-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.64
.MISMATCH!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <oma9k7$876$1@dont-email.me> <cmmxh56rb1pu.1eodiilm6is07$.dlg@40tude.net>
<omabmh$fel$1@dont-email.me> <omad34$v2g$1@node2.news.atman.pl>
<r1lnah9i0n6m$.sdb3rvfgczo2$.dlg@40tude.net>
<omblg9$2sv$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <omblg9$2sv$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: czy leci z nami pilot?
Date: Tue, 8 Aug 2017 11:56:21 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 59
Message-ID: <59898ac5$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.148.250
X-Trace: 1502186181 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5153 83.30.148.250:53855
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3791
X-Received-Body-CRC: 2534455873
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2612358
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "tck" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:omblg9$2sv$...@n...news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>> jak załoga zareaguje tak jak w locie 447- przeciągnięcie- to chyba
>>> lepiej da rade komputer...
>
>> Trudno powiedziec, bo w tym locie zdaje sie ze wlasnie komputer
>> zawiodl.
>> I byc moze przeciagalby tak samo jak piloci.
>
>chyba jednak nie
>https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Air_F
rance_447
>Zdumiewający jest fakt braku właściwej reakcji załogi na
>przeciągnięcie - pierwszy oficer przez ponad 2 minuty trzymał stale
>uchwyt drążka wychylony na siebie - mimo, że sztuczny horyzont oraz
>zachowanie samolotu wskazywało na konieczność działania odwrotnego.
Ale przeczytaj to
https://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447
"A second consequence of the reconfiguration into alternate law was
that stall protection no longer operated. Whereas in normal law, the
airplane's flight management computers would have acted to prevent
such a high angle of attack, in alternate law this did not happen.
(Indeed, the switch into alternate law occurred precisely because the
computers, denied reliable speed data, were no longer able to provide
such protection - nor many of the other functions expected of normal
law).
The stall warnings stopped, as all airspeed indications were now
considered invalid by the aircraft's computer due to the high angle of
attack.[27] In other words, the aircraft had its nose above the
horizon but was descending steeply. Roughly 20 seconds later, at 02:12
UTC, the pilot decreased the aircraft's pitch slightly, airspeed
indications became valid and the stall warning sounded again and
sounded intermittently for the remaining duration of the flight, but
stopped when the pilot increased the aircraft's nose-up pitch."
Czyli pilot obniza nos, odzywa sie alarm o przeciagnieciu. Pilot
podnosi nos, alarm cichnie
A powinno byc odwrotnie. To pilot zglupial od tych ostrzezen z
komputera ... ale czy komputer by nie zglupial ?
Komputer byl dobrze oprogramowany - zauwazyl idiotyzmy w danych to
wylaczyl autopilota, ale gdyby go nie bylo, to musialby sobie radzic
dalej :-)
W dodatku podawane sa tam katy naplywajacego powietrza, na sztucznym
horyzoncie moglo to nie wygladac tak zle.
A piloci nie wiedza co jest zepsute i ktorym wskaznikom mozna wierzyc.
Szczegolnie jak maja tam jakis ekran z parametrami lotu, na ktorym
znow pokazuje komputer - to co mu sie wydaje.
A tu jeszcze noc, nie widac co sie dzieje na zewnatrz.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.08.17 13:11 Pawel \"O'Pajak\
- 08.08.17 13:51 J.F.
- 08.08.17 15:07 J.F.
- 08.08.17 19:26 Mateusz Bogusz
- 08.08.17 19:44 Pszemol
- 08.08.17 21:08 m4rkiz
- 08.08.17 21:28 J.F.
- 08.08.17 21:52 __Maciek
- 08.08.17 23:08 Tomasz Pyra
- 08.08.17 23:41 Pszemol
- 09.08.17 13:10 Sebastian Biały
- 09.08.17 15:46 __Maciek
- 09.08.17 22:46 Tomasz Pyra
- 10.08.17 11:16 Pawel \"O'Pajak\
- 10.08.17 13:52 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Shrek, wzrośnie cena prądu :-)
- Renault Symbioz
- OZE dały Polsce więcej prądu niż elektrownie węglowe
- Kto potrafi sprawdzić aku BMW 48V 10Ah Li-Ion do mini hybrydy, czy sprawny ?
- Wakacyjna promocja dla użytkowników samochodów ...
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Zasilanie elektryków w Polsce
- BMW
- Re: Recykling akumulatorów
- Re: Zatonął kolejny statek wiozący 800 palnych elektryków
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Gdzie kupowac aku?
- 5w30 zamiast 0w30
- Klima i samodzielne uzupełnienie
Najnowsze wątki
- 2025-07-05 Shrek, wzrośnie cena prądu :-)
- 2025-07-05 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-07-05 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-05 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-07-06 Płacić za wodę ze studni
- 2025-07-06 Kolejny inżynier...
- 2025-07-05 UE ustępuje pod presją Trumpa. Socjaldemokraci: oddaliśmy miliardy
- 2025-07-04 od kiedy można obrażać Plastusia i do kiedy Batyra?
- 2025-07-05 UE ustępuje pod presją Trumpa. Socjaldemokraci: oddaliśmy miliardy
- 2025-07-03 Trybik
- 2025-07-04 Renault Symbioz
- 2025-07-04 Architektura IIIRP: Wyjątkowa, a prymitywniejsza niż stodoła pod zaborami
- 2025-07-04 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-04 Wrocław => SAP ABAP Developer <=
- 2025-07-04 Warszawa => Mid/Senior IT Recruiter <=