego od
    -12v (jak działa) i będzie nadal bardzo dobrze.

    To że producent coś wstawia, to wcale/nie zawsze znaczy że ma akurat
    jakiś techniczny sens - może po prostu w serii X produktów potrzebował
    stabilizator na 12v, i w którymś gdzieś wykonaniu - był potrzebny
    low-drouput, albo coś innego z tego układu (albo po prostu taki projekt
    zasilania miał jużgotowy) - i tak akurat jeden użył, to we wszystkich
    kolejnych projektach metodą kopiuj-wklej użył tego samego, by nie
    komplikować projektu (co nowe urządzenie - to nowa sekcja zasilania) ani
    dostaw części (taniej kupić kontener jednego typu, niż w tysiącach szt
    każdego układu innego, pozornie tańszego w detalu i bardziej dostępnego
    dla użytkownika końcowego).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173