  • 21. Data: 2019-01-02 17:29:38
    Temat: Re: czy czeste ładowania akumulatora go zniszczy ?
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-02 14:59, Irokez wrote:

    > a co za różnica? Nie mamy -20 stopni na zewnątrz.

    A to jakiś próg działania akumulatora?

  • 22. Data: 2019-01-02 17:40:31
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 02-01-2019 o 14:03, karol pisze:
    > a ja trzymam w garazu, na dodatek nie zamykam samochodu i napiecie
    > maleje, zobaczymy jutro ile bedzie miec... regulator napiecia
    > wymieniony, bezpiecznik od radia wyjety bo radio miałem wymieniane, ehh
    > juz nie mam siły

    Dobry elektryk albo samemu sprawdzać.
    Trzeba odłączyć WSZYSTKIE kable od plusa akumulatora, łącznie z
    rozrusznikiem i alternatorem i sprawdzać miernikiem, gdzie jest znaczący
    pobór prądu.
    Prąd może uciekać również przez rozrusznik i alternator z powodu
    jakiegoś nietypowego ich uszkodzenia.

    yabba

  • 23. Data: 2019-01-02 18:08:03
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-02 12:42, Kris wrote:

    > Na zewnątrz

    U mnie rzadkie trasy po 3km niestety nie wystarczają do utrzymania w
    stanie względnego naładowania, ale może winny jest jakiś pasożyt.

    > Garaż jak nazwa wskazuje służy do trzymania różnych moich przydasiów i na auto
    miejsca brak;)

    Śnieg zaczął padać.

  • 24. Data: 2019-01-02 19:02:14
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-01-02 o 17:29, kk pisze:

    > A to jakiś próg działania akumulatora?

    Nie, tylko wzrost rezystancji wewnętrznej wraz ze spadkiem temperatury,
    co przekłada się na mniejszy prąd rozruchowy kiedy masz większe opory
    mechaniczne rozrusznik-silnik związane ze spadkiem temperatury.
    Leci w dół sprawność akumulatora, nawet o połowę dla -20 stopni

    A poczytaj sobie na ten przykład:

    http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.elemen
    t.baztech-01ef704d-3c6a-453a-995d-f5dfb9d1810a/c/178
    _457_A_EiT_GORSKI_HERNIK_LOTKO_LONGWIC.pdf

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2019-01-03 07:58:35
    Od: karol <k...@g...com>

    dzisiaj patrze i jest 12,5, wczoraj było 12,61, tylko przez noc tyle spadło
    zrobie tak, bo mam drugi samochod - wyjme akumulator z samochodu i
    zobacze czy napiecie bedzie uciekac - wtedy wyklucze akumulator - to
    jest dobry pomysł ? z samochodem nic sie nie stanie jak bedzie ok 3 dni
    bez aku ?

  • 26. Data: 2019-01-03 08:14:11
    Od: karol <k...@g...com>

    odpiałem klemy, naładuje aku do konca sprawdze, napiecie jakie ma i
    sprawdze rano, jak bedzie miec takie samo to znaczy ze cos z elektryka tak ?

  • 27. Data: 2019-01-03 09:55:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-01-02 o 15:27, karol pisze:
    > samochod a4 1.8 t aku centra plus 64ah

    Po zadaniu pytania: "a4 1.8 t prąd spoczynkowy" pojawia się mnóstwo
    linków do dyskusji w temacie.
    Na przykład na jednym z forów podają:
    3A - zaraz po zamknięciu auta
    250mA - po jakichś 2 minutach
    170mA po kolejnych 2-3 minutach
    te 170 jest o rząd za dużo.
    po wyjęciu bezpiecznika nr 8 (od telefonu) prąd spadł do pomijalnego.

  • 28. Data: 2019-01-03 09:56:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-01-03 o 09:55, t-1 pisze:

> [...]
    > 170mA po kolejnych 2-3 minutach
    > te 170 jest o rząd za dużo.
    > po wyjęciu bezpiecznika nr 8 (od telefonu) prąd spadł do pomijalnego.

    link do forum:
    https://a4-klub.pl/topic/288712-pob%C3%B3r-pr%C4%85d
    u-w-czasie-postoju/

  • 29. Data: 2019-01-03 10:07:27
    Od: karol <k...@g...com>

    W dniu 2019-01-03 o 09:56, t-1 pisze:

    > link do forum:
    > https://a4-klub.pl/topic/288712-pob%C3%B3r-pr%C4%85d
    u-w-czasie-postoju/

    ale jak to dokładnie sprawdzić? zmierzyc ? jestem laikiem, co gdzie
    polaczyc, narazie zrobiłem tak

    odpiałem klemy, naładuje aku do konca sprawdze, napiecie jakie ma i
    sprawdze rano ew po 2 dniach, jak bedzie miec takie samo to znaczy ze
    cos z elektryka tak ?

  • 30. Data: 2019-01-03 10:12:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "karol" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >zrobie tak, bo mam drugi samochod - wyjme akumulator z samochodu i
    >zobacze czy napiecie bedzie uciekac - wtedy wyklucze akumulator - to

    Tak calkiem nie wykluczysz.
    Jak odlaczysz akumulator od prostownika, to w ciagu minut spadnie mu
    napiecie do ok 13.2V.
    Potem w ciagu godzin gdzies do ~12.6
    I to jeszcze nie jest rozladowanie.

    A potem sie zaczyna samorozladowanie i napiecie spada dalej, ale juz
    powoli.

    >z samochodem nic sie nie stanie jak bedzie ok 3 dni bez aku ?

    Ogolnie nic, ale radio sie pewnie rozprogramuje, kod byc moze trzeba
    bedzie wprowadzic, alarm z kluczykiem ponownie sparowac itd.

    J.