  • 111. Data: 2010-01-26 14:23:26
    Temat: Re: czy ktos ma zbędne stare klawiatury ps2 ?
    Od: " 666" <j...@W...gazeta.pl>

    To prawda, i z tego punktu widzenia to bardzo przydatny standard.

    -----

    > Używając układu US odchodzi nam masa kłopotów-głównie z zakupami sprzętu za
    granicą.

  • 112. Data: 2010-01-26 23:30:39
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Układ programisty (i inne zresztą też) kompletnie niepotrzebnie dubluje
    > znaki
    > +, -, /, * i . lub,.
    >

    > Zmarnowane sześc miejsc na klawiszach.

    No nie wiem...
    Uklad samej klawiatury powinien byc niezalezny od klawiatury numerycznej,
    poniewaz w innym przypadku musialbys miec 2 uklady: z klawiatura numeryczna
    i bez... To by nie mialo sensu na moje oko...

    > A bardzo by się przydał paragraf (na numerycznej już się nauczyłem
    > palcować z
    > pamięci, na laptokowej jeszcze nie i nie wiem, czy się da) oraz znak
    > stopni
    > (kątowych, Celsjusza) i zł (jako jeden pojedynczy znak).

    Heh... z paragrafem to jest urok modyfikacji US-International do polskich
    warunkow (w US-International jest tam, gdzie my mamy literke Ś). Takze na
    upartego mozesz sobie zdefiniowac dodatkowa klawiature, a nastepnie uzyskac
    kombinacja klawiszy LAlt+Shift, PAlt+Shift+S no i trzeba z powrotem wrocic
    LAlt+Shift... proste, prawda ? :D

    Ale nie ma sie co przejmowac - jest sporo innych krajow, ktore tez nie maja
    zdefiniowanego ani paragrafu, ani lokalnej waluty ani znaku stopni (o ile w
    ogole ktos ma znak stopni) :)

    Pozdrawiam
    Michal

    PS. Jesli paragrafu brak ci w edytorach tekstu (np. Word), mozesz pomoc
    sobie autokorekta...
    Np. podwojne śś bedzie ci zamieniac na paragraf. Sprawdzone i dziala, o ile
    nie wylaczysz autokorekty

  • 113. Data: 2010-01-28 07:27:25
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 26 Jan 2010 14:20:55 +0000 (UTC),
    666 <j...@W...gazeta.pl> screamed:
    > QWERTY powstał po to, żeby jak NAJWOLNIEJ pisać, bo się dżwignie od czcionek
    > w mechanicznych maszynach do pisania zderzały.

    Legenda Urbana. QWERTY powstał po to, żeby się maszyny nie zacinały przy
    szybkim pisaniu; nie żeby pisać jak najwolniej.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
    [ 08:26:20 user up 12331 days, 20:21, 1 user, load average: 0.86, 0.81, 0.06 ]

    I thought 'Deep Throat' was a movie about a giraffe. -- Bob Hope

  • 114. Data: 2010-01-28 09:05:15
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Legenda Urbana. QWERTY powstał po to, żeby się maszyny nie zacinały przy
    > szybkim pisaniu; nie żeby pisać jak najwolniej.

    racja.
    polecam wszystkim przeczytanie tego http://dvzine.org/zine/index.html
    :)

  • 115. Data: 2010-02-04 12:58:04
    Temat: Re: czy kto? ma zbędne stare klawiatury ps2 ?
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Możliwe, nie znam układu zdefiniowanego w Polskiej Normie. Nie twierdzę,
    > że powinien być akurat TEN układ.

    QWERTZ, krótko mówiąc. Z polskimi znakami w miejscu [ ] ; '

    > A jakich znaków brakuje?

    Choćby \ i |, o ile pamiętam.

    > Piracenie softu zwiększa popularność sprzętu, a nie zmniejsza.

    Ale bez zwiększania wymagań wobec sprzętu i bez możliwości
    wpływania na funkcjonalność. Piraciliśmy wersje US, to teraz
    mamy tylko wersje US, ze spolszczonym oprogramowaniem tylko.
    Sprzętu nie było komu robić, to teraz też nikt się za to nie
    weźmie, bo się ludzie przyzwyczaili do US.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |