  • 21. Data: 2023-10-27 20:10:00
    Temat: Re: czy i jak reperowac te wtyczke do lamki ledowej?
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Jak sprawdzić bez miernika, którego on nie ma? :)

    Niech zapamięta co od czego odlutował a potem wiadomo...

    > A tak przy okazji... jak sprawdzić bez ryzyka który fazowy?
    > Mając tylko to co w domu humanisty. Czyli np. sól, nożyczki, ziemniak...

    Wahadełkiem.

    --
    Wiesiaczek - dziś z Marsa Alam - Egipt
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 22. Data: 2023-10-27 21:33:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > A tak przy okazji... jak sprawdzić bez ryzyka który fazowy?
    > Mając tylko to co w domu humanisty. Czyli np. sól, nożyczki, ziemniak...

    Wieszasz nożyczki na "kranie" i wlewasz wodę do szklanki. Po przeciwnej
    stronie szklanki/brzegu moczysz przewód. Jak zacznie bąblić to masz
    fazowy :]

    Generalnie nie powinno nikogo jebnąć, ale nie polecam :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 23. Data: 2023-10-27 23:42:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 27.10.2023 o 16:05, 1634Racine pisze:
    > do lamki ledowej zasilacz i wtyczki: https://imgsh.net/a/j4mlWQC.png
    > i widze, ze zbliza sie katastrofa: https://imgsh.net/a/e1z2TWT.png
    > czy to reperuje sie? jak? bo wszystko zdaje sie "lite"...
    > (jesli nie, to jest mozliwe do kupienia?)

    Na Aliexpresie wpisać: "liquid insulation tape".

    P.P.

  • 24. Data: 2023-10-28 00:05:54
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Robert Wańkowski w news:uhgpo8$coe$1$Robert_W@news.chmurka.net
    > Jak?! Lutownicy nie masz? ;)
    > Robert

    czego?? nie pamietam kiedy byla mi potrzebna. Teraz tez moge sie bez
    lutownicy obyc.

  • 25. Data: 2023-10-28 00:05:59
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    J.F w news:i9kbaxwrg8f4.1ien0joekuwio.dlg@40tude.net
    [.......]
    > Ale co chcesz kupić - ładowarkę, czy wtyczkę?

    ja piernicze, czy to jest takie trudne, zrozumienie? To nie rownanie
    eliptyczne.
    za chwile padnie kabel przy wtyczce, wiec chce to teraz zreperowac.
    mozna (bez szukania tygodniami) kupic w pl kawalek kabla , gotowca,
    polaczonego z wtyczka/"bolcem" do lampki, bez ladowarki?
    odciac stara wtyczke z kawalkiem zepsutego kabla i reszte kabla z ladowarka
    polaczyc z nowa wtyczka z dobrym kablem przy niej?
    prosta rzecz. Ale czy to wykonalne w pl, czy mozna ot tak po prostu kupic
    taka sama wtyczke z 5 centymetrami kabla?

  • 26. Data: 2023-10-28 00:15:38
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    PiteR w news:XnsB0AAB53E3662EPanElektronik@127.0.0.1
    > in <news:uhgfp5$iha$1$ladida@news.chmurka.net>
    > sposób dla nieelektroników
    > rozcina się nożem wzdłuż i przesadza taśmę izolacyjną.
    > robi się babę

    jakas manipulacje tasma mialem w glowie. Ale, ze niby jak...?
    rozciac _tylko_ miedzy dwiema zylami/dwoma kabelkami (z 1cm/2cm), tasma
    naokolo jednej i drugiej zyly, az do samej wtyczki i potem byc moze dwie
    zyly razem okrecic tasma?
    jesli tak, to nie podoba mi sie, bo pkt newralgiczny to zetkniecie kabelkow
    z nasada wtyczki, tam sie zaraz ukruszy.

  • 27. Data: 2023-10-28 00:22:42
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Paweł Pawłowicz w news:uhhara$2fm5c$1@dont-email.me
    > Na Aliexpresie wpisać: "liquid insulation tape".
    > P.P.

    "tasma izolacyjna w plynie", pelno tego w sieci. Ok, ale czy widzisz -->
    https://imgsh.net/a/e1z2TWT.png, ze nawet, jak zaklei sie dziure/przetarcie,
    to zaraz ukruszy sie tuz przy wtyczce?

  • 28. Data: 2023-10-28 01:08:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-27, 1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:
    > do lamki ledowej zasilacz i wtyczki: https://imgsh.net/a/j4mlWQC.png
    > i widze, ze zbliza sie katastrofa: https://imgsh.net/a/e1z2TWT.png
    > czy to reperuje sie? jak? bo wszystko zdaje sie "lite"...

    Jesli to tylko przerwa w izolacji, to naprościej kupić rurkę
    termokurczliwą taką, aby jeszcze wlazła na tę wtyczkę, która tu jest
    dość smukła. Często po obkurczeniu ma na tyle małą średnicę, że załatwi
    sprawę.

    A jeśli nie złatwi, to przed obkurczeniem robisz nacięcie między żyłami,
    wkładasz tam końcówkę taśmy izolacyjnej (albo i czegokolwiek
    plastikowego, miękkiego), owijasz ze 2-3x wokół kabla, nasuwasz na to
    wspomnianą rurkę, tak by część była też i na wtyczce i wtedy obkurczasz.

    > (jesli nie, to jest mozliwe do kupienia?)

    Można, ale jeśli nie masz lutownicy to bym odpuścił.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2023-10-28 01:10:59
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Mirek w news:uhgnnp$m56$1$Mirek@news.chmurka.net
    [...........]
    > https://www.montersi.pl/sm-s55-wtyk-dc-2-15-5

    odciac stara wtyczke, kabelki do tej? :)

    (jesli tak, to oczywiscie pytanie, czy to ten sam rodzaj/typ wtyczki...;
    grosze, mozna zaryzykowac)

  • 30. Data: 2023-10-28 08:04:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.10.2023 o 00:05, 1634Racine pisze:
    > mozna (bez szukania tygodniami) kupic w pl kawalek kabla

    https://allegro.pl/oferta/wtyk-dc-2-1-5-5-na-kablu-d
    o-ladowarki-zasilacza-12111836960

    https://allegro.pl/oferta/wtyczka-zapalniczki-samoch
    odowej-z-kablem-2-1-5-5-13719658619

    https://allegro.pl/oferta/szybkozlacze-s-55-wtyk-zas
    ilania-dc-2-1-5-5-e3511-8340447607

    Zgaduję, że masz najpopularniejszą wtyczkę, aby być pewnym potrzebna
    suwmiarka i zestaw wierteł.
    Ja bym zaryzykował, że to najpopularniejszy rozmiar.

    Robert